Chirurgia per rimuovere i fibromi: quandu fà, rischi è recuperu

Cuntenutu
- Tipi di chirurgia per caccià u fibru
- Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
- Possibili rischi di chirurgia per rimuovere u fibru
A cirurgia per rimuovere u fibroid hè indicata quandu a donna hà sintomi cume u dolore addominale severu è a menstruazione pesante, chì ùn miglioranu micca cù l'usu di medicinali, ma in più, l'interessu di a donna per restà incinta deve esse valutatu perchè a chirurgia pò rende a gravidanza futuru difficiule. A cirurgia ùn hè micca necessaria quandu i sintomi ponu esse cuntrullati cù medicazione o quandu una donna entra in menopausa.
I fibromi sò tumori benigni chì nascenu in l'utru in e donne in età fertile, chì causanu fastidiu severu cum'è sanguinamentu menstruale è crampi severi, chì sò difficili da cuntrullà. I medicazione ponu diminuisce a so dimensione è cuntrullà i sintomi, ma quandu ùn l'anu micca, u ginecologu pò suggerisce a rimozione di u fibru per mezu di una chirurgia.
Tipi di chirurgia per caccià u fibru
A Miomectomia hè a chirurgia effettuata per caccià u fibruide da l'utru, è ci sò 3 modi diversi per fà a miomectomia:
- Miomectomia laparoscopica: picculi fori sò fatti in a regione addominale, attraversu u quale passa una microcamera è i strumenti necessarii per a rimozione di u fibru. Questa prucedura hè aduprata solu in u casu di un fibroid chì si trova nantu à u muru esternu di l'utru;
- Miomectomia Addominale: una spezia di "cesariana", induve hè necessariu fà un tagliu in a regione di u pelvis, chì va versu l'utru, permettendu a rimozione di u fibru;
- Miomectomia isteroscopica: u duttore inserisce l'isteroscopiu attraversu a vagina è caccia u fibru, senza bisognu di tagli. Solu cunsigliatu se u fibroid hè situatu in l'utru cù una piccula parte in a cavità endometriale.
Normalmente, a chirurgia per a rimozione di u fibroid pò cuntrullà i sintomi di u dolore è di sangu eccessivu in u 80% di i casi, tuttavia in alcune donne a chirurgia pò ùn esse definitiva, è un novu fibroid appare in un altru locu di l'utru, circa 10 anni più tardi. Cusì, u duttore sceglie spessu di caccià l'utru, invece di caccià solu u fibru. Amparate tuttu nantu à a rimozione di l'utru.
U duttore pò ancu sceglie di fà una ablazione di l'endometriu o embolizà l'arterie chì nutriscenu i fibromi, puru chì sia à u massimu di 8 cm o se u fibroma si trova in a parete posteriore di l'utru, perchè sta regione hà assai sangue navi, è ùn pò micca esse tagliatu per chirurgia.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
Normalmente a recuperazione hè rapida ma a donna hà bisognu di ripusassi per almenu 1 settimana per guarisce currettamente, evitendu ogni tippu di sforzu fisicu durante stu periodu. U cuntattu sessuale deve esse fattu solu 40 ghjorni dopu a chirurgia per evità u dolore è l'infezioni. Duvete turnà à u duttore se sperimentate sintomi cum'è un odore più grande in a vagina, secrezione vaginale è sanguinamentu rossu assai intensu.
Possibili rischi di chirurgia per rimuovere u fibru
Quandu a chirurgia per caccià u fibruide hè fatta da un ginecologu sperimentatu, a donna pò stà tranquilla chì e tecniche sò sicure per a salute è i so risichi ponu esse cuntrullati. Tuttavia, durante a chirurgia di miomectomia, l'emorragia pò accade è l'utru pò esse richiestu di esse cacciatu.In più, certi autori affirmanu chì a cicatrice chì ferma in l'utru pò favurisce a rottura uterina durante a gravidanza o à u mumentu di a consegna, ma questu hè raramente accade.
Quandu a donna hè assai in sovrappeso, prima di fà una chirurgia addominale, avete bisognu di perdere pesu per riduce i rischi di a chirurgia. Ma in casu di obesità, a rimuzione di l'utru attraversu a vagina pò esse indicata.
Inoltre, ci sò studii chì dimustranu chì alcune donne, malgradu u so uteru cunservatu, sò menu propensi à rimanere incinte dopu a chirurgia, per via di l'aderenze cicatriciali chì si formanu per via di chirurgia. Si crede chì in a metà di i casi, a chirurgia pò rende difficile a gravidanza in i primi 5 anni dopu a procedura.