U Ligame trà Mieloma Multiplu è Fallimentu di Rene
Cuntenutu
- Cosa hè u mieloma multiplu?
- Effetti di mieloma multiplu nantu à u corpu
- Fallimentu renale
- Perda ossea
- Anemia
- Sistema immunitariu debule
- Ipercalcemia
- Cuntrastà insuficienza renale
- Prospettive à longu andà
Cosa hè u mieloma multiplu?
U mieloma multiplu hè un cancheru chì si forma da e cellule plasmatiche. E cellule plasmatiche sò globuli bianchi chì si trovanu in a midula ossea. Queste cellule sò una parte fondamentale di u sistema immunitariu. Facenu anticorpi chì luttanu contr'à l'infezioni.
E cellule plasmatiche cancerose crescenu rapidamente è ripiglianu a midula ossea bluccendu e cellule sane di fà u so travagliu. Queste cellule producenu grandi quantità di proteine anormali chì viaghjanu in tuttu u corpu. Puderanu esse rilevati in u sangue.
E cellule cancerose ponu cresce ancu in tumori chjamati plasmacytomi. Sta cundizione hè chjamata mieloma multiplu quandu ci sò un gran numeru di cellule in a midula ossea (> 10% di e cellule), è altri organi sò implicati.
Effetti di mieloma multiplu nantu à u corpu
A crescita di e cellule di mieloma interferisce cù a produzzione di cellule di plasma normali. Questu pò causà parechje complicazioni sanitarie. L'organi i più toccati sò l'osse, u sangue è i reni.
Fallimentu renale
A fallimentu renale in u mieloma multiplu hè un prucessu cumplicatu chì implica processi è meccanismi diversi. U modu in cui accade hè chì e proteine anormali viaghjanu à i reni è si depositanu quì, causendu ostruzione in i tubuli renali è alterate proprietà di filtrazione. Inoltre, livelli elevati di calciu ponu fà formà cristalli in i reni, chì causanu danni. A disidratazione, è i medicazione cum'è AINE (Ibuprofen, naproxen) ponu ancu causà danni à i reni.
In più di fallimentu renale, quì sottu sò alcune altre cumplicazioni cumuni da u mieloma multiplu:
Perda ossea
Circa u 85 per centu di e persone cun diagnosi di mieloma multiplu sperimentanu una perdita ossea, secondu a Fundazione di Ricerca per u Mieloma Multiplu (MMRF). L'ossi più cumunemente affettati sò a spina dorsale, a pelvis è a cassa toracica.
E cellule cancerose in a medula ossea impediscenu à e cellule normali di riparà lesioni o macchie dolci chì si formanu in l'osse. A diminuzione di a densità ossea pò purtà à fratture è compressione spinali.
Anemia
A produzzione maligna di cellule di plasma interferisce cù a produzzione di globuli rossi è bianchi di u sangue. L'anemia si presenta quandu u numeru di globuli rossi hè bassu. Pò causà fatica, mancanza di respiru è vertigini. Circa u 60 per centu di e persone cun mieloma sperimentanu anemia, secondu u MMRF.
Sistema immunitariu debule
I globuli bianchi combattenu l'infezioni in u corpu. Ricunnoscenu è attaccanu i germi nocivi chì causanu malatie. Un gran numaru di cellule plasmatiche cancerose in a midula ossea risultanu in un numeru bassu di globuli bianchi normali. Questu lascia u corpu vulnerabile à l'infezioni.
Anticorpi anormali prudutti da e cellule cancerose ùn aiutanu micca à luttà contr'à l'infezioni. È ponu ancu superà anticorpi sani, resultendu in un sistema immunitariu indebulitu.
Ipercalcemia
A perdita ossea da u mieloma provoca un eccessu di calciu da esse liberatu in u sangue. E persone cun tumori ossi sò in un risicu aumentatu di sviluppà ipercalcemia.
L'ipercalcemia pò ancu esse causata da ghiandole paratiroidei iperattivi. I casi non trattati ponu purtà à parechji sintomi diversi cum'è u coma o l'arrestu cardiacu.
Cuntrastà insuficienza renale
Ci hè parechje manere chì i reni ponu esse mantenuti sani in e persone cun mieloma, soprattuttu quandu a situazione si piglia prestu. I farmaci chjamati bifosfonati, u più adupratu per trattà l'osteoporosi, ponu esse presi per riduce i danni ossi è l'ipercalcemia. E persone ponu uttene una terapia fluida per reidratà u corpu, per via orale o per via endovenosa.
I farmaci antiinflamatori chjamati glucocorticoidi ponu riduce l'attività cellulare. È a dialisi pò piglià una parte di a tensione di a funzione renale. Infine, u bilanciu di e droghe amministrate in chimioterapia pò esse aghjustatu per ùn fà più dannu à i reni.
Prospettive à longu andà
A fallimentu renale hè un effettu cumunu di u mieloma multiplu. U dannu à i reni pò esse minimu quandu a cundizione hè identificata è trattata in i so primi stadii. Opzioni di trattamentu sò dispunibuli per aiutà à riversà i danni renali causati da u cancheru.