Necrolisi Epidermica Tossica: chì hè, sintomi è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
A necrolisi epidermica sistemica, o NET, hè una malattia rara di a pelle caratterizata da a presenza di lesioni in tuttu u corpu chì pò purtà à una sbucciatura permanente di a pelle. Sta malatia hè principalmente causata da l'usu di medicazione cum'è Allopurinol è Carbamazepine, ma pò ancu esse u risultatu di infezioni batteriche o virali, per esempiu.
A NET hè dolorosa è pò esse fatale finu à u 30% di i casi, per quessa, appena i primi sintomi apparsu, hè impurtante cunsultà un dermatologu per chì u diagnosticu pò esse cunfirmatu è u trattamentu inizia.
U trattamentu hè realizatu in l'Unità di Cura Intensiva è si face principalmente cù a sospensione di u medicamentu chì causa a malattia. Inoltre, per via di l'esposizione di a pelle è di a mucosa, si adopranu misure preventive per evità infezioni ospedaliere, chì ponu compromettere ulteriormente a situazione clinica di u paziente.
Sintomi NET
U sintomu più caratteristicu di a necrolisi epidermica tossica hè u dannu di a pelle in più di u 30% di u corpu chì pò sanguinà è secreti fluidi, favurendu a disidratazione è e infezioni.
I sintomi principali sò simili à a gripe, per esempiu:
- Malaise;
- Febbra alta;
- Tosse;
- Dolore musculare è articulare.
Questi sintomi, tuttavia, spariscenu dopu à 2-3 ghjorni è sò seguitati da:
- Eruzioni cutanee, chì ponu sanguinà è esse dolorose;
- Zoni di necrosi intornu à e lesioni;
- Peeling di a pelle;
- Vampiche;
- Alterazione in u sistema digestivu per a presenza di lesioni in a mucosa;
- Emergenza di ulceri in bocca, gola è annu, menu spessu;
- Gonfiore di l'ochji.
E lesioni da necrolisi epidermica tossica si producenu in guasi in tuttu u corpu, à u cuntrariu di a Sindrome di Stevens-Johnson, chì malgradu avè e stesse manifestazioni cliniche, diagnosi è trattamentu, e lesioni sò più cuncentrate in u troncu, a faccia è u pettu. Amparate più nantu à a Sindrome di Stevens-Johnson.
Cause principali
A necrolisi epidermica tossica hè principalmente causata da medicazione, cum'è Allopurinol, Sulfonamide, anticonvulsivanti o antiepileptici, cum'è Carbamazepine, Fenitoina è Fenobarbital, per esempiu. Inoltre, e persone chì anu malatie autoimmune, cum'è Lupus Eritematosu Sistèmicu, o chì anu un sistema immunitariu compromessu, cum'è l'AIDS, sò più propensi à avè e lesioni cutanee caratteristiche di a necrolisi.
Oltre à esse causate da medicazione, e lesioni cutanee ponu accade per infezioni da virus, funghi, protozoi o batteri è a presenza di tumori. Sta malattia pò ancu esse influenzata da a vechjaia è da fattori genetichi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a necrolisi epidermica tossica si face in una Unità di Cura Intensiva per brusgiature è cunsiste in l'eliminazione di u medicamentu chì hè adupratu da u paziente, postu chì di solitu u NET hè u risultatu di reazzioni avverse à certi medicinali.
Inoltre, a sustituzione di liquidi è elettroliti persi per via di ampie lesioni cutanee hè fatta iniezione di seru in a vena. A cura quotidiana di e ferite hè ancu realizata da una infermiera per evità infezioni cutanee o generalizate, chì ponu esse abbastanza gravi è compromettere ulteriormente a salute di u paziente.
Quandu e lesioni ghjunghjenu à a mucosa, l'alimentazione pò diventà difficiule per a persona è, dunque, l'alimentu hè amministratu per via endovenosa finu à chì e mucose sò recuperate.
Per riduce u disagiu causatu da e lesioni, e cumpresse d'acqua fredda o l'usu di creme neutre ponu ancu esse aduprati per prumove l'idratazione di a pelle. Inoltre, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di anti-allergeni, corticosteroidi o antibiotici, per esempiu, se u NET hè causatu da batteri o se u paziente hà acquistatu una infezione in cunsequenza di a malattia è chì pò aggravà a situazione clinica .
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu hè fattu principalmente basatu annantu à e caratteristiche di e lesioni. Ùn ci hè micca un test di laburatoriu chì possi indicà chì medicina hè rispunsevule per a malatia è i testi di stimulu ùn sò micca indicati in questu casu, perchè pò causà a peghju di a malattia. Cusì, hè impurtante per a persona d'infurmà u duttore se hà qualchì malattia o s'ellu utilizza qualsiasi medicazione, affinchì u duttore possi cunfirmà u diagnosticu di a malattia è identificà l'agente causativu.
Inoltre, per cunfirmà a diagnosi, u duttore richiede di solitu una biopsia di a pelle, in più di un conteggio sanguigno cumpletu, test microbiologichi di sangue, urina è secrezione di ferite, per verificà eventuali infezioni, è u dosaggio di alcuni fattori responsabili di l'immunità risposta.