Eccu Cumu Gestionu a Depressione chì vene cù a Malatia Cronica
Cuntenutu
- Battaglia di a sulitudine in l'adultu
- 1. Isulamentu
- 2. Abusu
- 3. Mancanza di sustegnu medicu
- 4. Finanze
- 5. Dolu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
U mo viaghju cù a depressione hà iniziatu assai prestu. Aviu 5 anni quandu mi sò ammalatu per a prima volta cun una mansa di malatie croniche. A più grave di queste, l'artrite idiopatica giovanile sistemica (SJIA), ùn hè stata diagnosticata accuratamente finu à circa ottu mesi dopu. Intantu, eru statu mal diagnosticatu cù tuttu - allergie alimentarie, sensibilità chimiche, reazioni à i medicamenti, è ancu di più.
U diagnosticu erratu u più spaventosu hè vinutu quandu mi sò datu sei settimane da campà - anu pensatu d'avè leucemia, un diagnosticu cumunu per SJIA.
Quandu era di fronte à a morte da zitellu, ùn avia paura. Eru sicuru in u fattu chì aghju pruvatu à esse una bona persona, ancu se eru cusì pocu. Ma un annu dopu, a depressione hà colpitu, è hà colpu duru.
Ùn era micca in alcunu trattamentu per u mo SJIA, salvu per un analgesicu di basa senza prescrizione. A mo malattia s'aggrava è aghju avutu paura di ciò chì accadrà dopu. È per via di l'abusu in casa, ùn aghju micca vistu un duttore da quandu eru 7 anni finu à quandu eru 21. Eru ancu educatu in casa, da parte di u primu gradu finu à u settimu gradu, chì significava chì ùn aghju micca avete veramente qualchì cuntattu cù e persone fora di a nostra famiglia estesa, salvu per alcuni quartieri è zitelli di cura di ghjornu.
Battaglia di a sulitudine in l'adultu
Cum'è un adultu, aghju continuatu à luttà. L'amichi sò morti, causendu una quantità enorme di dulore. Altri si filtranu pianu pianu, perchè ùn li piacia micca u fattu chì avessi da annullà i piani cusì spessu.
Quandu abbandunò u mo travagliu in amministrazione pediatrica in una università, aghju persu assai benefici, cum'è un salariu stabile è un'assicuranza sanitaria. Ùn era micca faciule fà sta decisione per esse u mo propiu capu, sapendu tuttu ciò chì stavu perdendu. Ma ancu s'ellu ùn ci pò micca esse tante soldi in a nostra casa in questi ghjorni, sto andendu megliu, sia fisicamente sia emotivamente.
A mo storia ùn hè micca cusì unica - a depressione è e malatie croniche ghjucanu inseme spessu. In fatti, sè avete dighjà una malattia cronica, pudete ancu esse probabile di luttà contr'à a depressione.
Eccu alcuni di i numerosi modi chì a depressione pò manifestà quandu avete una malattia cronica, è ciò chì pudete fà per cuntrullà i danni emotivi chì pò causà.
1. Isulamentu
L'isolamentu hè cumunu per parechji di noi in lotta cù prublemi di salute. Quandu sò flaring, per esempiu, ùn possu micca lascià a casa per una settimana. Se andu da qualchì parte, hè per uttene generi alimentari o ricette. L'appuntamenti di u duttore è i cumandamenti solu ùn sò micca listessi à cunnessione cù l'amichi.
Ancu quandu ùn simu micca isolati fisicamente, pudemu esse emozionalmente cacciati da l'altri chì ùn sò micca capaci di capisce ciò chì hè per noi di esse malati. Parechje persone capace ùn capiscenu micca perchè pudemu avè bisognu di cambià o annullà i piani per via di e nostre malatie. Hè ancu incredibilmente difficiule di capisce u dulore fisicu è emotivu chì sperimentemu.
Cunsigliu: Truvate altri in ligna chì sò ancu in lotta cù e malatie croniche - ùn deve micca necessariamente esse u listessu cum'è u vostru. Un ottimu modu per truvà l'altri hè attraversu Twitter aduprendu hashtags, cume #spoonie o #spooniechat. Se vulete aiutà i vostri amati à capisce di più a malatia, "A Teoria di a Cucchiaia" di Christine Miserandino pò esse un strumentu utile. Ancu spiegendu li cumu un testu simplice pò alzà i vostri spiriti pò fà tutta a differenza per a vostra relazione è u vostru statu mentale. Sappiate chì micca tutti capisceranu, quantunque, è chì hè OK di sceglie à quale spiecate a vostra situazione, è à quale ùn capite micca.
