Autore: Monica Porter
Data Di Creazione: 15 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Maghju 2024
Anonim
A cosa più bona chì u mo babbu m'hà amparatu era cumu campà senza ellu - Salute
A cosa più bona chì u mo babbu m'hà amparatu era cumu campà senza ellu - Salute

Cuntenutu

U mo babbu avia una personalità tamanta. Era passiunatu è vibrante, parlava cù e so mani, è ridia cù tuttu u so corpu. Ùn pudia guasi stà à pusà. Era quellu tippu chì entrava in una stanza è tuttu u mondu sapia ch'ellu era quì. Era gentile è primurosu, ma spessu ancu senza censura. Parlava à tutti è à tutti, è i lasciava o surridendu ... o stumacatu.

Da zitellu, hà riempitu a nostra casa di risate durante i tempi belli è i cattivi. Parlava à voce goffa à u tavulinu di a cena è in giru in vittura. Hà ancu lasciatu missaghji bizzarri è divertenti nantu à a mo voce di u mo travagliu quandu aghju avutu u mo primu travagliu di edizione. Mi piacerebbe pudè ascultalli avà.

Era un maritu fidelu è dedicatu à a mo mamma. Era un babbu incredibilmente amatu per u mo fratellu, a mo surella, è per mè. U so amori per u sport hà sfruttatu tutti noi, è hà aiutatu à cunnessi in una manera profonda. Puderemu parlà di sport per ore à ore - punteggi, strategia, allenatori, arbitri, è tuttu u mezu. Questu hà inevitabilmente purtatu à cunversazioni nantu à a scola, a musica, a pulitica, a religione, i soldi è i fidanzati. Avemu sfidatu l'altru cù i nostri diversi punti di vista. Queste cunversazioni finianu spessu in qualcunu chì urlava. Hà sapiutu appughjà i mo buttoni, è aghju amparatu prestu à spinghje i so.


Più chè un fornitore

U mo babbu ùn avia micca un diploma universitariu. Era un venditore (vendendu sistemi di tavule di cuntabilità, chì sò avà obsoleti) chì furnia una vita di classe media à a mo famiglia interamente à cumissione. Questu mi stupisce ancu oghje.

U so travagliu li hà permessu u lussu di un prugramma flessibile, ciò chì significava ch'ellu pudia esse in ghjiru dopu à a scola è rende lu in tutte e nostre attività. I nostri viaghji in vittura per i partiti di softball è di basca sò avà ricordi preziosi: solu babbu è eiu, in prufonda conversazione o cantendu cù a so musica. Sò sicura chì a mo surella è eiu eramu l'uniche ragazze adolescenti in l'anni 90 chì sapianu ogni canzone di i Rolling Stones nantu à a so più grande cassetta di successi. "Ùn pudete micca sempre uttene ciò chì vulete" mi vene sempre à ogni volta chì u sentu.

A cosa migliore sia ellu sia a mo mamma mi anu insegnatu hè di apprezzà a vita è esse grati per e persone in ella. U so sensu di gratitudine - per a vita, è per l'amore - hè statu incisu in noi prima. U mo babbu parlava occasionalmente di esse scrittu in a Guerra di Vietnam quandu era in i so primi 20 anni, è avia da lascià a so amica (a mo mamma). Ùn hà mai pensatu di fà la in casa viva. Si sintia furtunatu d'esse stallatu in Giappone travagliendu cum'è tecnicu medicu, ancu se u so travagliu implicava piglià storie mediche per i suldati feriti è identificà quelli chì eranu stati uccisi in battaglia.


Ùn aghju micca capitu quantu questu l'avia impactatu finu à l'ultime settimane di a so vita.

I mo genitori si maritavanu pocu dopu chì babbu avia finitu di serve u so tempu in l'armata. Circa 10 anni dopu à u so matrimoniu, li sò stati ricurdati dinò di quantu era preziosu u so tempu inseme quandu a mo mamma hè stata diagnosticata cun cancru di u senu di a tappa 3 à l'età di 35 anni. Cù trè zitelli sottu à l'età di nove anni, questu li hà scuzzulatu finu à u core. Dopu una doppia mastectomia è ricevutu trattamentu, a mo mamma hà continuatu à campà per altri 26 anni.

