U fumu Affetta u vostru DNA - Ancu Decades dopu à Smetti
Cuntenutu
Sapete chì u fumu hè quasi u peghju chì pudete fà à u vostru corpu - da l'internu, u tabacco hè solu terribile per a vostra salute. Ma quandu qualcunu abbanduneghja l'abitudine per u bonu, quantu ponu "annullà" quandu si tratta di quelli effetti secundari mortali? Ebbè, un novu studiu publicatu in una rivista American Heart Association, Circulazione: Genetica Cardiovascular, lampa luce nantu à l'impronta à longu andà di i fumatori ... è tbh, ùn hè micca bellu.
I ricercatori anu analizatu quasi 16.000 campioni di sangue da fumatori, anziani fumatori è non fumatori. Anu trovu chì u fumu di u tabaccu era ligatu à i danni à a superficia di l'ADN, ancu per e persone chì anu smessu decenni prima.
"U nostru studiu hà trovu evidenze convincenti chì fumà hà un impattu à longu andà nantu à e nostre macchine moleculare, un impattu chì pò durà più di 30 anni", hà dettu Roby Joehanes, Ph.D. U studiu hà studiatu specificamente a metilazione di l'ADN, un prucessu per quale e cellule anu un pocu di cuntrollu di l'attività di u genu, affettendu a so funzione di i vostri geni. Questu prucessu hè un tali modu in cui l'esposizione à u tabaccu pò predisporà i fumatori à u cancheru, l'osteoporosi, è e malatie pulmonari è cardiovascolari.
Ancu se i risultati sò scunfortanti, l'autore di u studiu hà dettu ch'elli vedenu un vantaghju per i so risultati: Questa nova intuizione puderia aiutà i ricercatori à sviluppà trattamenti chì miranu questi geni affettati è forse ancu prevene alcune malattie legate à u fumu.
Solu in i Stati Uniti, una stima di 40 milioni d'adulti attualmente fumanu sigarette, secondu i dati di u CDC di u 2014. (Ùn pudemu sperà chè quellu numeru sia continuatu à diminuisce dapoi.) U fumu di sigaretta hè ancu a causa principale di malatie prevenibili è di morte - più di 16 milioni d'Americani campanu cù una malattia cunnessa à u fumu. (I fumatori suciali stanu à sente: Chì a sigaretta di e zitelle ùn hè micca un abitudine innocu.)
"Ancu se questu enfatiza l'effetti residuali à longu andà di u fumu, a bona nutizia hè chì prima pudete smette di fumà, u megliu hè", hà dettu l'autore di studiu Stephanie London, MD, subdirector di l'Istitutu Naziunale di Scienze di Salute Ambientale. Joehanes secondu chì, spieghendu chì una volta chì a ghjente si abbanduneghja, a maiò parte di i siti di DNA in questione tornanu à u "livellu di "mai fumatore" dopu à cinque anni, chì significa chì u vostru corpu prova di guarì da l'impatti dannosi di u fumu di tabacco".
Da leghje: Ùn hè mai troppu tardi per piantà.