Perchè u mo figliolu ùn vole manghjà?

Cuntenutu
- Principali disordini alimentari di a zitiddina
- 1. Disturbu alimentariu restrittivu o selettivu
- 2. Disturbazione di l'elaborazione sensoriale
- Quandu andà à u duttore
- Cosa da fà per fà manghjà tuttu u vostru zitellu
Un zitellu chì hà difficultà à manghjà certi alimenti per via di a so struttura, culore, odore o gustu pò avè un disordine alimentariu, chì deve esse identificatu è trattatu currettamente. Generalmente, sti zitelli mostranu una forte avversione per alcuni alimenti, mostrendu un desideriu di vomitu o avè tantrums per ùn manghjà.
Hè nurmale per guasi tutti i zitelli passà per una fase di diminuzione di l'appetitu à circa 2 anni di età, chì finisce per risolve senza alcunu trattamentu specificu. Tuttavia, i zitelli cun disordini alimentari anu una tendenza à dimustrà una maggiore selettività in ciò chì manghjanu dapoi l'introduzione di i primi alimenti, ùn pudendu micca variare assai in u tippu di alimenti chì manghjanu, o in u so modu di preparazione.

Principali disordini alimentari di a zitiddina
Ancu s'ellu ùn sò micca cumuni, ci sò alcuni disordini alimentari chì ponu fà chì un zitellu manghji solu un certu tipu di alimentu, cù una certa struttura o à una certa temperatura:
1. Disturbu alimentariu restrittivu o selettivu
Hè un tipu di disordine chì di solitu si pone in a zitellina o l'adulescenza, ma chì pò ancu cumparisce o persiste in l'adultu. In questu disordine, u zitellu limita a quantità di alimentu o evita u so cunsumu basatu annantu à a so sperienza, culore, aroma, sapore, struttura è presentazione.
I principali segni è sintomi di stu disordine sò:
- Perda di pesu impurtante o difficultà per ghjunghje à u pesu ideale, secondu a vostra età;
- Rifiutà di manghjà certe texture alimentari;
- Limitazione di u tippu è di a quantità di cibu manghjatu;
- Mancanza di appetitu è mancanza d'interessu per l'alimentariu;
- Selezzione alimentaria assai restrittiva, chì pò peghju cù u tempu;
- Paura di manghjà dopu à un episodiu di vomitu o di soffocamentu;
- Presenza di sintomi gastrointestinali cum'è mal di stomacu, stinzia o dolore addominale.
Questi zitelli tendenu à avè prublemi in e relazioni cù altre persone per via di i so prublemi alimentari è ponu avè carenze nutrizionali significative chì influenzanu a so crescita è u so sviluppu, è ancu e so prestazioni à a scola.
Scuprite più dettagli di stu disordine alimentariu selettivu.
2. Disturbazione di l'elaborazione sensoriale
Stu disordine hè una cundizione neurologica induve u cervellu hà difficultà à riceve è à risponde currettamente à l'infurmazioni chì venenu da i sensi cum'è u toccu, u gustu, l'olfattu o a visione. U zitellu pò esse influenzatu solu in unu o in parechji sensi, è dunque un zitellu cù questu disordine pò reagisce in eccessu à qualsiasi stimulu di i sensi, cun qualchì sonu, certi tippi di tessuti, u cuntattu fisicu cù certi oggetti chì sò insupportabili, è ancu alcuni tipi di manghjà.
Quandu u gustu hè influenzatu, u zitellu pò avè:
- Ipersensibilità orale
In questu casu, u zitellu hà preferenze alimentari estreme, cù una variazione assai chjuca di l'alimentu, pò esse esigente cù e marche, resistere à pruvà novi alimenti è ùn sò micca capaci di manghjà in casa di l'altri, evitendu cibi piccanti, piccanti, dolci o insalati .
Hè pussibule chì manghjiate solu cibi insipidi, purè o liquidi dopu à 2 anni di età, è pudete esse surpresu cù altre texture. Puderete ancu truvà difficiule à suchjà, masticà o inghjuttì per paura di soffocà. È pudete resiste o ricusà d'andà à u dentistu, lagnendu si di l'usu di u dentifriciu è di u collu di bocca.
- Iposensibilità orale
In questa situazione, u zitellu pò preferisce cibi cù un sapore intensu, cume alimenti eccessivamente piccanti, dolci, agrodolci o salati, ancu sintendu chì l'alimentu ùn hà micca abbastanza condimentu. È pudete dì chì tutti i cibi anu u "listessu gustu".
Hè ancu pussibule per voi di masticà, tastà o leccà oggetti micca commestibili, manghjendu spessu i vostri capelli, camicia o dita. A differenza di l'ipersensibilità orale, i zitelli cun stu disordine ponu piacè spazzole elettriche, cume andà à u dentistu è sbavà eccessivamente.

