Mania è ipomania bipolare: ciò chì sò, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A Mania hè una di e tappe di u disordine bipolari, un disordine cunnisciutu ancu cum'è malattia maniaco-depressiva. Hè carattarizatu da un statu di euforia intensa, cù energia aumentata, agitazione, inquietudine, mania per a grandezza, menu bisognu di sonnu, è pò ancu causà aggressione, inganni è allucinazioni.
L'ipomania, invece, hè una forma di mania più lieve, cù sintomi menu gravi è chì interferiscenu menu in a vita quotidiana di a persona, è pò esse chjachjarate, più dispusizione, impazienza, più sociabilità, iniziativa è energia per svolge l'attività quotidiana.
A persona cun disordine bipolare sperimenta umori alternanti trà attacchi maniacali o ipomanichi è depressione. Generalmente, quandu si alterna trà episodi di mania è depressione, a malattia hè classificata cum'è Disordine bipolari di tippu 1. Quandu si alterna trà ipomania è depressione, hè classificatu cum'è Disordine Bipolari di Tipu 2. Capite ciò chì hè u disordine bipolare è e so caratteristiche.
Hè impurtante di ricurdà chì micca tutti i cambiamenti d'umore indicanu mania o disordine bipolare, perchè hè cumunu per tutte e persone avè picculi cambiamenti d'umore durante u ghjornu o a settimana. Per rilevà a mania bipolare, hè necessariu per u psichiatra di valutà i segni è i sintomi è identificà s'elli sò caratteristici di a malattia.
Principali sintomi
A mania bipolare è l'ipomania suscitanu sentimenti di euforia chì sò assai spropurziunati per qualsiasi avvenimentu pusitivu. I sintomi principali includenu:
1. Mania Bipolare
L'episodiu maniacale hà sintomi chì includenu:
- Euforia eccessiva;
- Autoestima gonfiata o mania di grandezza;
- Parlendu eccessivamente;
- Pensamentu acceleratu, cù fuga di idee;
- Troppu distrazione;
- Maggiore agitazione o energia per fà attività;
- Perdita di cuntrollu nantu à e so attitudini;
- Participazione à attività risicate chì nurmalmente richiedenu prudenza, cume investimenti finanziarii irragionevoli, fà acquisti rampanti o aumentà assai l'appetitu sessuale, per esempiu;
- Ci pò esse irritabilità o aggressività;
- Ci ponu esse delusioni o allucinazioni.
Per chì l'evenimentu sia caratterizatu da mania, ci deve esse almenu 3 sintomi, chì devenu durà almenu 4 ghjorni è persiste a maiò parte di u ghjornu, o in i casi induve sò cusì severi da richiede l'uspitalisazione.
Questi sintomi sò cusì intensi chì di solitu ostaculanu e relazioni sociali è prufessiunali di a persona cù a malattia, essendu cunsiderate una emergenza medica è suciale, chì deve esse trattata u più prestu pussibule.
2. Ipomania
I segni è i sintomi di un episodiu di ipomania sò simili à quelli di mania, tuttavia, sò più miti. I principali includenu:
- Euforia o altu umore;
- Maghju creatività;
- Esigenza ridutta di sonnu, esse ripusatu dopu à dorme per circa 3 ore, per esempiu;
- Parlate più di l'abitudine o chjachjarate;
- Pensamentu acceleratu;
- Distrazione faciule;
- Agitazione o energia aumentata per fà attività;
- Eseguite facilmente attività chì richiederanu una prudenza più grande, cume acquisti rampanti, investimenti finanziarii risicati è aumentu di l'appetitu sessuale.
I sintomi di l'ipomania ùn solitanu micca causà danni à e relazioni sociali è prufessiunali, nè causanu sintomi cum'è inganni o allucinazioni, altronde duranu di solitu per pocu tempu, circa 1 settimana.
Inoltre, ùn sò micca abbastanza seri per richiede l'uspitalisazione, è in certi casi, ponu ancu passà inosservati. In quessi casi, parechji pazienti finiscenu per esse trattati cum'è avendu solu depressione, chì l'alternanza di l'umore pò esse micca rilevata.
Cumu cunfirmà
L'episodiu di mania o d'ipomania hè identificatu da u psichiatra, chì valuterà i sintomi riportati da u paziente o da e persone vicine à ellu.
Hè ancu impurtante per u duttore di fà valutazioni è testi chì ponu escludere altre malatie o situazioni chì causanu sintomi simili, cum'è a disregulazione di a tiroide, l'effetti secundarii di i medicazione, cum'è i corticosteroidi, l'usu di droghe illecite o altre malatie psichiatriche, cume schizofrenia o disordini di a parsunalità., Per esempiu.
Scuprite puru quale sò i principali disordini mentali è cumu identificà ognunu.
Cumu trattà
U trattamentu di u disordine bipolari hè guidatu da u psichiatra, fattu cù medicazione chì agisce per stabilizà l'umore, cum'è u Litiu o u Valproate, per esempiu. Antipsicotici, cum'è Haloperidol, Quetiapine o Olanzapine, ponu ancu esse indicati per calmà u cumpurtamentu è diminuisce i sintomi psicotici.
A psicoterapia da u psicologu hè assai utile per aiutà u paziente è a famiglia à trattà i cambiamenti d'umore. Anxiolitichi ponu ancu esse indicati in casi di alta agitazione è, in più, in casi severi o resistenti à u trattamentu, a terapia elettroconvulsiva pò esse indicata.
Scuprite più infurmazioni nantu à l'opzioni di trattamentu per u disordine bipolari.