Menstruazione postpartum: quandu vene è cambiamenti cumuni
Cuntenutu
- Quantu tempu dopu a consegna vene a menstruazione
- A menstruazione hè diversa dopu a partitura nurmale o cesariana?
- A menstruazione cumuna post-partum cambia
A menstruazione postpartum varieghja secondu chì a donna stia allattendu o micca, postu chì l'allattamentu al senu provoca picchi in l'hormone prolactina, inibisce l'ovulazione è, di conseguenza, ritarda a prima menstruazione.
Cusì, se una donna allatta esclusivamente ogni ghjornu finu à 6 mesi dopu a consegna, ùn menstruate micca, stu periodu essendu cunnisciutu cum'è amenorrea di lattazione. Tuttavia, quandu l'allattamentu ùn hè più esclusivu, ciò chì accade intornu à 6 mesi, o quandu si ferma cumpletamente intornu à 2 anni, a menstruazione pò calà.
Tuttavia, se a donna ùn allatta micca, a menstruazione vene di solitu in i primi 3 mesi dopu a consegna è hè normale chì u ciclu menstruale sia inizialmente irregulare perchè ci sò sempre cambiamenti ormonali.
In i primi 2 à 3 ghjorni dopu à a consegna finu à a terza settimana, hè normale per e donne sanguinà, tuttavia, stu sanguinamentu ùn hè micca cunsideratu menstruazione, perchè ùn cuntene alcun ovu è hè dovutu à a surtita di e strutture chì sò rivestite. l'utru, è ancu resti di a placenta, essendu chjamatu scientificamente lochia. Scopri di più nantu à i sanguinamenti in u periodu postpartum è quandu preoccupassi.
Quantu tempu dopu a consegna vene a menstruazione
A prima menstruazione dopu à u partitu dipende da cume a donna allatta u zitellu, postu chì, se l'allattamentu hè esclusivu, ci sò spichi in l'hormone prolactina, responsabile di a produzione di latte, inibendu l'ovulazione è causendu ritardi in a menstruazione.
Tuttavia, se l'allattamentu hè mescolatu, vale à dì, se a donna allatta è dà a buttiglia, a menstruazione pò calà perchè a stimolazione di u latte per a pruduzzione di latte ùn hè più regulare, alterendu u piccu di a prolactina.
Cusì, a diminuzione di a menstruazione dipende da cume si nutre u zitellu, cù i tempi i più cumuni:
Cumu hè alimentatu u zitellu | Quandu a menstruazione vene |
Bei latte artificiale | Finu à 3 mesi dopu a consegna |
Allattamentu maternu esclusivu | Circa 6 mesi |
Allattamentu è biberon | Trà 3 à 4 mesi dopu a nascita di u zitellu |
Più u zitellu alluntana, più a prima menstruazione serà più luntana dopu à a consegna, ma appena u zitellu principia à diminuisce l'allattamentu, u corpu di a donna reagisce è pò ovulà, cù a menstruazione chì vene subitu dopu.
Una credenza pupulare hè chì a menstruazione diminuisce a quantità di latte maternu, ma hè esattamente u cuntrariu, perchè menu u latte produce una donna, più grande hè a probabilità d'ovulazione è chì a menstruazione scenderà.
A menstruazione hè diversa dopu a partitura nurmale o cesariana?
A menstruazione ùn differisce micca se a donna hà un parto normale o cesareu perchè u tipu di consegna ùn influenza micca quandu a menstruazione scenderà.
A menstruazione hè assente durante a gravidanza è, se a donna allatta, indipendentemente da se a consegna hè stata vaginale o cesarea.
A menstruazione cumuna post-partum cambia
U flussu menstruale pò esse leggermente diversu da ciò chì a donna era abituata prima di stà incinta, è ci pò esse cambiamenti in a quantità di sangue è di culore.
Hè nurmale chì a menstruazione sia irregulare, venendu in quantità più grande o menu per 2 o 3 mesi, ma dopu à quellu periodu si prevede chì diventerà più regulare. S'ellu ùn accade micca, hè impurtante cunsultà u ginecologu per chì una valutazione sia fatta è a ragione di a disregulazione menstruale sia cunnisciuta.
Tuttavia, cume a prima ovulazione dopu à a consegna hè imprevedibile, a donna deve aduttà qualchì metudu contraccettivu, ancu s'ella allatta esclusivamente per evità u risicu di rimanere incinta, è u metudu contraceptivu deve esse prescrittu da u ginecologu per adattà u megliu metudu à piglià in contu se allattendu o micca o pussibuli cambiamenti ormonali chì sò rimasti dopu à a consegna.
Inoltre, a regulezza di a menstruazione pò esse influenzata da l'usu o micca di contraceptivi, vale à dì, se a donna allatta, circa 6 settimane dopu à a consegna, pò cumincià à piglià un contraccettivu, u più adupratu hè u contraceptivu di l'allattamentu, chì cuntene solu progesteronu è micca estrogenu, chì questu pò causà una diminuzione di a produzione di latte è alterà a so qualità.
Se a donna ùn hà micca intenzione di allattà, pò inizià alcuni metodi contraccettivi cume u metudu contraceptivu normale, o 48 ore dopu a nascita, u DIU, chì aiuterà à regulà a menstruazione. Sapete chì contraceptivu da piglià mentre allatta.