Cosa hè a melena, cause principali è trattamentu
Cuntenutu
- 5 cause principali di melena
- 1. Ulceru gastricu
- 2. Varices esofagiali
- 3. Gastrite è esofagite
- 4. Sindrome di Mallory-Weiss
- 5. Cancer di stomacu
- Cumu hè fattu u trattamentu
Melena hè un termu medicu adupratu per discrive sgabelli assai scuri (catrame) è puzzolenti, chì cuntenenu sangue digeritu in a so cumpusizione. Cusì, stu tipu di caca hè assai cumunu in e persone chì anu un tipu di sanguinamentu in u sistema digestivu superiore, vale à dì in l'esofago o in u stomacu. Questu permette à u sangue di esse digeritu cù l'alimentu, dendu à e feci un culore assai scuru.
Ogni volta chì a presenza di sgabelli assai scuri chì ponu esse melena hè identificata, hè impurtante cunsultà un gastroenterologu o un medicu generale, per identificà a causa è inizià u trattamentu più adeguatu, per fermà u sanguinamentu è evità complicazioni più gravi, cume anemia, perdita di cuscenza è ancu insufficienza in vari organi di u corpu.
5 cause principali di melena
E cause più cumune chì di solitu causanu l'apparizione di melena sò:
1. Ulceru gastricu
Un ulceru gastricu hè simile à una ferita chì appare nantu à u muru di u stomacu è pò sanguinà quandu hè assai irritata. Quandu accade questu, è secondu a quantità di sangue liberatu, u sgabellu pò finisce per esse assai scuru è puzzolente.
Di solitu, l'ulcera hè più cumuna in e persone chì anu gastrite cronica è, dunque, hè guasi sempre accumpagnata da altri sintomi cum'è u dulore severu in a panza, chì s'aggrava dopu avè manghjatu, nausea è vomitu custanti, per esempiu. Verificate altri sintomi chì ponu aiutà à identificà una situazione di ulceru gastricu.
Cosa da fà: quandu sò suspettate ulcere, hè assai impurtante cunsultà un gastroenterologu, postu chì hè necessariu avè una endoscopia per cunfirmà u diagnosticu. Dopu à u diagnosticu, u trattamentu implica di fà alcuni cambiamenti à a dieta, oltre à aduprà medicinali prescritti da u duttore, chì ponu esse antiacidi è prutettori gastrici.
2. Varices esofagiali
E varici esofagiali sò un'altra causa relativamente frequente per l'apparizione di melena. Queste varicesi consistenu in a dilatazione di alcune vene in l'esofago, chì ponu eventualmente rompersi, liberendu u sangue à u sistema digestivu chì, dopu avè passatu per u stomacu, rende i sgabelli assai scuri è puzzolenti.
Stu tipu di varicesi hè più cumunu in e persone cù prublemi di fegatu, chì aumentanu a pressione nantu à e vene di u sistema digestivu, dilatenduli. Inoltre, in a maiò parte di i casi, a rumpitura di e varicesi si face in e persone chì sà digià ch'elli anu stu tippu di cambiamentu in l'esofago, essendu alerti à u periculu di sangu. Quandu si rompenu, in più di a melena, e vene varicose ponu causà altri segni è sintomi, cum'è vomitu cù sangue rossu luminosu, pallore, stanchezza eccessiva è pallore, per esempiu.
Cosa da fà: a rumpitura di e varicesi in l'esofago hè una situazione d'urgenza è, dunque, s'ellu ci hè suspettu hè assai impurtante d'andà prestu à l'uspidale per inizià u trattamentu adattatu, chì pò comportà una chirurgia per piantà u sangu. E persone cù varicesi devenu ancu seguità currettamente u trattamentu direttu da u duttore, per impedisce di rompe. Capite megliu ciò chì sò e varici esofagiali è cumu si trattanu.
3. Gastrite è esofagite
A gastritis hè l'infiammazione di i muri di u stomacu, cum'è l'esofagite hè l'infiammazione di i muri di l'esofago. Ancu se, in a maggior parte di i casi, queste infiammazioni ùn causanu micca sanguinamentu, quandu ùn sò micca trattati currettamente, entrambe e pareti ponu diventà assai irritate è finisce cun sanguinamentu minore. Quandu accade, a persona pò sperimentà melena, chì pò ancu esse accumpagnata da dolore di stomacu, bruciori di stomacu, malessere è vomitu, soprattuttu dopu avè manghjatu.
Cosa da fà: e persone cun gastrite diagnosticata o esofagite devenu seguità u trattamentu indicatu da u gastroenterologu. In ogni casu, s'ellu ci hè un suspettu di melena hè impurtante cunsultà u duttore o andà à l'uspidale, chì u sanguinamentu pò ancu indicà chì un ulcera si sviluppa, per esempiu, è pò esse necessariu adattà u trattamentu. Verificate cumu si pò fà u trattamentu di a gastrite.
4. Sindrome di Mallory-Weiss
Stu sindromu pò cumparisce dopu à un periodu di forte vomitu è accade quandu piccule fessure apparsu in l'esofago per via di una pressione eccessiva nantu à i muri. In questi casi, a persona si presenta generalmente cù vomitu chì dopu finisce per evoluzione à vomitu cù sangue è stanchezza eccessiva.
Cosa da fà: se site suspettatu di sviluppà un sindrome di Mallory-Weiss hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale per piantà u sanguinamentu è cumincià à aduprà qualchì medicamentu. In e situazioni più gravi, a chirurgia pò ancu esse necessaria per curregge e ferite. Amparate più nantu à sta sindrome è u so trattamentu.
5. Cancer di stomacu
Ancu s'ellu hè assai più raru, u cancheru di u stomacu pò ancu causà l'apparizione di melena, chì provoca sanguinamentu da i muri di u stomacu. Tuttavia, assuciatu à melena, altri segni è sintomi appaiono ancu, cume perdita di pesu, ardori di stomacu costanti, perdita di appetitu, sensazione di stomacu pienu ancu senza manghjà è debolezza eccessiva. Verificate altri sintomi chì ponu indicà a presenza di cancheru di stomacu.
Cosa da fà: ogni casu di suspettatu di cancheru deve esse valutatu da un duttore u più prestu pussibule, postu chì più prestu si scopre, più faciule serà u trattamentu. Tuttavia, in a maiò parte di i casi, u trattamentu hè fattu cù radioterapia è chimioterapia, è a chirurgia pò ancu esse necessaria per rimuovere a parte affettata di u stomacu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a melena varieghja assai secondu a causa, tuttavia, in guasi tutti i casi hè assai impurtante andà à l'uspidale per cunfirmà u sanguinamentu è fermallu, per prevene l'apparizione di complicazioni più gravi, cum'è anemia o fallimentu di parechji organi.
Da quellu mumentu, u duttore valuterà a storia di ogni persona è urdinerà altre prove, in particulare una endoscopia, per pruvà à identificà a causa è, cusì, guidà megliu u tippu di trattamentu chì deve esse fattu.