Cosa hè a mielite trasversale, sintomi, cause principali è cumu trattà
Cuntenutu
- Sintomi di mielite trasversale
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause principali
- Cumu hè fattu u trattamentu
A mielite trasversale, o solu mielite, hè una infiammazione di a medula spinale chì pò accade per via di l'infezione da virus o batteri o per cunsequenza di malatie autoimmune, è chì porta à l'apparizione di segni è sintomi neurologichi, cù compromissione di u mutore capacità o sensibile, per esempiu.
Cusì, i segni è i sintomi principali di a mielite trasversale accadenu per via di u coinvolgimentu di a medula ossea, chì pò comportà paralisi musculare in più di u dolore di schiena, debolezza musculare, cun sensibilità diminuita è paralisi di e gambe è / o di i bracci.
U trattamentu per a mielite hà per scopu di prumove a qualità di vita di a persona è, dunque, u neurologu pò raccomandà un trattamentu specificu per a causa di a mielite, è u trattamentu pò esse cumplementatu da sessioni di fisioterapia, chì questu hè pussibule stimulà u muvimentu musculare è prevene a paralisi.
Sintomi di mielite trasversale
I sintomi di mielite trasversale nascenu per l'implicazione di i nervi periferichi di a spina, è ci pò esse:
- Dolore di a colonna vertebrale, in particulare in u lombu;
- Sensazione di zingara o brusgiatura in u pettu, l'addome, e gambe o e bracce;
- Debbulezza in bracci o gambe, cun difficultà à tene l'ogetti o à marchjà;
- Inclinazione di a testa in avanti, è difficultà à ingolle;
- Difficultà à mantene l'urina o feci.
Siccome a mielitis pò influenzà a guaina di mielina di e cellule nervose, a trasmissione di stimuli nervosi hè più compromessa cù u tempu è, dunque, hè cumunu chì i sintomi aggravinu ogni ghjornu, diventendu più intensi, ci pò ancu esse paralisi, chì impedisce à a persona da marchjà.
Quandu a parte di a colonna vertebrale affetta hè più bassa, hè pussibule per a persona di perde i muvimenti di e gambe, è quandu a zona interessata hè vicina à u collu, a persona colpita pò perde i muvimenti di e spalle è di i bracci. In i casi più severi, pò esse difficiule di respirà è di inghjuttà, chì necessitanu ospedale.
Cusì, ogni volta chì apparisce sintomi chì ponu indicà un prublema in a spina, hè assai impurtante cunsultà un medicu generale o neurologu, per esempiu, per identificà a causa è inizià u trattamentu, prima chì apparischinu lesioni chì sò difficili da risolve. In questa situazione, dopu a diagnosi hè normale chì a persona sia riferita à un neurologu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per fà u diagnosticu di mielite, duvete cunsultà un medicu generale o un neurologu, quandu ci hè assai suspettu di un prublema spinali. U duttore, oltre à valutà i sintomi è una storia di malattia, di solitu cumanda ancu qualchi test di diagnosticu, cum'è MRI, puntura lombare è vari test di sangue, chì aiutanu à fà u diagnosticu differenziale è à cunfirmà u diagnosticu di mielite trasversale.
Cause principali
A mielitis transversa hè una cundizione rara chì pò accade in cunsequenza di alcune situazioni, e principali sò:
- Infezzioni virali, in particulare in u pulmone (Mycoplasma pneumoniae) o in u sistema digestivu;
- Enterovirus, cum'è EV-A71 è EV-D68;
- Rhinovirus;
- Infezzioni da i parassiti, cum'è a toxoplasmosi o a cisticercercosi;
- Esclerosi multipla;
- Neuromielitis ottica;
- Malatie autoimmune, cum'è lupus o sindrome di Sjogren.
Ancu s'ellu hè assai raru, ci sò ancu segnalazioni di casi di mielite trasversale chì sò nati dopu avè pigliatu un vaccinu contr'à l'epatite B o contr'à u morbellu, l'oreone è a varicella. Inoltre, ci hè ancu un rapportu chì i sintomi di mielite trasversale si sò sviluppati in una persona chì hà ricevutu u vaccinu sperimentale contr'à u novu coronavirus, SARS-CoV-2 / COVID-19, tuttavia sta relazione hè sempre in studiu, è ancu u vaccinu efficacità.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a mielite varia assai secondu ogni casu, ma di solitu si principia cù l'usu di medicinali per trattà infezioni pussibuli, riduce l'infiammazione di a medula spinale è allevia i sintomi, migliurendu a qualità di vita. Alcuni di i medicinali più comunemente usati includenu:
- Corticosteroidi iniettabili, cum'è Methylprednisolone o Dexamethasone: riduce rapidamente l'infiammazione di a medula spinale è diminuisce a risposta di u sistema immunitariu, allevendu i sintomi;
- Terapia di scambiu di plasma: hè adupratu in e persone chì ùn anu micca miglioratu cù l'iniezione di corticosteroidi è funziona eliminendu l'anticorpu in eccessu chì puderebbenu esse l'infiammazione di a medula spinale;
- Rimedi antivirali: per trattà qualsiasi infezioni virali pussibuli chì sò attivi è dannu à a spina dorsale;
- Allevia di u dolore, cum'è acetaminofene o naproxen: per alleviare u dolore musculare è qualsiasi altru tipu di dolore chì pò esce.
Dopu sta terapia iniziale, è quandu i sintomi sò più cuntrullati, u duttore pò cunsiglià sessioni di fisioterapia per aiutà à rinfurzà i musculi è furmà a coordinazione, chì pò esse affettata da a malattia. Ancu se a fisioterapia ùn pò micca curà a malattia, pò migliurà assai a forza musculare, a coordinazione di i muvimenti, facilitendu l'igiene propria è altri compiti di u ghjornu.
In certi casi, pò sempre esse necessariu di fà sessioni di terapia occupazionale, affinchì a persona impari à fà attività di ogni ghjornu cù e nuove limitazioni chì ponu sorgere cù a malattia. Ma in parechji casi ci hè una ripresa sana in qualchì settimana o mesi.