Sindrome d'Arnold-Chiari: chì hè, tippi, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindrome d'Arnold-Chiari hè una malformazione genetica rara in cui u sistema nervosu centrale hè compromessu è pò causà difficoltà di equilibriu, perdita di coordinazione motoria è prublemi visivi.
Sta malformazione hè più cumuna in e donne è di solitu si verifica durante u sviluppu di u fetu, in u quale, per una ragione scunnisciuta, u cerebellu, chì hè a parte di u cervellu rispunsevule di l'equilibriu, si sviluppa in modo inappropriatu. Sicondu u sviluppu di u cerebellu, u sindrome d'Arnold-Chiari pò esse classificatu in quattru tippi:
- Chiari I: Hè u tippu u più frequente è u più osservatu in i zitelli è si verifica quandu u cerebellu si estende finu à un orifiziu à a basa di u craniu, chjamatu foramen magnum, duve duveria nurmalmente passà solu a medula spinale;
- Chiari II: Accade quandu, in più di u cerebellu, u troncu cerebrale si estende ancu à u foramen magnum. Stu tipu di malformazione hè più cumunu per esse vistu in i zitelli cù spina bifida, chì currisponde à un fallimentu in u sviluppu di a medula spinale è di e strutture chì a pruteggenu. Amparate nantu à a spina bifida;
- Chiari III: Accade quandu u cerebellu è u troncu cerebrale, in più di stendesi in u foramen magnum, ghjunghjenu à a medula spinale, sta malformazione essendu a più grave, malgradu esse rara;
- Chiari IV: Stu tippu hè ancu raru è incompatibile cù a vita è accade quandu ùn ci hè sviluppu o quandu ci hè un sviluppu incompletu di u cerebellu.
U diagnosticu hè fattu basatu annantu à esami di imaging, cume a risonanza magnetica o tomografia computerizzata, è esami neurologichi, in cui u duttore faci test per valutà a capacità motoria è sensoriale di a persona, in più di l'equilibriu.
Principali sintomi
Alcuni zitelli chì sò nati cù sta malformazione ùn ponu micca presentà sintomi o prisentà quandu ghjunghjenu à l'adolescenza o à l'età adulta, essendu più cumuni da l'età di 30. I sintomi varienu secondu u gradu di compromissione di u sistema nervosu, è ponu esse:
- Dolore cervicale;
- Debbulezza musculare;
- Difficultà in equilibriu;
- Cambiamentu di coordinazione;
- Pèrdita di sensazione è intorpidimentu;
- Alterazione visuale;
- Sturdimentu;
- Aumentata di a frequenza cardiaca.
Questa malformazione hè più cumuna chì accade durante u sviluppu di u fetu, ma pò accade, più raramente, in a vita adulta per via di situazioni chì ponu diminuisce a quantità di fluidu cerebrospinali, cume infezioni, colpi in testa o esposizione à sostanze tossiche .
U diagnosticu da un neurologu basatu annantu à i sintomi riportati da a persona, esami neurologichi, chì permettenu a valutazione di riflessi, equilibriu è coordinazione, è analisi di tomografia computerizzata o di risonanza magnetica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè fattu secondu i sintomi è a so gravità è hà per scopu di alleviare i sintomi è prevene a progressione di a malattia. Se ùn ci sò sintomi, ùn ci hè di solitu bisognu di trattamentu. In certi casi, però, l'usu di medicazione per alleviare u dolore pò esse raccomandatu da u neurologu, cume Ibuprofen, per esempiu.
Quandu i sintomi si presentanu è sò più severi, interferendu cù a qualità di vita di a persona, u neurologu pò raccomandà una procedura chirurgica, chì si faci in anestesia generale, per scumpressà a medula spinale è permette a circolazione di u fluidu cerebrospinale fluidu. Inoltre, a fisioterapia o a terapia occupazionale ponu esse raccomandate da u neurologu per migliorà a coordinazione motoria, a parolla è a coordinazione.