Quandu andà à u duttore
In i casi induve i segni è i sintomi di un disordine alimentariu sò evidenti, l'ideale hè di circà aiutu da u pediatra u più prestu pussibule, affinchì a alterazione sia valutata. Oltre à u pediatra, una valutazione da un logopedu è ancu un psicologu chì pò fà terapie chì aiutanu u zitellu à abituassi pianu pianu à novi alimenti pò ancu esse cunsigliata.
Stu tipu di terapia pò esse chjamatu desensibilizazione sistematica, è cunsiste in l'introduzione di alimenti è oggetti in a vita quotidiana di u zitellu chì l'aiutanu à superà u tippu di disordine identificatu. Ci hè ancu una terapia chjamata "Protocollu di Wilbarger in bocca", induve parechje tecniche sò realizate chì anu da aiutà u zitellu à sviluppà una integrazione sensoriale più grande.
Una cunsultazione cù un nutrizziunistu hè ancu indicata, per via di a restrizione di l'alimentu, chì pò causà malnutrizione, è un pianu nutrizionale individualizatu deve esse elaboratu, cù a pussibilità di aduprà supplementi per offre e calorie chì u corpu hà bisognu.
Cosa da fà per fà manghjà tuttu u vostru zitellu
Alcuni cunsiglii pratichi per fà manghjà u vostru zitellu una varietà più grande di alimenti o in quantità più grande sò:
- Offre alimenti novi di preferenza quandu u zitellu hà fame, perchè saranu megliu accettati;
- Per chì u zitellu accetti novi alimenti, pruvate à manghjà st'alimentu, senza rinuncià prima di pruvà circa 8 à 10 volte, in ghjorni sfarenti;
- Unisce cibi preferiti cù menu accettati;
- U zitellu manghja di solitu megliu se ellu sceglie almenu 2 alimenti da u pastu;
- Impedisce à u zitellu di beie assai liquidi immediatamente prima di manghjà;
- U tempu di manghjà ùn deve esse menu di 20 minuti è più di 30 minuti, tempu abbastanza per u zitellu per ricunnosce a sensazione di sazietà in u so corpu;
- Se u zitellu ùn vole micca manghjà, ùn deve micca esse punitu, perchè questu rinforza u cumpurtamentu negativu, u piattu deve esse cacciatu è pò lascià a tavula, ma u prossimu pastu deve esse offertu un alimentu nutritivu;
- Hè impurtante chì u zitellu è a famiglia sianu pusati à tavulinu, cun calma, è hè impurtante avè tempi fissi per i pasti;
- Pigliate u zitellu per cumprà cibu in u mercatu è aiuta cù a scelta è a preparazione di i pranzi è cumu si serve;
- Leghjite storie è storie nantu à l'alimentu.
Scuprite questi è altri suggerimenti in u video seguente:
In i casi induve un disordine hè evidenti, hè pussibule chì u prucessu per regulà l'alimentazione piglii settimane, mesi è qualchì volta anni di trattamentu prima chì u vostru zitellu possa gode di manghjà in modu "nurmale", avè cibu adeguatu è adattassi, Hè assai impurtante cercanu aiutu da i prufessiunali di a salute, cum'è pediatrici è psiculoghi, per queste situazioni.