Terrori di Notte per Adulti: Perchè Accadenu è Cosa Pudete Fà
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Chì ci hè a differenza trà un terrore di notte è un cattivu incubo?
- Chì li face?
- Cundizioni di salute mentale sottostanti
- Problemi respiratorii
- Altri fattori
- Cumu sò diagnosticati?
- Ci hè un modu per fermalli?
- Custruisce boni abitudini di sonnu
- Fate chì qualchissia vi svegliessi
- Vede un terapeuta
- U mo cumpagnu hà terrori di notte - ci hè qualcosa chì possu fà?
- U fondu
I terrori notturni sò episodi di notte ricurrenti chì accadenu mentre dormite. Sò ancu cumunimenti cunnisciuti cum'è terrori di sonnu.
Quandu un terrore di notte cumencia, parerete svegliate. Puderete chjamà, pienghje, movesi, o mustrà altri segni di paura è d'agitazione. L'episodiu pò durà finu à parechji minuti, ancu se tipicamente ùn vi svegliate. A maiò parte di a ghjente s'addurmenta subitu dopu à un terrore di notte.
I terrori di notte sò più cumuni in i zitelli chjuchi, ma se l'avete sperimentati da adulti, ùn site micca solu. Una stima di l'adulti sperimentanu ancu terrori di notte. In realtà, stu numeru pò esse più altu, postu chì a ghjente ùn si ricorda spessu d'avè terrori di notte.
Leghjite puru per amparà di più nantu à i terrori di notte in adulti, cumprese e so cause potenziali è cume si fermanu.
Chì sò i sintomi?
Assicurà in lettu è chiancià hè spessu u primu segnu di un terrore di notte.
Pudete ancu:
- urlà o pienghje
- fighjà mutu
- flail o thrash in lettu
- respira prestu
- anu una frequenza cardiaca aumentata
- esse lavatu è sudatu
- parenu cunfusi
- alzassi, saltà nantu à u lettu, o corri intornu à a stanza
- diventà aggressivu se un cumpagnu o un membru di a famiglia cerca di impedisce di corre o saltà
I terrori di a notte accadenu di solitu prima in a notte, durante a prima metà di u vostru periodu di sonnu. Questu hè quandu site in e tappe 3 è 4 di u sonnu di muvimentu non-rapidu (NREM), chjamatu ancu sonnu à onda lenta. Hè pocu cumunu d'avè duie volte in una notte, ancu se pò accade.
Tipicamente, i terrori di notte duranu solu da parechji secondi à un minutu, ma ponu cuntinuà per 10 minuti o più. Dopu un terrore di notte, a ghjente si chjina di solitu è dorme, senza ricurdassi di l'episodiu quandu si sveglianu a mattina.
Puderete sperimentalli di modu regulare o solu qualchì volta à l'annu.
Chì ci hè a differenza trà un terrore di notte è un cattivu incubo?
I terrori notturni ponu sembrà simili à l'incubi, ma i dui sò diversi.
Quandu vi svegliate da un incubo, vi ricorderete probabilmente almenu alcuni di ciò chì u sognu implicava. Durante i terrori di notte, state dorme è di solitu ùn vi ricordate micca di ciò chì hè accadutu quandu si sveglia.
Puderete ricurdà una scena da un sognu chì avete avutu durante l'episodiu, ma hè pocu cumunu di ricurdà qualsiasi altra parte di l'esperienza.
Chì li face?
I terrori notturni tendenu à accade quandu si sveglia parzialmente da u sonnu NREM. Questu accade durante e transizioni trà e diverse fasi di u sonnu, quandu ùn site micca svegliu, ma ùn site micca addurmintatu ancu.
Eppuru, a causa sottostante esatta di stu svegliu parziale è a so relazione cù i terrori notturni hè scunnisciuta. Ma l'esperti anu identificatu alcuni fattori chì puderanu ghjucà un rolu.
n. Ma l'esperti anu identificatu alcuni fattori chì puderanu ghjucà un rolu.
Cundizioni di salute mentale sottostanti
Parechji adulti chì sperimentanu terrori di notte campanu cun condizioni di salute mentale in relazione à l'umore, cume depressione, ansietà o disordine bipolare.
I terrori notturni sò stati ancu associati à l'esperienza di traumi è stress pesante o à longu andà.
Problemi respiratorii
Cundizioni respiratorii, cum'è l'apnea di u sonnu, ponu ancu aumentà u risicu di avè terrori di notte.
Un picculu studiu di u 2003 chì hà participatu 20 participanti hà monitoratu a pressione annantu à l'esofago durante a notte per vede cumu l'eventi respiratori puderanu cuntribuisce à i terrori notturni.
I risultati suggerenu chì e persone cun disordini di u sonnu disruptive, cumprese i terrori di notte, sò più propensi à sperimentà prublemi di respirazione mentre dormenu. L'autori di u studiu credenu chì questu puderia significà chì u sforzu aumentatu necessariu per respirà pò scatenà terrori di notte o cundizioni cunnessi.
Altri fattori
Altri fattori chì puderanu cuntribuisce à i terrori notturni includenu:
- interruzzioni di u sonnu ligate à u viaghju
- sindromu di a perna inquieta
- privazione di sonnu
- fatigue
- medicazione, inclusi stimulanti è alcuni antidepressivi
- frebba o malatia
- usu d'alcol
Cumu sò diagnosticati?
I terrori di notte in l'adulti sò à volte difficiule da diagnosticà perchè ùn si verificanu micca di modu regulare. In più, a ghjente ùn si ricorda spessu d'avè li.
