Sonnambulismu infantile: chì hè, sintomi è cause
Cuntenutu
U sonnambulismu di i zitelli hè un disordine di u sonnu induve u zitellu dorme, ma pare esse svegliu, pudendu pusà, parlà o camminà per a casa, per esempiu. U sonnambulismu si faci durante u sonnu prufondu è pò durà da uni pochi secondi à ancu 40 minuti.
U sonnambulismu in a maiò parte di i casi hè curabile, sparendu solu in l'adulescenza, ancu se, in alcune persone, pò cuntinuà finu à l'adultu. E cause specifiche sò sempre scunnisciute, ma si crede chì l'episodi di sonnambulismu, chì di solitu cumincianu 2 ore dopu à u sonnu di u zitellu, sò in leia cù l'immaturità di u cervellu.
Principali segni è sintomi
Alcuni segni cumuni di zitelli cù sonnambulismi includenu:
- Pusate nantu à u lettu mentre dorme;
- Piscia in lochi inadattati;
- Arrìzzati è cammina intornu à a casa durante u sonnu;
- Parlà o sussurra qualchì parolla o frase cunfusa, senza significatu;
- Ùn vi scurdate di nunda chì avete fattu in sonnu.
Durante l'episodi di sonnambulismu hè nurmale chì u zitellu abbia l'ochji aperti è l'ochji fissi, parendu svegli, ma ancu se pò seguità alcuni ordini, ùn pò micca sente o capisce nunda di ciò chì si dice.
Quandu si sveglia a matina hè raru chì un zitellu si ricordi di ciò chì hè accadutu durante a notte.
Ciò chì pò causà sonnambulismu in i zitelli
E cause di u sonnambulismu zitellinu ùn sò ancu cumpletamente capite, ma l'immaturità di u sistema nervosu centrale pò esse ligata, è ancu fattori genetichi, notti povere, stress è frebba.
Inoltre, avè a voglia di piscia mentre dorme pò ancu aumentà l'apparizione di episodi di sonnambulismu, chì u zitellu pò alzassi à piscià senza svegliarsi, finendu per urinà in un altru locu di a casa.
Ancu se pò accadere per via di l'immaturità di u sistema nervosu, u sonnambulismu ùn indica micca chì u zitellu abbia prublemi psiculogichi o emotivi.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè nisun trattamentu specificu per u sonnambulismu in i zitelli, chì l'episodi di sonnambulismo sò generalmente lievi è spariscenu in l'adolescenza. Tuttavia, se u sonnambulismu hè assai frequente è persistente, duvete purtà u vostru zitellu à un pediatra o un duttore specializatu in disordini di u sonnu.
Tuttavia, i genitori ponu piglià certe misure per aiutà à riduce l'episodi di sonnambulismu è altri per impedisce chì u zitellu sia feritu, cume:
- Crea una rutina di sonnu, mette u zitellu à dorme è si sveglia in listessu tempu;
- Regule l'ore di sonnu di u zitellu, assicurendu ch'ellu ricevi abbastanza ore;
- Evite di dà medicazione o bevande stimulanti à u zitellu per ùn mantene lu svegliu;
- Evite ghjochi assai agitati prima di andà à dorme;
- Ùn scumudate o pruvate à svegliare u zitellu à mezu à un episodiu di sonnambulismu per ch'ellu ùn sia micca spaventatu nè stressatu;
- Parlate cun calma cù u zitellu è purtatelu cù cura in a stanza, sperendu chì u sonnu tornerà à a normalità;
- Mantene a stanza di u zitellu libera da oggetti taglienti, mobuli o ghjoculi in cui u zitellu pò inciampà o esse feritu;
- Mantene ogetti taglienti, cum'è cultelli è forbici o prudutti di pulizia, fora di a portata di u zitellu;
- Impedisce à u zitellu di dorme nantu à a cima di u lettu;
- Chjude e porte di a casa è caccià e chjavi;
- Bluccà l'accessu à e scale è mette schermi di prutezzione nantu à e finestre.
Hè ancu assai impurtante chì i genitori stanu tranquilli è trasmettenu a sicurezza à u zitellu, chì u stress pò aumentà a frequenza cù a quale si presentanu episodi di sonnambulistica.
Scuprite altri cunsiglii pratichi per cumbattà u sonnambulismu è prutegge u vostru zitellu.