Malattia di u Rene è Potassiu: Cumu Creà una Dieta Amichevule per i Rene

Cuntenutu
- Perchè i vostri livelli di potassiu importanu?
- Cumu possu minimizà u mo accumulu di potassiu?
- Alimenti da aghjunghje à a vostra dieta
- Alimenti da limità o evità
- Cumu lixivia u potassu da frutti è ligumi
- Quantu potassu hè sicuru?
- Cumu a malattia renale pò influenzà i mo altri bisogni nutrizionali?
- Possu ancu manghjà fora se aghju una malattia renale?
- U fondu
Perchè i vostri livelli di potassiu importanu?
U travagliu principale di i reni hè di pulisce u vostru sangue da fluidi in eccessu è prudutti di rifiutu.
Quandu funziona nurmalmente, ste putenze di dimensioni pugnu ponu filtrà 120-150 litri di sangue ogni ghjornu, producendu 1 à 2 litri d'urina. Questu aiuta à prevene l'accumulazione di rifiuti in u corpu. Aiuta ancu à mantene l'elettroliti, cum'è u sodiu, u fosfatu è u putassiu à livelli stabile.
E persone cun malatie renali anu diminuitu a funzione renale. Sò tipicamente incapaci di regulà u putassiu in modu efficace. Questa pò causà livelli periculosi di potassiu per stà in u sangue.
Alcuni medicamenti aduprati per trattà a malattia renale aumentanu ancu u potassiu, chì pò aghjustà u prublema.
U nivellu altu di potassiu di solitu si sviluppa pianu annantu à settimane o mesi. Questu pò purtà à sentimenti di fatica o nausea.
Sì i vostri picchi di potassiu improvvisamente, pudete avè difficoltà à respirà, dolore toracicu, o palpitazioni cardiache. Se cuminciate à sperimentà questi sintomi, chjamate i vostri servizii d'urgenza lucali. Sta cundizione, chjamata iperkaliemia, richiede assistenza medica immediata.
Cumu possu minimizà u mo accumulu di potassiu?
Unu di i migliori modi per riduce l'accumulazione di potassiu hè di fà cambiamenti dietetichi. Per fà quessa, duverete amparà chì cibi sò ricchi di potassiu è chì sò bassi. Assicuratevi di fà a vostra ricerca è leghje e etichette nutrizionali nantu à i vostri alimenti.
Tenite à mente chì ùn conta micca solu ciò chì manghjate, ma ancu quantu manghjate. U cuntrollu di e porzioni hè impurtante per u successu di qualsiasi dieta adatta à i reni. Ancu un alimentu chì hè cunsideratu bassu in putassiu pò spike i vostri livelli se ne manghjate troppu.
Alimenti da aghjunghje à a vostra dieta
L'alimenti sò cunsiderati à bassu potasiu se cuntenenu 200 milligrammi (mg) o menu per porzione.
Alcuni alimenti à bassu potassi includenu:
- bacche, cum'è fragole è mirtilli
- mele
- pompelmo
- ananas
- mirtilli è suchju di mirtilli
- cavolfiore
- u brocciu
- melanzana
- fasgioli verdi
- risu biancu
- pasta bianca
- pane biancu
- bianchi d'ova
- tonnu in scatula in acqua
Alimenti da limità o evità
L'alimenti seguenti cuntenenu più di 200 mg per porzione.
Limite l'alimenti ricchi di potassiu cum'è:
- banane
- avocados
- uva passa
- prugne è suchju di prugna
- arance è suchju d'aranciu
- pumati, suchju di pumata è salsa di pumata
- lenticchie
- spinach
- Cavoletti di Bruxelles
- piselli spartuti
- patate (regulare è dolce)
- zucca
- albicocche secche
- latte
- prudutti di crusca
- furmagliu pocu sodiu
- noci
- vacca
- gaddina
Ancu se riduce l'ingestione di alimenti ricchi in potassiu hè impurtante per quelli chì sò in diete ristrette in potassiu, mantene u cunsumu totale di potassiu sottu u limitu stabilitu da u vostru prufessore sanitariu, chì hè tipicamente 2.000 mg di potassiu per ghjornu o menu, hè u più impurtante.
