Leucemia Limfoide: chì hè, sintomi principali è cumu trattà
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi principali
- Leucemia limfoide acuta
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A leucemia linfoide hè un tipu di cancheru carattarizatu da cambiamenti in a medula ossea chì porta à a surproduzione di cellule di a sterpa linfocitica, principalmente limfociti, chjamati ancu globuli bianchi, chì agiscenu in a difesa di l'organismu. Amparate più nantu à i linfociti.
Stu tipu di leucemia pò esse divisa in più in dui tippi:
- Leucemia linfoide acuta o TUTTI, induve i sintomi parenu rapidamente è accadenu più spessu in i zitelli. Ancu s'ellu si sviluppa assai veloce, stu tipu hè più prubabile di curà quandu u trattamentu hè iniziatu prestu;
- Leucemia linfoide cronica o LLC, in chì u cancheru si sviluppa annantu à mesi o anni è, dunque, i sintomi ponu apparisce pianu pianu, essendu identificati quandu a malatia hè dighjà in un stadiu più avanzatu, ciò chì rende u trattamentu difficiule. Amparate più nantu à LLC.
Tipicamente, a leucemia linfoide hè più cumuna in e persone chì sò state esposte à una grande quantità di radiazioni, chì sò stati infettati da u virus HTLV-1, chì fumanu o chì anu sindromi cum'è neurofibromatosi, sindrome di Down o anemia Fanconi.
Chì sò i sintomi principali
I primi sintomi di leucemia linfoide ponu include:
- Stanchezza eccessiva è mancanza d'energia;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Sturdimentu frequente;
- Suda di notte;
- Difficultà à respira è sintimu di fiatu;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Infezioni chì ùn smariscenu micca o ricorrenu parechje volte, cum'è tonsillite o pneumonia;
- Facilità d'avè macchie viole nantu à a pelle;
- Sanguinamentu faciule da u nasu o di e gengive.
In generale, hè più faciule d'identificà a leucemia linfoide acuta perchè i sintomi apparenu guasi à u stessu tempu, mentre chì in a cronica i sintomi parenu isolati è, dunque, ponu esse un segnu di un altru prublema, chì ritarda u diagnosticu. Inoltre, in certi casi di leucemia linfoide cronica, i sintomi ùn ponu mancu esiste, essendu identificati solu per via di cambiamenti in u conte di sangue.
Dunque, per fà u diagnosticu u più prestu pussibule, hè impurtante vede un duttore appena chì unu di i sintomi apparisca per urdinà un test di sangue è identificà s'ellu ci sò cambiamenti chì devenu esse valutati.
Leucemia limfoide acuta
A leucemia linfoide acuta, cunnisciuta popularmente cum'è TUTTI, hè u tippu di cancheru più cumunu in a zitellina, tuttavia più di 90% di i zitelli chì sò diagnosticati di TUTTI è chì ricevenu u trattamentu currettu ottenenu a remissione cumpleta di a malatia.
Stu tippu di leucemia hè carattarizatu da a presenza di linfociti esagerati in u sangue è da l'apparizione rapida di i sintomi, chì permette un diagnosi precoce è un trattamentu, chì di solitu si face cù a chimioterapia.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di leucemie limfoide hè fattu da un oncologu o ematologu attraversu i sintomi presentati da u paziente è u risultatu di u conte di sangue è di u conte differenziale in u fruttu di sangue, in u quale parechji limfociti sò verificati è, in alcune persone, una diminuzione di a cuncentrazione pò sempre esse percepita.emoglobina, eritrociti o diminuzione di piastrine. Amparate à interpretà u conte di sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè indicatu da u duttore secondu u tippu di leucemia, è pò esse fattu per mezu di chimioterapia o trapianto di midollo osseu, per esempiu. Generalmente, in casi di leucemia acuta, u trattamentu hè più intensu è aggressivu in i primi mesi, essendu riduttu in 2 anni.
In casu di leucemia linfoide cronica, u trattamentu pò esse fattu per a vita, perchè secondu u gradu di sviluppu di a malatia, pò esse solu pussibule di riduce i sintomi.
Capite a differenza trà stu tippu di leucemia è leucemia mieloide.