Norovirus: chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu

Cuntenutu
U Norovirus hè un tipu di virus cun una alta capacità infettiva è resistenza, chì pò stà nantu à e superfici cù chì a persona infetta hà avutu cuntattu, facilitendu a trasmissione à altre persone.
Stu virus si pò truvà in cibi è acqua contaminati è hè un grande contribuente à a gastroenterite virale in adulti, à u cuntrariu di u rotavirus, chì infetta i zitelli più spessu.
I sintomi di l'infezzione da norovirus includenu diarrea severa seguita da vomitu è, spessu, frebba. Questa gastroenterite hè generalmente trattata riposendu è bevendu assai liquidi, perchè u virus hà una alta capacità mutazionale, vale à dì, ci sò parechji tippi di norovirus, è u so cuntrollu hè difficiule.

Principali sintomi
L'infezzione di Norovirus porta à sintomi severi chì ponu avanzà à a disidratazione. I sintomi principali di l'infezione da norovirus sò:
- Diarrea intensa, micca sanguinosa;
- Vumitu;
- Febbra alta;
- Dolore addominale;
- Mal di testa.
I sintomi apparenze di solitu 24 à 48 ore dopu l'infezzione è duranu circa 1 à 3 ghjorni, ma hè sempre pussibule di trasmette u virus à altre persone finu à 2 ghjorni dopu chì i sintomi spariscinu. Vede cumu identificà a gastroenterite virale.
Cumu accade a trasmissione
A via principale di trasmissione di norovirus hè fecale-orale, in cui a persona si infetta cunsumendu cibu o acqua contaminata da u virus, in più di a trasmissione per cuntattu cù superfici contaminate o cuntattu direttu cù a persona infetta. Inoltre, più raramente, a trasmissione di norovirus pò accade per via di a liberazione di aerosols in vomitu.
Hè pussibule chì ci sianu fochi di sta malattia in ambienti chjusi, cum'è navi, scole è ospedali, postu chì ùn ci hè altru mezu di sparghjera di u virus fora di l'organisimu umanu. Per quessa, hè impurtante di lavà bè e mani è evità di esse in u stessu ambiente chjosu cum'è a persona infetta.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè trattamentu per a gastroenterite causata da u norovirus, è u riposu è u bevimentu di assai liquidi sò raccomandati per prevene a disidratazione. I medicazione ponu ancu esse aduprati per alleviare u dolore, cum'è u paracetamol.
Perchè ci sò parechje forme di norovirus per via di varie mutazioni, ùn hè ancu statu pussibule di creà un vaccinu per stu virus, tuttavia, hè studiata a pussibilità di sviluppà un vaccinu periodicu, cum'è u casu di l'influenza.
U megliu modu per evità l'infezioni cù stu virus hè di lavà e mani prima è dopu andà à u bagnu è prima di manipulà l'alimentu (frutti è ligumi), disinfettendu l'uggetti è e superfici chì sò potenzialmente infettati, oltre à evità di sparte asciugamani è evità di cunsumà alimenti crudu è micca lavatu. Inoltre, sì in cuntattu cù a persona infetta, evitate di mette li in bocca, nasu o ochji, cumu currispondenu à a porta d'entrata di u virus.