A seconda di a vostra funzione renale, pudete esse capace di includere piccule quantità di alimenti più alti in potassiu in a vostra dieta. Cunsultate u vostru duttore sanitariu se avete dumande nantu à a vostra restrizione di potassiu.
Cumu lixivia u potassu da frutti è ligumi
Se pudete, scambiate frutti è ligumi in scatula per i so omologhi freschi o congelati. U putassiu in l'embiu cunservatu lixivia in l'acqua o u suchju in a lattina. Se aduprate stu suchju in u vostru pastu o u beie, pò causà un piccu in i vostri livelli di potassiu.
U suchju hà di solitu un altu cuntenutu di sale, ciò chì farà chì u corpu si tenga nantu à l'acqua. Questu pò purtà à complicazioni cù i vostri reni. Questu hè ancu veru di u suchju di carne, allora assicuratevi di evità ancu questu.
Sì avete solu in scatula merci, assicuratevi di sguttà u suchju è di scartallu. Duvete ancu risciacquà i cibi in scatula cù acqua. Questu pò riduce a quantità di potassiu chì cunsumate.
Sè site cucinatu un piattu chì richiede una verdura ricca di potassiu è ùn vulete micca sustituì, pudete in realtà tirà un pocu di putassiu da a verdura.
A Fundazione Naziunale per i Rene cunsiglia l'approcciu seguente per lixiviazione di patate, patate dolci, carote, barbabietole, zucca invernale è rutabagas:
- Sbuchjate a verdura è mettitela in acqua fredda per ch'ellu ùn scurighessi micca.
- Tagliate a verdura in parti spesse 1/8-inch.
- Risciacqualo in acqua calda per pochi secondi.
- Mogliu i pezzi per un minimu di duie ore in acqua calda. Aduprate 10 volte a quantità di acqua à a quantità di verdura. Se si molla a verdura per più tempu, assicuratevi di cambià l'acqua ogni quattru ore.
- Risciacquate dinò a verdura sottu acqua calda per uni pochi secondi.
- Cuite a verdura cun cinque volte a quantità di acqua à a quantità di verdura.
Quantu potassu hè sicuru?
Hè ricumandatu chì l'omi è e donne sani di più di 19 anni cunsuma almenu 3.400 mg è 2.600 mg di potassiu à ghjornu, rispettivamente.
Tuttavia, e persone cun malattie renali chì si trovanu nantu à diete ristrette in potasiu di solitu anu bisognu di mantene a so assunzione di potassiu sottu 2.000 mg per ghjornu.
Sì avete una malattia renale, duverebbe verificà u vostru putassiu da u vostru duttore. Faranu questu cun un test di sangue simplice. U test di sangue determinerà u vostru livellu mensile di millimoli di potassiu per litru di sangue (mmol / L).
I trè livelli sò:
- Zona sicura: 3,5 à 5,0 mmol / L
- Zona di attenzione: 5,1 à 6,0 mmol / L
- Zona di periculu: 6,0 mmol / L o superiore
U vostru duttore pò travaglià cun voi per determinà quantu potassu duverebbe ingerire ogni ghjornu, mantenendu ancu u più altu livellu di nutrizione pussibule. Monitoreranu ancu i vostri livelli per assicurà chì site in un intervallu sicuru.
E persone cun alti livelli di potassiu ùn anu micca sempre sintomi, cusì esse monitoratu hè impurtante. Sì avete sintomi, ponu include:
- fatigue
- debbulezza
- numbness o tingling
- nausea
- vomitu
- dulore di pettu
- pulse irregulare
- erratic o bassu battutu di u core
Cumu a malattia renale pò influenzà i mo altri bisogni nutrizionali?
Sì avete una malattia renale, risponde à i vostri bisogni nutrizionali pò esse più faciule di ciò chì pensate. U truccu hè di mette in furia ciò chì si pò manghjà è ciò chì si deve riduce o caccià da a vostra dieta.
