6 cose strane chì ponu accade durante u sonnu
Cuntenutu
- 1. Cammendu mentre dorme
- 2. Sentite chì site cascatu
- 3. Ùn pudè micca spustà dopu u svegliu
- 4. Parlendu mentre dorme
- 5. Avè un cuntattu intimu durante u sonnu
- 6. Sente o vede una splusione
In a maiò parte di i casi, u sonnu hè un periodu calmu è continuu in u quale si sveglia solu in a mattina, cù a sensazione di esse rilassatu è eccitatu per u novu ghjornu.
Tuttavia, ci sò disordini minori chì ponu influenzà u sonnu è chì ponu lascià chì a persona si senti stanca è ancu spaventata. Eccu alcuni di i disordini di u sonnu più curiosi:
1. Cammendu mentre dorme
U sonnambulismu hè unu di i più cunnisciuti cumpurtamenti alterati di u sonnu è di solitu accade perchè u corpu ùn hè più in a fase più prufonda di u sonnu è, dunque, i musculi sò capaci di muvimenti. Tuttavia, a mente hè sempre addurmintata è, dunque, ancu se u corpu si move, a persona ùn hè micca cusciente di ciò chì face.
Esse sonnambulismu ùn pone micca prublemi di salute, ma pò mette in periculu, postu chì pudete cascà o ancu lascià a casa in mezu à a strada, per esempiu. Eccu alcuni consiglii pratichi per trattà u sonnambulismu.
2. Sentite chì site cascatu
A sensazione chì site cascatu hè più frequente in a fase quandu pruvate à addurmintassi è accade perchè u cervellu principia dighjà à sunnià, ma u corpu ùn hè ancu cumpletamente rilassatu, reagisce à ciò chì accade in u sognu è se muvendu involuntariamente, chì crea a sensazione di cascà.
Ancu se sta situazione pò accade ogni ghjornu, hè più cumuna quandu site assai stancu, cù mancanza di sonnu o quandu i vostri livelli di stress sò assai alti, per esempiu.
3. Ùn pudè micca spustà dopu u svegliu
Questa hè una di e situazioni più spaventose chì ponu accade durante u sonnu è chì cunsiste in l'incapacità di spustà u corpu dopu u svegliu. In questu casu, i musculi sò sempre rilassati, ma a mente hè dighjà sveglia è, dunque, a persona hè cusciente di tuttu, ùn pò micca alzassi.
A paralisi sparisce di solitu in pochi secondi o minuti, ma in quellu tempu, a mente pò creà illusioni chì causanu alcune persone à pudè vede à qualcunu accantu à u lettu, per esempiu, ciò chì porta parechje persone à crede chì hè un mumentu misticu . Amparate più nantu à a paralisi di u sonnu è perchè accade.
4. Parlendu mentre dorme
A capacità di parlà durante u sonnu hè simile à u sonnambulismu, tuttavia, u rilassamentu musculare ùn permette micca à tuttu u corpu di spustassi, permettendu solu a bocca di spustassi per parlà.
In questi casi, a persona parla di ciò chì sunnieghja, ma questi episodii duranu solu per circa 30 secondi è sò più frequenti durante e prime 2 ore di sonnu.
5. Avè un cuntattu intimu durante u sonnu
Si tratta di un disordine di u sonnu, cunnisciutu cum'è sexonia, in u quale una persona inizia raporti sessuali mentre dorme, senza esse cuscente di ciò ch'ellu face. Hè un episodiu assai simile à u sonnambulismu è di solitu ùn hè micca ligatu à u modu in cui una persona si comporta quandu hè sveglia.
Capite megliu a sexonia è quali sò i so segni.
6. Sente o vede una splusione
Si tratta di un episodiu più raru, cunnisciutu cum'è sindrome di a testa splusiva, chì pò influenzà alcune persone durante e prime ore di sonnu è face chì a persona si svegliessi assai spaventata perchè hà intesu una splusione o hà vistu un lampu di luce assai intensu, ancu se nunda hè accadutu .
Questu accade di novu perchè a mente si hè già addurmintata, ma i sensi di u corpu sò sempre svegli, riflettendu un sognu chì principia.