2. Abusu
U trattu di l'abusu pò esse un prublema maiò per quelli di noi chì campanu dighjà cun malatie croniche o disabilità. Semu guasi per trattà abusi emotivi, mentali, sessuali o fisichi.A fiducia in l'altri ci espone à e persone chì ùn anu micca sempre u nostru interessu in core. Simu ancu spessu più vulnerabili è incapaci di luttà o di difendeci.
L'abusu ùn hà mancu da esse direttu à voi per affettà a vostra salute à longu andà. Problemi di salute cum'è fibromialgia, ansietà, è stress post-traumaticu sò stati ligati à l'esposizione à l'abusu, sì sì una vittima sia un testimone.
Site preoccupatu o ùn site sicuru chì pudete trattà di abusi emotivi? Alcuni identificatori principali sò vergugnosi, umilianti, culpevuli, è sia distanti o incredibilmente troppu vicini.
Cunsigliu: Se pudete, pruvate à stà luntanu da e persone chì sò abusive. Mi ci hè vulsutu 26 anni per ricunnosce cumplettamente è tagliare u cuntattu cù un abusatore in a mo famiglia. Da quandu aghju fattu quessa, però, a mo salute mentale, emotiva è fisica si hè migliorata drasticamente.
3. Mancanza di sustegnu medicu
Ci hè parechje manere in cui pudemu sperimentà una mancanza di sustegnu da i duttori è da altri fornitori di assistenza sanitaria - da quelli chì ùn credenu micca chì certe condizioni sò vere, à quelli chì ci chjamanu ipocondriaci, à quelli chì ùn stanu micca à sente. Aghju travagliatu cù i duttori è sò chì i so travagli ùn sò micca faciuli - ma a nostra vita nemmenu.
Quandu a ghjente chì prescrive trattamenti è cura per noi ùn ci crede micca o ùn importa micca di ciò chì passemu, hè abbastanza dolore per portà sia a depressione sia l'ansietà in a nostra vita.
Cunsigliu: Arricurdatevi - site in cuntrollu, almenu in una misura. Hè permessu di licenziare un duttore se ùn sò micca utili, o furnite feedback. Pudete spessu fà questu semi-anonimamente attraversu a clinica o u sistema ospedaliere chì visitate.
4. Finanze
L'aspetti finanziarii di e nostre malatie sò sempre difficiuli à trattà. I nostri trattamenti, visite in clinica o in ospedale, medicazione, bisogni senza ricetta, è dispositivi di accessibilità ùn sò micca boni per alcuna misura. L'assicuranza pò aiutà, o pò micca. Questu doppia per quelli di noi chì campanu cun disordini rari o cumplessi.
Cunsigliu: Pensate sempre à i prugrammi di assistenza per i pazienti per i medicamenti. Dumandate à l'ospedali è e cliniche s'elli anu scale scorrevoli, piani di pagamentu, o s'elli perdonanu mai u debitu medicu.
5. Dolu
Ci adduluremu per una lotta tremenda quandu trattemu di malatie - ciò chì a nostra vita puderia esse senza ella, e nostre limitazioni, sintomi aggravati o peghju, è tantu di più.
Imbulighjendu da zitellu, ùn mi sentia micca necessariamente cum'è se avessi assai da pienghje. Aghju avutu u tempu di cresce in e mo limitazioni è capisce uni pochi di travagli. Oghje, aghju più condizioni croniche. Di conseguenza, e mo limitazioni cambianu spessu. Hè difficiule di mette in parolle quantu pò esse dannusu.
Per un pezzu dopu à l'università, aghju curru. Ùn aghju micca scappatu per a scola o corse, ma per mè stessu. Eru cuntentu di pudè corre à tutti, ancu quandu era un decimu di chilometru à a volta. Quandu, di colpu, ùn aghju pussutu corre più perchè mi anu dettu chì affettava troppu articulazioni, sò statu devastatu. Sò chì corre ùn hè micca bonu per a mo salute persunale avà. Ma sò ancu chì ùn pudè corre più face male.
Cunsigliu: Pruvà a terapia pò esse un ottimu modu per trattà questi sentimenti. Ùn hè accessibile à tutti, a sò, ma hà cambiatu a mo vita. I servizii cum'è Talkspace è e hotline di crisa sò cusì vitali quandu avemu a lotta.
A strada di l'accettazione hè una strada sinuosa. Ùn ci hè nimu periudu di tempu chì dolu a vita chì avissimu pussutu avè. A maiò parte di i ghjorni, stò bè. Possu campà senza corre. Ma in altri ghjorni, u foru chì curria una volta riempitu mi ramenta a vita chì aghju avutu solu pochi anni fà.
Arricurdatevi chì ancu quandu si sente chì e malatie croniche piglianu a suprana, site sempre in cuntrollu è sò capaci di fà i cambiamenti chì avete bisognu à fà per campà a vostra vita più piena.