Ma se pensate chì pudete avè avutu, o qualcunu hà vistu chì l'avete, fate un appuntamentu cù u vostru duttore sanitariu.
Puderanu dumandà di tene un ghjurnale di sonnu per un cortu tempu per aiutà à scartà a privazione di sonnu o altri prublemi. Se dormite cù un cumpagnu, ponu aiutà à furnisce dettagli di l'episodi.
Per restringe e cause possibili, u vostru fornitore probabilmente dumanderà:
- nantu à a vostra storia di salute
- sì utilizate sustanzi
- sè avete una storia di famiglia di sonnambulismu, terrori di notte, o altri prublemi di sonnu
- sè avete trattatu cù qualsiasi situazione stressanti à u travagliu o in casa
- circa qualsiasi sintomi di salute mentale chì avete sperimentatu
- sì avete mai ricevutu trattamentu per un prublema di salute mentale
- sè avete sintomi di prublemi di sonnu relativi à a respirazione
- sè pigliate qualsiasi medicazione o utilizate rimedii naturali, in particulare per dorme
S'elli escludenu tutte e cause mediche putenziali, cumprese altri disordini di u sonnu, ponu riferisce vi à un spezialistu di u sonnu se i vostri sintomi anu un grande impattu annantu à a vostra qualità di sonnu.
Ci hè un modu per fermalli?
I terrori di notte ùn anu micca sempre bisognu di trattamentu. Ma puderebbe vale a pena di circà se:
- i terrori di notte anu un effettu negativu annantu à voi, u vostru cumpagnu o a vostra relazione
- vi svegliate spessu ùn vi sentite micca riposu
- l'episodii anu un effettu negativu nantu à e vostre attività abituali o a vita di u ghjornu
- e vostre azzioni durante un episodiu (saltendu nantu o fora di u vostru lettu, per esempiu) puderebbenu dannà voi o u vostru cumpagnu
Per trattà in modu efficace e terrore di notte, hè impurtante amparà di più nantu à ciò chì li causa. L'indirizzu di quelle cause pò purtà à menu episodi è pò ancu aiutalli à piantassi interamente.
Custruisce boni abitudini di sonnu
Un bonu puntu di partenza hè di uttene un prugramma di sonnu regulare. Puderete truvà chì simpliciamente dorme abbastanza di modu regulare hè abbastanza per cumbatte i terrori notturni.
Prima di dorme, pruvate à evità l'usu di dispositivi elettronichi, di travagliu, o di qualsiasi attività stimulante. Invece, pruvate à medità, rilassatevi in un bagnu, o leghjite un libru. Evità a caffeina tardi in a ghjurnata è limità l'usu di l'alcol pò ancu aiutà à riduce l'episodi.
Fate chì qualchissia vi svegliessi
Se i vostri terrori notturni tendenu à accadà intornu à a stessa ora, pruvate à svegliarvi circa 15 minuti prima ch'elli accadenu tipicamente. Stà svegliu per parechji minuti prima di turnà à dorme.
Pudete fà questu cun una alarma o dumandendu à un cumpagnu o membru di a famiglia di svegliarvi.
Vede un terapeuta
In certi casi, i terrori di notte ponu esse un segnu di stress, traumatisimi, ansietà, depressione, o altri prublemi di salute mentale. S'ellu ùn pare nunda di travaglià, pensate à circà sustegnu da un terapeuta. Pudete riservà un appuntamentu cù un prufessiunale di salute mentale in a vostra zona aduprendu u nostru strumentu Healthline FindCare.
Puderanu aiutà à identificà qualsiasi prublemi sottostanti è aiutanu à sviluppà novi strumenti di affrontamentu. per sviluppà novi strumenti per affrontà.Biofeedback, ipnosi, è terapia comportamentale cognitiva ponu tutti aiutà.
U mo cumpagnu hà terrori di notte - ci hè qualcosa chì possu fà?
Se stai cù o sparte un lettu cù un cumpagnu chì hà terrori di notte, ci sò uni pochi di cose chì pudete fà per offre cunsulazione è mantene li sicuri.
Evite di pruvà à sveglialli durante un episodiu. Ùn pudete micca esse capaci di sveglialli, ma ancu se pudete, ponu diventà confusi o arrabbiati. Questa puderia causalli agisce fisicamente, putenzialmente ferendu tramindui.
Chì tù pò fà hè esse quì per offre cunsulazione senza impegnassi fisicamente. Parlate cun elli in una voce calma è tranquilla. Se surtenu da u lettu, ma ùn sò micca aggressivi, pudete pruvà di guidà li cun dolcezza à u lettu. Ma ritruvatevi appena sentite alcuna esitazione o aggressione.
Se u to cumpagnu si sente imbarazzatu u lindumane quandu sente di u so cumpurtamentu, prova à offre rassicuranza è intelligenza. Spiega chì sapete chì hè fora di u so cuntrollu.
Pensate à mostrà supportu aiutendu li à tene traccia di l'episodi in un ghjurnale di sonnu o andendu cun elli à un appuntamentu terapeuta.
U fondu
I terrori notturni sò episodi brevi, spaventosi, chì puderebbenu fà gridà o arrizzassi in sonnu. Mentre sò più cumuni in i zitelli, ponu influenzà ancu l'adulti. Nimu ùn hè sicuru di a so causa esatta, ma parechji fattori ponu ghjucà un rolu.
Se sperimentate terrori notturni spessu o li truvate difficiule à trattà, cumminciate cù un appuntamentu cù u vostru duttore primariu. Puderanu aiutà à restringe una causa potenziale o aiutà à truvà un spezialistu di u sonnu o terapeuta.