Nutraceutici: cosa sò, à chì serve è effetti pussibuli
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Chì ci hè a differenza trà nutraceutici è alimenti funzionali?
- Possibili effetti collaterali
U nutraceuticu hè un tippu di supplementu alimentariu chì cuntene in a so cumpusizione cumposti bioattivi chì sò stati estratti da l'alimentu è chì anu benefici per l'organismu, è pò ancu esse adupratu cum'è un modu per cumplementà u trattamentu per qualsiasi malattia.
U terminu nutraceuticu hè adupratu per nome un nutriente specificu prisente in un alimentu, chì ùn hè nè l'alimentu stessu nè un medicamentu, cum'è u licopenu, chì hè un cumpostu bioattivu chì si pò truvà in i pumati, fitosteroli è resveratrolu, chì sò cumposti chì si trovanu in buccia d'uva è vinu.
Nutraceutici ponu esse truvati in negozi di alimenti sanitari è farmacie in forma di capsule, compresse, sacchetti, supplementi dietetichi o esse formulati in farmacie cumposte, tuttavia hè impurtante chì u vostru cunsumu sia guidatu da u duttore o nutrizionistu, perchè cuntene alte concentrazioni di u cumpostu paragunatu à l'alimentu fonte, pò avè cunsequenze per a salute.
Per chì ghjè
I Nutraceutici sò cumposti bioattivi chì ponu esse aduprati per furnisce i bisogni di u corpu, è ponu esse truvati in una sola capsula, una cumbinazione di nutraceutici. Alcuni di i nutraceutici più cumuni sò omega-3, licopene, resveratrol, fitosteroli, probiotici, vitamine, minerali è fibre.
A causa di u fattu chì i nutraceutici sò cumposti chì participanu à parechji prucessi in u corpu, anu parechji vantaghji è ponu esse indicati in parechje situazioni, i principali essendu:
- Regulamentu di u livellu di colesterolu è prevenzione di u sviluppu di malatie cardiovascolari;
- Regulamentu di a quantità di zuccheru in u sangue, aiutendu à cuntrullà è prevene u diabete;
- Migliurà a funzione intestinale è a prumuzione di a salute gastrointestinale;
- Migliurata a salute di l'osse;
- Regulamentu di a pressione sanguigna;
- Regulamentu di l'ormoni tiroidiali.
Ancu se pò avè parechje indicazioni, hè impurtante chì l'usu di nutraceutichi si faci in cunfurmità cù e guida di u nutrizziunistu, perchè u cunsumu di quantità sopra à u raccomandatu pò purtà cunsequenze per a salute. Inoltre, hè impurtante chì l'usu di nutraceutichi sia accumpagnatu da abitudini sane cum'è attività fisica è una dieta sana è equilibrata. Scuprite i benefici di una alimentazione sana.
Chì ci hè a differenza trà nutraceutici è alimenti funzionali?
Malgradu agisce nantu à e funzioni di u corpu, i nutraceutici sò diversi da l'alimenti funzionali. L'alimenti funziunali currispondenu à l'alimentu stessu, chì hè dighjà in a so forma per u cunsumu, mentre chì i nutraceutici sò sostanze estratte da l'alimentu è chì sò presentate in forma di pillule o capsule, per esempiu.
Inoltre, alimenti sani è quelli chì sò stati arricchiti o migliorati cù u scopu di aumentà i so benefici per u corpu sò cunsiderati alimenti funzionali. Amparate più nantu à l'alimenti funzionali.
Possibili effetti collaterali
I Nutraceutici anu una concentrazione più alta di cumposti cà ciò chì si trova naturalmente in l'alimentu è, dunque, u cunsumu senza a raccomandazione di u duttore o nutrizionistu o l'usu di quantità sopra à u raccomandatu pò avè cunsequenze per a salute.
Cusì, secondu u nutraceuticu cunsumatu, ci ponu esse sintomi di intossicazione o intolleranza à u compostu, risicu aumentatu di furmazione di calciu renale è alterazione di a funzione di l'organu, crescita di a produzione di gas, interazione cù droghe, diarrea, coliche è distensione addominale, per esempiu.