Mielodisplasia: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A Sindrome Mielodisplastica, o mielodisplasia, currisponde à un gruppu di malatie caratterizate da un fallimentu progressivu di a medula ossea, chì porta à a produzzione di cellule difettose o immature chì apparsu in u sangue, dendu à l'anemia, stanchezza eccessiva, tendenza à l'infezioni è sangu. frequenti, chì ponu purtà à cumplicazioni assai gravi.
Ancu se pò apparisce à qualsiasi età, sta malattia hè più cumuna in e persone di più di 70 anni, è in a maiò parte di i casi, e so cause ùn sò micca clarificate, ancu se in certi casi pò esce da u trattamentu di un cancheru precedente cù chimioterapia, radioterapia o esposizione à sustanzi chimichi, cum'è benzene o fumu, per esempiu.
A mielodisplasia di solitu pò esse guarita cun trapianto di midollo osseu, tuttavia, questu ùn hè micca pussibule per tutti i pazienti, è hè impurtante cercà guida da u medicu generale o ematologu.
Principali sintomi
A medula ossea hè un locu impurtante in u corpu chì produce cellule sanguine, cume i globuli rossi, chì sò globuli rossi, leucociti, chì sò globuli bianchi responsabili di a difesa di u corpu è di e piastrine, chì sò fundamentali per a coagulazione di u sangue. Dunque, a vostra compromissione produce segni è sintomi cum'è:
- Stanchezza eccessiva;
- Pallore;
- Mancanza di respira;
- Tendenza à infezioni;
- Frebba;
- Sanguinamentu;
- Aspettu di macchie rosse nantu à u corpu.
In i casi iniziali, a persona ùn pò micca presentà sintomi, è a malattia finisce per esse scuperta in esami di routine. Inoltre, a quantità è l'intensità di i sintomi dipenderanu da i tippi di cellule sanguine più influenzate da mielodisplasia è ancu da a gravità di ogni casu. Circa 1/3 di i casi di sindrome mielodisplasticu ponu avanzà à leucemia acuta, chì hè un tipu di cancheru severu di e cellule sanguine. Scuprite più nantu à a leucemia mieloide aguda.
Cusì, ùn hè micca pussibule di determinà un tempu di speranza di vita per questi pazienti, postu chì a malattia pò evoluzione assai lentamente, per decennii, cume pò evolve à una forma severa, cù poca risposta à u trattamentu è causà più complicazioni in pochi mesi .anni.
Chì sò e cause
A causa di u sindromu mielodisplasticu ùn hè micca assai ben stabilita, tuttavia in a maiò parte di i casi a malattia hà una causa genetica, ma u cambiamentu di l'ADN ùn si trova sempre, è a malattia hè classificata cum'è mielodisplasia primaria. Ancu se pò avè una causa genetica, a malatia ùn hè micca ereditaria.
U sindromu mielodisplasticu pò ancu esse classificatu cum'è secundariu quand'ellu si pone da u risultatu di altre situazioni, cum'è intossicazioni causate da chimichi, cume a chimioterapia, a radioterapia, u benzene, i pesticidi, u tabaccu, u piombu o u mercuriu, per esempiu.
Cumu cunfirmà
Per cunfirmà a diagnosi di mielodisplasia, l'hematologu realizerà a valutazione clinica è urdinerà testi cume:
- Conti di sangue, chì determina a quantità di globuli rossi, leucociti è piastrine in u sangue;
- Mielogramu, chì hè l'aspiratu di medula ossea capace di valutà a quantità è e caratteristiche di e cellule in questu locu. Capite cumu hè fattu u mielogramu;
- Pruvenzi genetichi è immunologichi, cum'è u cariotipu o l'immunofenotipazione;
- Biopsia di medula ossea, chì pò furnisce più infurmazioni nantu à u cuntenutu di a medula ossea, sopratuttu quandu hè severamente alteratu o soffre d'altre complicazioni, cum'è infiltrazioni di fibrosi;
- Dose di ferru, vitamina B12 è acidu folicu, chì a so carenza pò causà cambiamenti in a pruduzzione di sangue.
In questu modu, l'hematologu puderà rilevà u tippu di mielodisplasia, differenzialu da altre malatie di midollo osseu è determinà megliu u tippu di trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
A forma principale di trattamentu hè u trapianto di midollo osseu, chì pò purtà à a guarigione di a malattia, tuttavia, micca tutte e persone sò adatte per sta procedura, chì deve esse fatta in e persone chì ùn anu micca malatie chì limitanu a so capacità fisica è preferibilmente sottu l'età di 65 anni.
Un'altra opzione di trattamentu include a chimioterapia, chì di solitu si face cù droghe cum'è Azacitidina è Decitabina, per esempiu, fatta in cicli determinati da l'ematologu.
A trasfusione di sangue pò esse necessaria in certi casi, soprattuttu quandu ci hè una anemia grave o una mancanza di piastrine chì permettenu una coagulazione di sangue adatta. Verificate l'indicazioni è cumu si face a trasfusione di sangue.