3 boni motivi per ùn tene i gasi (è cumu aiutà à eliminà)
Cuntenutu
- Cunsequenze di tene i gasi
- 1. Distensione addominale
- 2. Dolore di panza
- 3. Perturbazione di u muru intestinale
- Cumu si producenu i gasi
- Chì significa a puzza
- Quandu preoccupassi per eccessu di gas
A cattura di i gasi pò causà prublemi cum'è gonfiore è fastidiu addominale, per via di l'accumulazione d'aria in l'intestinu. Tuttavia, a bona nutizia hè chì intrappulà i gasi ùn hà in generale cunsequenze gravi, chì l'effettu secundariu u più periculosu, chì hè di rompe l'intestinu, hè assai raru ancu in i pazienti severi cù assai gasi accumulati.
In media, una persona elimina i gasi da circa 10 à 20 volte à ghjornu, ma questu valore pò aumentà secondu a dieta o a presenza di malatie intestinali, cum'è a Sindrome di l'intestione irritabile, prublemi di stomacu è cancru di colon.
Cunsequenze di tene i gasi
1. Distensione addominale
A distensione addominale hè quandu u ventre si gonfia per via di un eccessu di gas, chì si accumula longu à l'intestinu senza uttene una via d'uscita. L'arrestazione di u "pum" face chì i gasi chì serianu eliminati torneranu in l'intestinu è si accumuleranu quì, causendu gonfiore.
2. Dolore di panza
Tenendu i gasi, impunite l'intestinu à accumulà qualcosa chì deve esse eliminatu, è questu eccessivu accumulu d'aria face chì i muri di l'intestinu aumentanu di dimensioni, causendu distensione è crampi addominali.
3. Perturbazione di u muru intestinale
A rottura intestinale, chì hè quandu u colon splode parendu una vescica, hè una grave conseguenza di i gasi intrappulati, ma di solitu si verifica solu in e persone cù prublemi di salute gravi, cum'è l'ostruzzione intestinale o u cancheru. Questa interruzzione hè assai rara chì accada.
Cumu si producenu i gasi
U fart hè u risultatu di l'accumulazione di gasi intestinali, chì venenu da l'aria inghjuttita durante a masticazione o a parlata, è di a decomposizione di l'alimentu da a flora intestinale.
A quantità di gasi prudutti dipende da l'alimentu, da a salute è da a cumpusizione di a flora intestinale, ma alcuni alimenti incuraghjenu più pruduzzione di gas, cum'è u cavulu, u fasgiolu, l'ova è u brocciu. Vede a lista di l'alimenti chì causanu flatulenza.
Chì significa a puzza
In generale, a maiò parte di i gasi sò inodori, ma quandu si verifica u cattivu odore hè di solitu u risultatu di un eccessu di zolfu, una sustanza prodotta durante a fermentazione di i batteri in l'intestinu. Inoltre, alcuni alimenti cum'è l'ova è u brocciu producenu ancu più odori fetidi.
Tuttavia, i gasi frequenti cù un forte odore ponu ancu esse u risultatu di prublemi cum'è avvelenamentu alimentariu, sindrome di l'intestione irritabile, malassorbimentu di l'alimentu è cancru di colon.
Quandu preoccupassi per eccessu di gas
Un gas eccessivu pò esse preoccupante quandu provoca dolore addominale costante, disconfort è gonfiore. In questi casi, u duttore pò cunsigliarvi di cuntà quante volte à u ghjornu ci hè eliminazione di gasi è di tene note annantu à l'alimenti cunsumati.
Se più di 20 flatulenza si verificanu à u ghjornu, u duttore pò valutà s'ellu ci hè qualchì alimentu chì provoca fastidiu o s'ellu ci sò prublemi cum'è una cattiva digestione, intolleranza alimentaria è cambiamenti in a flora intestinale.
Vede più cunsiglii in u video seguente nantu à cumu eliminà i gasi in u megliu modu: