Chì hè Myoclonus è chì hè u trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi
- Cause pussibili
- 1. Mioclonu fisiologicu
- 2. Mioclonu idiopaticu
- 3. Mioclonu epiletticu
- 4. Mioclonu secundariu
- Cosa hè u mioclonu notturnu
- Cumu hè fattu u trattamentu
U Mioclonu si compone di un muvimentu brevi, rapidu, involuntariu è improvvisu è simile à un scossa, chì cunsiste in scariche musculari singulari o ripetitivi. Generalmente, u mioclonu hè fisiologicu è ùn hè micca una causa di preoccupazione, tuttavia e forme di mioclonu ponu accade per via di un disordine di u sistema nervosu centrale, cume epilessia, prublemi metabolichi o reazione à i farmaci.
I singhjozzi sò una forma di mioclonu, cume sò urti subiti, chì accadenu quandu una persona si dorme. Queste forme di mioclonu si presentanu in persone sane è ùn sò micca un prublema.
U trattamentu di solitu cunsiste à trattà a causa o a malattia chì hè à a so origine, tuttavia, in certi casi ùn hè micca pussibule di risolve a causa è u trattamentu cunsiste solu à alleviare i sintomi.
Chì sò i sintomi
Generalmente, e persone cun mioclonu descrivenu una sorta di spasmu musculu improvvisu, breve, involuntariu, cum'è se fussi un scossa, chì pò variare in intensità è in frequenza, chì pò esse solu in una parte di u corpu o in parechje, è in assai severi casi, pò interferisce cù l'alimentu è u modu di parlà o di marchjà.
Cause pussibili
U Mioclonu pò esse causatu da parechji prublemi, è pò esse classificatu, secondu a causa, in parechji tippi:
1. Mioclonu fisiologicu
Stu tipu di mioclonu si presenta in persone normali, sane è raramente hà bisognu di trattamentu, cume:
- Singuli;
- Spasmi durante l'iniziu di u sonnu, chjamatu ancu mioclonu notturnu;
- Tremori o spasmi per via di l'ansietà o di l'eserciziu;
- Spasmi infantili durante u sonnu o dopu l'alimentazione.
2. Mioclonu idiopaticu
In u mioclonu idiopaticu, u muvimentu mioclonicu appare spontaneamente, senza esse assuciatu à altri sintomi o malatie, è pò interferisce cù l'attività di u ghjornu. A so causa hè sempre scunnisciuta, ma di solitu hè assuciata à fattori ereditari.
3. Mioclonu epiletticu
Stu tipu di mioclonu si verifica in parte per via di un disordine epiletticu, induve si producenu crisi chì causanu movimenti rapidi, sia in i bracci sia in e gambe. Amparate à identificà i sintomi di l'epilepsia.
4. Mioclonu secundariu
Cunnisciutu ancu cum'è mioclonu sintomaticu, accade di solitu per via di un'altra malattia o condizione medica, cume lesioni à a testa o à a medula spinale, infezioni, insufficienza renale o epatica, malattia di Gaucher, avvelenamentu, privazione di ossigenu prolungata, reazione à a droga, malattia autoimmune è metabolicu.
Oltre à queste, ci sò altre cundizioni relative à u sistema nervosu centrale, chì ponu ancu causà mioclonu secondariu, cum'è colpu, tumore cerebrale, malattia di Huntington, malattia Creutzfeldt-Jakob, malattia di Alzheimer è Parkinson, degenerazione corticobasale è demenza frontotemporale.
Cosa hè u mioclonu notturnu
U mioclonu notturnu o spasmi musculari durante u sonnu, hè un disordine chì si verifica durante u sonnu, quandu a persona sente ch'ellu hè in cascata o in equilibriu è accade nurmalmente quandu si stà addurmintendu, in chì e bracce o e gambe si movenu involuntariamente, cum'è s'elli eranu spasmi musculari.
A causa di sti muvimenti ùn hè ancu cunnisciuta per certu, ma si pensa chì si compone di un tipu di cunflittu cerebrale, in u quale u sistema chì mantene a persona sveglia interferisce cù u sistema chì induce u sonnu, ciò chì pò accade perchè, ancu durante u sonnu , quandu si principia à sunnià, u sistema mutore esercita un pocu di cuntrollu nantu à u corpu ancu quandu i musculi cumincianu à rilassassi.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ci sò parechji casi in i quali u trattamentu ùn hè micca necessariu, tuttavia, quandu hè ghjustificatu, di solitu cunsiste in trattà a causa o a malattia chì hè à a so origine, tuttavia, in certi casi ùn hè micca pussibule di risolve a causa è solu i sintomi . E droghe è e tecniche aduprate sò e seguenti:
Calmi: Clonazepam hè u medicamentu più prescrittu in questi casi, per luttà contr'à i sintomi di u mioclonu, tuttavia pò causà effetti collaterali, cume perdita di coordinazione è sonnolenza.
Anticonvulsivi: Si tratta di medicazione chì controllanu e crisi epilettiche, chì aiutanu ancu à riduce i sintomi di mioclonu. L'anticonvulsivanti più aduprati in questi casi sò u levetiracetam, l'acidu valproicu è u primidone. L'effetti secundarii più cumuni di l'acidu valproicu sò nausea, u levetiracetam hè stanchezza è vertigini è u primidone hè sedazione è nausea.
Terapie: L'iniezioni di Botox ponu aiutà à trattà varie forme di mioclonu, soprattuttu quandu una sola parte di u corpu hè influenzata. A tossina botulinica blocca a liberazione di un messageru chimicu chì provoca a cuntrazione musculare.
Chirurgia: Se i sintomi di mioclonu sò causati da un tumore o da una ferita à u cervellu o a medula spinale, a chirurgia in questi casi pò esse una opzione.