Melanoma metastaticu: chì hè, sintomi è cumu si tratta
Cuntenutu
U melanoma metastaticu currisponde à u stadiu più severu di u melanoma, chì hè caratterizatu da a diffusione di e cellule tumorali in altre parti di u corpu, in particulare u fegatu, u pulmone è l'osse, rendendu u trattamentu più difficiule è putenzialmente compromettendu a vita di a persona.
Stu tippu di melanoma hè ancu cunnisciutu cum'è melanoma di stadiu III o melanoma di stadiu IV, è a maiò parte di u tempu accade solu quandu u diagnosticu di u melanoma era tardu o ùn era micca fattu è u principiu di u trattamentu era alteratu. Cusì, postu chì ùn ci era micca cuntrollu di a proliferazione cellulare, queste cellule maligne sò capaci di ghjunghje à altri organi, caratterizendu a malattia.
Sintomi di melanoma metastaticu
I sintomi di u melanoma metastaticu varienu secondu induve a metastasi si faci, è ponu esse:
- Stanchezza;
- Difficultà di respirazione;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Sturdimentu;
- Pèrdita di l'appetite;
- Allargamentu di i nodi linfatichi;
- Dolore in l'osse.
Inoltre, i segni caratteristici è sintomi di melanoma ponu esse percepiti, cum'è a presenza di segni nantu à a pelle chì anu bordi irregulari, culori diversi è chì ponu aumentà cù u tempu. Amparate à ricunnosce i sintomi di u melanoma.
Perchè accade
U melanoma metastaticu accade soprattuttu quandu u melanoma ùn hè micca identificatu in i primi stadii, quandu u diagnosticu ùn hè micca fattu o quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu cum'è duverebbe esse statu. Questu causa a favurizazione di a proliferazione di cellule maligne, è a so diffusione in altre parti di u corpu, cume i pulmoni, u fegatu, l'osse è e vie gastrointestinali, caratterizendu a metastasi.
Inoltre, certi fattori ponu favurisce u sviluppu di u melanoma metastaticu, cum'è fattori genetichi, pelle più chjara, esposizione frequente à a radiazione ultravioletta, presenza di melanoma primariu chì ùn hè micca statu cacciatu è diminuita l'attività di u sistema immunitariu per via di altre malatie.
Cumu hè u trattamentu
U melanoma metastaticu ùn hà cure, tuttavia u trattamentu hà per scopu di diminuisce a percentuale di replica cellulare è, dunque, allevia i sintomi, ritardà a diffusione è a prugressione di a malattia, è aumenta l'aspettativa di vita è a qualità di a persona.
Cusì, secondu u stadiu di u melanoma, u duttore pò sceglie di fà una terapia di destinazione, per esempiu, chì hà per scopu di agisce direttamente nantu à u genu chì hè alteratu, prevenendu o diminuendu u tassu di replica di e cellule è evitendu a prugressione di a malattia. Inoltre, a chirurgia è a chimioterapia è a radioterapia ponu esse raccomandate in un tentativu di eliminà e cellule tumorali sparse. Capite cumu si face u trattamentu di u melanoma.