Capezzoli gonfi: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
U gonfiore di i capezzoli hè assai cumunu à e volte quandu si verificanu fluttuazioni ormonali, cume durante a gravidanza, l'allattamentu o durante u periodu mestruale, micca una causa di preoccupazione, chì hè un sintomu chì finalmente smarisce.
Tuttavia, in certi casi, soprattuttu quandu u dolore è u disagiu si presentanu, pò esse necessariu cunsultà un duttore, per fà u trattamentu u più prestu pussibule, per evità complicazioni.
Alcune cause ponu esse:
1. Ectasia duttale di u senu
L'ectasia duttale di u senu consiste in a dilatazione di un canali di latte sottu à u nipple, chì si riempie di fluidu, chì pò esse bloccatu o ostruitu è dà origine à mastite. Alcuni di i sintomi chì ponu accade sò liberazione di fluidi attraversu u capezzolu, tenerezza à u toccu, rossi, gonfiore o inversione di u capezzolu.
Cosa da fà: L'ectasia duttale di u senu ùn pò micca bisognu di trattamentu è guariscerà da sola. Tuttavia, se questu ùn accade micca, u duttore pò amministrà antibiotici o ancu raccomandà una chirurgia.
2. Mastite
A mastite hè carattarizata da una infiammazione di u senu cù sintomi cum'è dolore, gonfiore o rossu, chì si pò sviluppà in una infezzione è causà frebba è brividi.
A mastite hè più cumuna in e donne chì allattanu, in particulare in i primi trè mesi di u zitellu, per via di l'ostruzzione di i canali per i quali passa u latte o di l'entrata di batteri per a bocca di u zitellu. Tuttavia, pò ancu accade in l'omi o in qualsiasi altra tappa di a vita di una donna per via di l'ingressu di batteri in u senu in casi di ferita di u capezzolu, per esempiu.
Cosa da fà: U trattamentu di a mastite si deve fà cun riposu, assunzione di fluidi, analgesici è antiinflamatori è, in casu d'infezzione, u duttore pò amministrà antibiotici. Amparate più nantu à u trattamentu di a mastite.
3. Attritu
U capezzolu pò ancu diventà gonfiu è irritatu da fattori chì sò semplici à risolve, cum'è a frizione causata durante l'allattamentu, attività fisica o sessuale, per esempiu.
Cosa da fà: Per impedisce chì u nipple diventi fragile, a persona pò aduprà un unguentu basatu à vaselina o unguentu di ossidu di zincu, prima è dopu praticà eserciziu fisicu è dopu attività sessuale.
Per e mamme chì allattanu, stu prublema pò esse risoltu applicendu una goccia di latte à u capezzolu dopu ogni alimentazione o un unguentu di lanolina. Se u dulore hè assai severu, a mamma pò sprime u latte manualmente o cù una pompa è, dà u zitellu cù una buttiglia, finu à chì u capezzolu migliurà o guarisce cumpletamente. Ci sò ancu capezzoli chì allattanu chì riducenu u dulore causatu da a succhia di u zitellu.
4. Dermatite da cuntattu
U capezzolu gonfiu pò esse u risultatu di una cundizione chjamata dermatite da cuntattu, chì cunsiste in una reazione esagerata di a pelle à una sostanza o un ogettu particulare, purtendu à sintomi cum'è rossu è prurito, gonfiore è sfaldatura.
Cosa da fà: U trattamentu deve esse fattu evitendu u cuntattu cù a sustanza irritante, lavendu a zona cun acqua fredda è abbundante è, in certi casi, u duttore pò ancu raccomandà l'applicazione di una crema cù corticosteroidi in a regione, finu à chì i sintomi miglioranu. Inoltre, pò esse indicatu per piglià un antihistaminicu per cuntrullà i sintomi più efficacemente.
Oltre à queste cause, i capezzoli ponu diventà ancu gonfii in altre situazioni, cume durante a menstruazione, a gravidanza è l'allattamentu, chì ponu esse legati à cambiamenti ormonali.