A cosa serve u laser in fisioterapia, cumu aduprà è contraindicazioni
Cuntenutu
I dispositivi laser à bassa potenza sò aduprati in elettroterapia per curà e malatie, per guarì i tessuti più rapidamente, luttà contr'à u dolore è l'infiammazione.
Di solitu, u laser hè adupratu cù una punta in forma di penna chì hè applicata sopra l'area chì vulete trattà in un modu specificu, ma ci hè ancu un'altra testa chì permette l'usu di u laser in forma di scansione nantu à l'area per esse trattatu. Un altru tipu di laser chì pò ancu esse usatu per scopi estetichi, sò u laser alexandrite, è u laser frazionale CO2, per esempiu.
Per cumplementà u trattamentu cù u laser à bassa potenza, l'usu di altre risorse elettroterapeutiche, esercizii di allungamentu, rinfurzamentu è tecniche manuali sò generalmente indicati, secondu u bisognu.
Per chì ghjè
U trattamentu laser à bassa potenza hè raccomandatu in e seguenti situazioni:
- Dolore cronicu;
- Ulcera di decubitu;
- Rigenerazione è guarigione di e ferite croniche;
- Artrite reumatoide;
- Osteoartrite;
- Dolore à l'articuli;
- Dolore miofasciale;
- Epicondilitis laterale;
- Cambiamenti chì implicanu nervi periferichi.
U laser hè capace di prumove a rigenerazione tissutale, cumprese i neuroni motori è dunque pò esse adupratu per trattà a cumpressione di u nervu sciaticu, uttenendu boni risultati.
Cume aduprà u laser in fisioterapia
A dosatura abituale di u laser AsGa, He-Ne o diode hè di 4 à 8 J / cm2, è hè necessariu toccà u laser à a pelle cù una pressione ferma nantu à a zona da trattà. Laser in punti chjave, cum'è puntu di trigger o punti di agopuntura per fà laser è terapia di acupressura, questu esse una alternativa pussibule à l'aghi tradiziunali di agopuntura.
Quandu ùn hè micca pussibule di tuccà a penna laser nantu à a regione da trattà, cum'è u casu à mezu à l'ulcera di decubitu, un adattatore deve esse piazzatu è una distanza di 0,5 cm deve esse mantenuta da a regione da trattà, è utilizate a penna nantu à i bordi di u tela. A distanza trà i siti di fucilazione deve esse 1-2 cm, è ogni colpu laser deve esse 1 J per puntu, o circa 10 J / cm2.
In casu di ferite à i musculi, cum'è accade in a pratica di l'eserciziu fisicu, ponu esse aduprate dosi più alte, cù un massimu di 30 J / cm2 è in i primi 4 ghjorni di a ferita, u laser pò esse adupratu 2-3 volte à ghjornu, senza esse eccessivu. Dopu stu periodu, l'usu di u laser è a so intensità pò esse ridutta à u solitu 4-8 J / cm2.
Hè necessariu portà occhiali sia in u fisioterapeuta sia in u paziente durante tuttu l'usu di l'attrezzatura.
Quandu hè contraindicatu
L'usu di laser à bassa potenza hè contraindicatu per l'applicazione diretta nantu à l'ochji (aperti o chjusi) è ancu in casu di:
- cancru o suspettatu di cancheru;
- circa l'utru gestante;
- ferita aperta o sanguinamentu perchè pò prumove a vasodilatazione, peghju sanguinamentu;
- quandu u paziente ùn hè micca affidabile o hà una disabilità mentale;
- sopra a regione cardiaca in e persone cun disordini cardiaci,
- in e persone chì anu ipersensibilità cutanea o chì piglianu droghe fotosensibilizanti;
- in casu d'epilepsia, perchè pò scatenà una crisi epilettica.
Ancu s'ellu ùn hè micca una contraindicazione assoluta, ùn hè ancu micca cunsigliatu di aduprà u laser in regioni cù sensibilità alterata.