U diabete di tip 2 piglia un pesu

Anu dopu, quandu a mo mamma avia 61 anni, u so cancheru hà fattu metastasi, è hè morta. Questu hà rottu u core di u mo babbu. Avia presuppostu di more prima di ella da u diabete di tippu 2, ch'ellu avia sviluppatu à mezu à i so quaranta anni.

Durante i 23 anni dopu à u so diagnosticu di diabete, babbu hà gestitu a cundizione cù medicazione è insulina, ma hà praticamente evitatu di cambià a so dieta. Hà sviluppatu ancu una pressione alta, chì hè spessu u risultatu di una diabete incontrollata. U diabete hà pigliatu pianu pianu nantu à u so corpu, resultendu in neuropatia diabetica (chì provoca danni à i nervi) è retinopatia diabetica (chì provoca perdita di vista). À 10 anni di a malatia, i so reni anu cuminciatu à falli.


Un annu dopu avè persu a mo mamma, hà subitu un quadruple bypass, è hà sopravvissutu à trè anni in più. Durante quellu tempu, hà passatu quattru ore à ghjornu à riceve dialisi, un trattamentu necessariu per sopravvivere quandu i vostri reni ùn funzionanu più.

L'ultimi anni di a vita di babbu sò stati difficiuli di testimunialli. U più straziante stava guardendu un pocu di i so pizzazz è l'energia chì si sparghjianu. Sò passatu da pruvà à seguità cun ellu a velocità chì camminava tra i parcheggi à spingelu in una sedia à rotelle per ogni surtita chì richiede più di pochi passi.

Per un bellu pezzu, mi dumandu se tuttu ciò chì sapemu oghje nantu à e ramificazioni di u diabete era cunnisciutu quandu era statu diagnosticatu in l'anni 80, averia avutu megliu cura di sè stessu? Avaria campatu più? Probabilmente micca. I mo fratelli è aghju pruvatu duru per uttene u mo babbu per cambià i so abitudini alimentari è per esercità più, senza risultatu. In retrospettiva, era una causa persa. Avia vissutu tutta a so vita - è parechji anni cù u diabete - senza fà cambiamenti, allora perchè averia subitu cuminciatu?

L'ultime settimane

L'ultime settimane di a so vita anu fattu sta verità annantu à ellu forte è chjara per mè. A neuropatia diabetica in i so pedi avia causatu tanti danni chì u so pede mancu necessitava amputazione. M'arricordu chì m'hà fighjatu è m'hà dettu: «Innò, Cath. Ùn lasciate micca fà. Una probabilità di 12 per centu di ricuperazione hè una mansa di BS "

Ma se avemu rifiutatu a chirurgia, averia avutu assai più dolore per i ghjorni restanti di a so vita. Ùn pudemu micca permettà quellu. Eppuru sò sempre perseguitatu da u fattu ch'ellu hà persu u so pede solu per sopravvive qualchì settimana in più.

Nanzu d'esse operatu, si vultò versu mè è m'hà dettu: "Se ùn la facciu micca da quì, ùn la sudate micca caprettu. Sapete, face parte di a vita. A vita continua."

Vuliu urlà, "Questu hè un gruppu di BS"

Dopu à l'amputazione, babbu hà passatu una settimana à l'uspidale à recuperassi, ma ùn hà mai miglioratu abbastanza per esse mandatu in casa. Hè statu trasferitu in un stabilimentu di cura palliativa. E so ghjurnate sò state aspre. Hà finitu per sviluppà una brutta ferita à a spalle chì hè stata infettata da MRSA. E malgradu a so cundizione peghju, hà continuatu à riceve dialisi per parechji ghjorni.

Durante questu tempu, hà spessu educatu i "poveri masci chì anu persu i so membri è vive in" nam ". Parlaria ancu di quantu era furtunatu d'avè scuntratu à mo mamma è di cumu "ùn pudia aspittà di vedela di novu". In ocasu, u megliu di ellu luccicava, è mi vulia ridere in terra cum'è tuttu andessi bè.

