Neuroblastoma: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U Neuroblastoma hè un tipu di cancheru chì affetta e cellule di u sistema nervosu simpaticu, chì hè incaricatu di preparà u corpu per risponde à situazioni d'emergenza è di stress. Stu tipu di tumore si sviluppa in i zitelli finu à 5 anni, ma a diagnosi hè più cumuna chì accada trà 1 è 2 anni, è pò cumincià in i nervi di u pettu, u cervellu, l'addome o in e ghiandole surrenali chì si trovanu sopra ogni rinu.
I zitelli sottu à 1 annu di età è cù picculi tumori anu una probabilità più grande di curazione, soprattuttu quandu sò istituiti un trattamentu precoce. Quandu u diagnosticu hè fattu prestu è ùn presenta micca metastasi, u neuroblastoma pò esse eliminatu chirurgicamente senza a necessità di radioterapia o medicazione antineoplastica. Cusì, a diagnosi precoce di neuroblastoma hà un impattu pusitivu nantu à a sopravvivenza è a qualità di vita di u zitellu.
Principali segni è sintomi
I segni è i sintomi di u neuroblastoma varienu secondu a lucazione è a dimensione di u tumore, in più s'ellu ci hè stata diffusione o micca è se u tumore produce ormoni.
In generale, i segni è sintomi indicativi di neuroblastoma sò:
- Dolore addominale è ingrandimentu;
- Dolore à l'osse;
- Pèrdita di l'appetite;
- Perda di pesu;
- Malessere generale;
- Stanchezza eccessiva;
- Frebba;
- Diarrea;
- Ipertensione, per via di a produzzione di ormoni da u tumore chì portanu à a vasocostrizione di i vasi;
- Ingrandamentu di u fegatu;
- Ochji gonfii;
- Scolari di dimensioni diverse;
- Assenza di sudore;
- Mal di testa;
- Gonfiore à e ghjambe;
- Difficultà à respirà;
- Emergenza di contusioni;
- Aspettu di noduli in l'addome, lumbaru, collu o pettu.
Quandu u tumore cresce è si diffonde, i sintomi chì sò più specifici à u situ di metastasi ponu apparì. Cum'è i sintomi ùn sò micca specifici, ponu variare da zitellu à zitellu, ponu esse simili à altre malatie, è l'incidenza di a malattia hè bassa, u neuroblastoma hè spessu micca diagnosticatu. Tuttavia, hè assai impurtante chì u diagnosticu sia fattu u più prestu pussibule per evità di sparghje u tumore è peghju di a malatia.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di neuroblastoma hè fattu per mezu di testi di laburatoriu è di imaging chì devenu esse raccomandati da u duttore, postu chì u diagnosticu basatu solu nantu à i sintomi ùn hè micca pussibule. Trà i testi richiesti ci hè u dosaghju di catecholamine in l'urina, chì sò ormoni produtti normalmente da e cellule di u sistema nervosu simpaticu, è chì in u sangue danu origine à metaboliti chì a quantità hè verificata in l'urina.
Inoltre, i testi di numeru di sangue è di imaging cumpleti, cum'è i raggi X di u pettu è di l'addome, l'ultrasu, a tomografia, a risonanza magnetica è a scintigrafia ossea, per esempiu, sò indicati. Per compie u diagnosticu, una biopsia pò ancu esse dumandata per cunfirmà chì hè un disordine malignu. Capite à chì serve è cumu si face a biopsia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u neuroblastoma hè fattu secondu l'età di a persona, a salute generale, a situazione di u tumore, a dimensione è u stadiu di a malattia. In e fasi iniziali, u trattamentu hè fattu solu cù chirurgia per rimuovere u tumore, senza a necessità di alcun trattamentu addizionale.
Tuttavia, in i casi induve a metastasi hè stata rilevata, a chimioterapia pò esse necessaria per diminuisce a percentuale di multiplicazione di e cellule maligne è, di conseguenza, a dimensione di u tumore, seguita da chirurgia è trattamentu complementariu cù chimioterapia è radioterapia. In certi casi più gravi, soprattuttu quandu u zitellu hè assai ghjovanu, u trasplante di midollo osseu dopu a chemio è a radioterapia pò esse raccomandatu.