Manghjà porzioni più chjuche di proteine, cume u pollu è a vitedda, hè impurtante. Una dieta ricca di proteine pò fà chì i vostri reni travaglinu troppu duru. Riduce a vostra assunzione di proteine praticendu u cuntrollu di e porzioni pò aiutà.
Hè impurtante di nutà chì a restrizione di e proteine dipende da u vostru livellu di malatie renali. Parlate cù u vostru duttore sanitariu per scopre a quantità di proteine chì duvite cunsumà ogni ghjornu.
U Sodiu pò fà cresce a sete è purtà à beie troppu liquidi, o causà gonfiore corporeu, tramindui cattivi per i vostri reni. U Sodiu hè un ingrediente piattu in parechji alimenti imballati, allora assicuratevi di leghje l'etichette.
Invece di ghjunghje à u sale per staghjunà u vostru piattu, sceglite erbe è altri cundimi chì ùn includenu micca sodiu o putassiu.
Probabilmente averete ancu bisognu di piglià un legante di fosfatu cù i vostri pranzi. Questu pò impedisce chì i vostri livelli di fosforu diventanu troppu alti. Sì sti livelli diventanu troppu alti, pò causà una calata inversa di calciu, purtendu à ossi debuli.
Puderete ancu cunsiderà di limità u vostru colesterolu è l'assunzione di grassu totale. Quandu i vostri reni ùn filtranu micca in modu efficace, manghjà alimenti pesanti in questi cumpunenti hè più duru per u vostru corpu. Diventà in sovrappesu à causa di una dieta povera pò ancu mette un stress aghjuntu in i vostri reni.
Possu ancu manghjà fora se aghju una malattia renale?
Puderete truvà manghjà fora per esse sfida à u primu, ma pudete truvà alimenti adatti à i reni in guasi ogni tippu di cucina. Per esempiu, a carne è i frutti di mare à a griglia o à a griglia sò boni opzioni in a maiò parte di i ristoranti americani.
Pudete ancu optà per una insalata invece di una parte basata in patate cum'è patate fritte, patatine fritte o purè di patate.
Sè site in un risturante talianu, saltate a salciccia è i pepperoni. Invece, attaccate à una insalata simplice è pasta cù salsa senza basa di tomate. Sì manghjate cibu indianu, andate per i piatti à u curry o u pollu Tandoori. Assicuratevi di evità e lenticchie.
Ùn dumandate sempre nisun sale aghjuntu, è fate cundite è salse servite à fiancu. U cuntrollu di e porzioni hè un strumentu utile.
Alcune cucine, cum'è a Cinese o a Giapponese, sò generalmente più alti in sodiu. L'ordine in sti tippi di ristoranti pò richiede più finezza.
Sceglite i piatti cù u risu frittu, invece di frittu. Ùn aghjunghjite micca a salsa di soia, a salsa di pesciu, o qualcosa chì cuntene MSG in u vostru pastu.
I salumi sò ancu ricchi di sale è devenu esse evitati.
U fondu
Se avete malatie renali, riduce a vostra assunzione di potassiu serà un aspettu impurtante di a vostra vita d'ogni ghjornu. I vostri bisogni dietetichi ponu cuntinuà à cambià è duveranu monitorà se a vostra malattia renale avanza.
In più di travaglià cù u vostru duttore, pudete truvà utile aiutà à scuntrà cun un dietista renale. Puderanu amparà à leghje etichette nutrizionali, guardà e vostre porzioni, è ancu pianificà i vostri pasti ogni settimana.
Amparà à cucinà cù diverse spezie è condimenti pò aiutà à riduce a vostra assunzione di sale. A maiò parte di i sostituti di sale sò fatti cù u putassiu, allora sò fora di i limiti.
Duvete ancu cuntrollà cù u vostru duttore circa quantu fluidu da piglià in ogni ghjornu. Bere troppu liquidu, ancu acqua, pò tassà i vostri reni.