Chì hè u shock neurogenicu, chì sò i sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
U scossa neurogenica si verifica quandu ci hè un fallimentu di cumunicazione trà u cervellu è u corpu, pruvucendu i vasi sanguini à perde u so tonu è dilatassi, rendendu a circulazione sanguigna in tuttu u corpu più difficiule è abbassendu a pressione sanguigna. Quandu succede questu, l'organi cessanu di riceve l'ossigenu necessariu è, dunque, ùn sò micca capaci di funziunà, creendu una situazione chì mette in periculu a vita.
Stu tipu di scossa hè più frequente in accidenti stradali è cadute, per esempiu, quandu ci hè una ferita di a medula spinale, tuttavia, pò ancu nasce per via di prublemi in u cervellu, per esempiu.
Cusì, s'ellu ci hè un suspettu di scossa neurogenica hè assai impurtante d'andà subitu à a sala d'urgenza o di chjamà aiutu medicu, chjamendu 192, affinchì un trattamentu adeguatu possa esse iniziatu, chì hè una situazione chì mette in periculu a salute di a persona. , chì pò causà danni irreversibili o ancu causà a morte. U trattamentu hè generalmente fattu in l'UCI cù l'amministrazione di droghe direttamente in a vena.
Principali segni è sintomi
I primi dui sintomi più impurtanti di scossa neurogenica sò una rapida diminuzione di a pressione sanguigna è un rallentamentu di u battitu cardiacu. Tuttavia, altri segni è sintomi sò ancu cumuni, cume:
- Diminuzione di a temperatura di u corpu, sottu à 35,5ºC;
- Respirazione rapida è bassa;
- Pella freta è turchina;
- Sturdimentu è sensazione di svenimentu;
- Sudore eccessivu;
- Assenza di risposta à stimuli;
- Alterazione di u statu mentale;
- Riduzzione o assenza di pruduzzione d'urina;
- Incuscienza;
- Dolore di pettu.
A gravità di i sintomi aumenta di solitu secondu a ferita chì hà purtatu à u scossa, è in u casu di i lioni in a spina, più alta hè a spina, più i sintomi ponu esse severi.
Ci sò altri tippi di scossa chì ponu ancu causà stu tipu di sintomi, cum'è scossa settica o scossa cardiogenica. Tuttavia, in ogni casu, hè sempre impurtante d'andà à l'uspidale u più prestu pussibule per inizià u trattamentu.
Possibili cause di scossa neurogenica
A causa principale di scossa neurogenica hè l'occurrenza di ferite spinali, per via di forti colpi à a schiena o d'accidenti di trafficu, per esempiu.
Tuttavia, l'usu di una tecnica errata per fà anestesia epidurale in l'uspidale o l'usu di alcune droghe o medicazione chì affettanu u sistema nervosu pò ancu esse cause di shock neurogenicu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u shock neurogenicu deve esse iniziatu u più prestu pussibule per evità gravi complicazioni periculose per a vita. Cusì, u trattamentu pò esse iniziatu immediatamente in a sala d'urgenza, ma dopu deve esse continuatu in l'UCI per mantene una valutazione costante di i segni vitali. Alcune forme di trattamentu includenu:
- Immubilizazione: hè adupratu in i casi induve si face una ferita in u spinu, per impedisce ch'ella aggravi cù i muvimenti;
- Usu di u seru direttamente in a vena: permette di fà cresce a quantità di liquidi in u corpu è di regulà a pressione sanguigna;
- Amministrazione di atropina: una medicina chì aumenta a frequenza cardiaca, se u core hè statu influenzatu;
- Usu di epinefrina o efedrina: inseme cù u sieru, aiutanu à regulà a pressione sanguigna;
- Usu di corticosteroidi, cum'è metilprednisolone: aiuta à riduce e cumplicazioni di e ferite neurologiche.
Inoltre, se un accidente hè accadutu, a chirurgia pò ancu esse necessaria per curregge e ferite.
Cusì, u trattamentu pò durà da 1 settimana à parechji mesi, secondu u tippu di ferita è a gravità di a situazione. Dopu avè stabilizatu i segni vitali è ripigliatu da u scossa, di solitu hè necessariu fà sessioni di fisioterapia per ritruvà una parte di a forza musculare o per adattassi à e prestazioni di l'attività cutidiana.