"Hè u mo babbu"

Uni pochi ghjorni nanzu à a morte di u babbu, i so duttori anu cunsigliatu chì l'arrestà di a dialisi era a "cosa umana da fà". Ancu se falla cusì significaria a fine di a so vita, simu d'accordi. Cusì hà fattu u mo babbu. Sapendu ch'ellu era vicinu à a morte, i mo fratelli è aghju pruvatu duru à dì e cose giuste è assicurassi chì u staff medicale fessi tuttu ciò chì pudianu per tenelu cunfortu.

"Pudemu turnallu in u lettu? Pudete purtallu più acqua? Pudemu dà più medicazione per u dolore? " averiamu dumandatu. M'arricordu chì un assistente di infermiera m'hà firmatu in u curridore fora di a stanza di babbu per dì: "Ti possu dì chì u teni caru assai".

"Iè. Hè u mo babbu ".

Ma a so risposta hè stata cun mè dapoi. "Sò chì hè u vostru babbu. Ma possu dì ch'ellu hè una persona assai speciale per voi ". Aghju cuminciatu à scruccunà.

Ùn sapia da veru cumu avaria da passà senza babbu. In un certu modu, a so morte hà ripurtatu u dulore di perde a mo mamma, è m'hà furzatu à affruntà a realisazione chì eranu tramindui andati, chì nisunu di elli l'avia fatta oltre i so 60 anni. Nè unu nè l’altru ùn puderebbe guidà mi per a parentela. Nisunu di elli ùn hà mai cunnisciutu veramente i mo figlioli.

Ma u mo babbu, fidu à a so natura, hà datu una certa perspettiva.

Qualchi ghjorni nanzu di more, l'aghju sempre dumandatu s'ellu avia bisognu di qualcosa è s'ellu era bè. Ellu m'hà interrottu, è m'hà dettu: «State à sente. Tù, a to surella, è u to fratellu sarete bè, nò? "

Ripetì a dumanda parechje volte cù un sguardu di disperazione in faccia. In questu mumentu, aghju capitu chì esse scomodi è affrontà a morte ùn eranu micca e so preoccupazioni. Ciò chì era u più spaventosu per ellu era di lascià daretu à i so figlioli - ancu se eramu adulti - senza chì alcunu genitori li vegliessi.

Di colpu, aghju capitu chì ciò chì li servia di più ùn era micca per mè per assicurassi chì era còmodu, ma per mè per rassicurallu chì camparemu cum'è di solitu dopu ch'ellu sia andatu. Chì ùn avariamu micca permessu chì a so morte ci impedissi di campà a nostra vita à u massimu. Chì, malgradu e sfide di a vita, sia a guerra sia a malattia o a perdita, seguiteremu a direzzione di a so è di a nostra mamma è continueremu à curà i nostri zitelli u megliu chì sapiamu. Chì sariamu grati per a vita è l'amore. Chì averiamu trovu umore in tutte e situazioni, ancu e più oscure. Chì avemu da luttà per tuttu u B.S. di a vita inseme.

Hè quandu aghju decisu di lascià cascà u "Stai bè?" parlà, è hà cunvucatu u curaghju di dì: «Iè, babbu. Saremu tutti bè ".

Quandu un sguardu pacificu hà pigliatu u so visu, aghju continuatu, "Avete amparatu cumu esse. Va bè di lascià andà avà ".

Cathy Cassata hè un scrittore freelance chì scrive nantu à a salute, a salute mentale è u cumpurtamentu umanu per una varietà di publicazioni è siti web. Hè un cuntributore regulare à Healthline, Everyday Health, è The Fix. Vede u so portafoglio di storie è seguitala in Twitter à @Cassatastyle.

Cunsigliatu Per Voi

Avvelenamentu da iodiu

Avvelenamentu da iodiu

U iodiu hè un chimicu naturale. E poche quantità ò nece arie per una bona alute. Tuttavia, e grandi do i ponu cau à danni. I zitelli ò particularmente en ibili à l'ef...
Avvelenamentu da rimusciu d'inchiostru

Avvelenamentu da rimusciu d'inchiostru

U rimu ciu d'inchio tru hè un pruduttu chimicu adupratu per e ce e macchie d'inchjo tru. L'avvelenamentu da u rimu ciu d'inchio tru i faci quandu qualchi ia ingolle ta u tanza.Que...