Poliomielite: Cosa hè, Sintomi è Trasmissione
Cuntenutu
- Sintomi di poliomielite
- 1. Polio micca paralitica
- 2. Polio paralitica
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu prevene
- Cumu hè fattu u trattamentu
A poliomielite, cunnisciuta popularmente cum'è paralisi infantile, hè una malattia infettiva causata da u poliovirus, chì abitualmente vive in l'intestinu, tuttavia, pò ghjunghje à u sangue è, in certi casi, influenzà u sistema nervosu centrale, causendu paralisi di i membri, cambiamenti di mutore è, in certi casi, pò ancu causà a morte.
U virus si trasmette da una persona à l'altra, per via di cuntattu cù secrezioni, cum'è a saliva è / o per mezu di u cunsumu d'acqua è di alimenti chì cuntenenu feci contaminate, affettendu i zitelli più spessu, soprattuttu s'ellu ci sò cundizioni igienichi poveri.
Ancu se ci sò attualmente pochi casi riportati di poliomielite, hè impurtante vaccinà i zitelli finu à 5 anni di età per impedisce a malattia da a ripetizione è u virus da sparghjera in altri zitelli. Amparate più nantu à u vaccinu contra a polio.
Sintomi di poliomielite
A maiò parte di u tempu, l'infezzione da poliovirus ùn causa micca sintomi, è quandu si facenu, includenu sintomi variati, permettendu à a polio di esse classificata cum'è non paralitica è paralitica secondu i so sintomi:
1. Polio micca paralitica
I sintomi chì ponu appare dopu l'infezzione da poliovirus sò generalmente legati à a forma non paralitica di a malattia, chì hè caratterizata da:
- Febbra bassa;
- Cefalee è mal di schiena;
- Malessere generale;
- Vomitu è nausea;
- Mal di gola;
- Debbulezza musculare;
- Dolore o rigidità in i bracci o in e gambe;
- Custipazione.
2. Polio paralitica
In pochi pochi casi a persona pò sviluppà a forma severa è paralitica di a malattia, in cui i neuroni in u sistema nervosu centrale sò distrutti, causendu paralisi in unu di i membri, cù perdita di forza è riflessi.
In situazioni ancu più rare, se una grande parte di u sistema nervosu centrale hè compromessa, hè pussibile avè perdita di coordinazione motrice, difficoltà à inghiottire, paralisi respiratoria, chì pò ancu cunduce à a morte. Vede quale sò e cunsequenze di a polio.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di a polio hè fatta da una persona à l'altra, postu chì i virus sò eliminati in e feci o in secrezioni, cum'è saliva, flema è mucus. Cusì, l'infezzione si faci cù u cunsumu d'alimentu chì cuntene feci o in cuntattu cù goccioline di secrezione contaminate.
A contaminazione hè più cumuna in ambienti cù sanità scarsa è cundizioni igienichi poveri, cù i zitelli chì sò i più colpiti, però, hè ancu pussibule chì l'adulti sianu affettati, in particulare quelli chì anu immunità compromessa, cum'è l'anziani è e persone malnutrite.
Cumu prevene
Per evità l'infezzione cù u poliovirus, hè impurtante d'investisce in miglioramenti in sanità, decontaminazione di l'acqua è lavatu currettu di l'alimentu.
Tuttavia, u modu principale per prevene a poliomielite hè a vaccinazione, in quale 5 dosi sò necessarie, da 2 mesi à 5 anni. Cunnosce u calendariu di vaccinazione per i zitelli da 4 à 10 anni.
Cumu hè fattu u trattamentu
Cum'è l'altri virus, a polio ùn hà micca un trattamentu specificu, è u riposu è l'assunzione di fluidi sò cunsigliati, in più di l'usu di droghe cum'è Paracetamol o Dipyrone, per u sollievu di a frebba è di u dolore di u corpu.
In i casi i più gravi, in i quali ci hè paralisi, u trattamentu pò ancu includere sessioni di fisioterapia, in cui tecniche è dispositivi, cume l'ortesi, sò aduprati per adattà a postura è aiutà à riduce l'effetti di e sequelazioni in u populu quotidianu. Scuprite cumu si face u trattamentu di a polio.