Mielugrafia: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A Mielugrafia hè un esame diagnosticu chì si face cù u scopu di valutà a medula spinale, chì si face applicendu u cuntrastu à u situ è realizendu una radiografia o tomografia computata dopu.
Cusì, per mezu di questu esame hè pussibule valutà a progressione di e malatie o fà u diagnosticu di altre situazioni chì forse ùn sò state verificate in altri esami di imaging, cume a stenosi spinale, l'ernia discu o spondiliti anchilosante, per esempiu.
A cosa serve a mielografia?
A mielografia hè di solitu indicata quandu a radiografia ùn hè micca sufficiente per u diagnosticu di a situazione. Cusì, u duttore pò indicà a prestazione di stu test per investigà, diagnosticà o valutà a progressione di alcune malatie, cume:
- Discu Herniated;
- Lesioni à i nervi di a medula spinale;
- Inflammazione di i nervi chì coprenu a spina dorsale;
- Stenosi spinali, chì hè u restringimentu di u canale spinale;
- Tumore cerebrale o cisti;
- Spondiliti anchilosante.
Inoltre, a mielugrafia pò esse indicata da u duttore per investigà l'ocurrenza di infezioni chì ponu esse affettendu a medula spinale.
Cumu hè fattu
Per fà mielugrafia, hè cunsigliatu chì a persona beie assai liquidi in i dui ghjorni prima di l'esame è dighjunu per circa 3 ore prima di l'esame. Inoltre, hè impurtante chì a persona dica à u duttore se anu allergie à u cuntrastu o à l'anestesia, se anu una storia di crisi, se usanu anticoagulanti o se ci hè una possibilità di gravidanza, in più di a rimozione di piercing è ghjuvelli.
Dopu, a persona hè piazzata in una pusizione cunfurtevule per ch'ellu sia rilassatu è sia pussibule di disinfettà u locu da chì più tardi si possa applicà l'iniezione è u cuntrastu. Cusì, dopu a disinfettazione, u duttore applica un anesteticu à u lombu cù una agulla fina è dopu, cù un'altra agulla, elimina una piccula quantità di fluidu spinale è injecta a stessa quantità di cuntrastu, affinchì a persona possa sente una leggera pressione nantu à u capu in quellu tempu.
Dopu questu, un esame di stampa hè realizatu, chì pò esse radiografia o tomografia computerizzata, per valutà cumu u cuntrastu passa per u canale spinale è ghjunghje à i nervi currettamente. Cusì, qualsiasi cambiamentu osservatu in u mudellu di diffusione di u cuntrastu pò esse utile in u diagnosticu o valutazione di a progressione di a malattia.
Dopu à l'esame, si raccomanda à a persona di stà 2 à 3 ore in ospedale per recuperà da l'anestesia locale, in più di piglià assai liquidi per prumove l'eliminazione di u cuntrastu è di stà in riposu per circa 24 ore.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii di a mielugrafia sò generalmente ligati à u cuntrastu, è alcune persone ponu sperimentà mal di testa, schiena o dolore à e gambe, tuttavia questi cambiamenti sò cunsiderati normali è spariscenu dopu qualchì ghjornu. Tuttavia, quandu u dulore ùn smarisce dopu à 24 ore o quandu hè accumpagnatu da frebba, nausea, vomitu o difficultà à urinà, hè impurtante riferisce questi cambiamenti à u duttore.