10 cause principali di brufoli è cume si tratta
Cuntenutu
- 1. Adolescenza
- 2. Pulizia sbagliata di a pelle
- 3. Ùn toglie micca u truccu
- 4. Aduprate prudutti assai grassi
- 5. Cunsumu di certi alimenti
- 6. Avè una malatia ormonale
- 7. Reazione à i medicazione
- 8. Sole eccessivu
- 9. Predisposizione genetica
- 10. Gravidanza
- Cumu evità i brufoli
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'acne hè una malattia chì provoca l'infundimentu di e ghiandole grasse di a pelle, furmendu infiammazioni è eruzioni cutanee, chì sò i brufoli. Hè causatu da a cumbinazione di parechji fattori, chì implicanu una produzione eccessiva di oliu da a pelle, l'accumulazione di batteri, tendenza à l'infiammazione, disregulazione ormonale è tendenza à accumulà cellule è tessuti morti.
Per evità l'apparizione di brufoli hè impurtante di mantene a pelle pulita, aduprate prudutti chì eliminanu l'oliu in eccessu è e cellule morte, in più di avè una dieta sana chì riduce l'infiammazione di a pelle, basata nantu à cereali integrali è cibi ricchi in omega-3, cume salmone è sardine.
I cambiamenti in a pelle chì facilitanu l'apparizione di brufoli sò scatenati da fattori cum'è:
1. Adolescenza
Durante l'adolescenza, in particulare trà 12 è 18 anni, hè più cumunu d'avè a furmazione di brufoli, perchè in questu periodu ci hè un aumentu di a produzzione di ormoni androgeni da u corpu, cum'è a testosterone, chì stimulanu a produzzione di oliu.
Tuttavia, i brufoli ponu apparisce à qualsiasi età, è ùn hè micca raru di cumparisce in donne dopu l'età di 30, chjamata acne tardi, chì pò esse causata da cambiamenti in a quantità di sebum o cheratina prodotta in a pelle o da una maggiore accumulazione di batteri, per esempiu.esempiu.
Cumu trattà: hè necessariu cunsultà cù u dermatologu per valutà u tippu di pelle è per prescrive medicazione cum'è lozioni o creme chì ponu migliurà a salute di a pelle è diminuisce a produzzione di brufoli.
2. Pulizia sbagliata di a pelle
A pelle chì ùn hè micca bè pulita pò avè una cumulazione di oliu, chì intasca i pori è facilita a furmazione di punti neri è u sviluppu di brufoli.
Cumu trattà: u visu deve esse lavatu almenu 2 volte à ghjornu, quandu si alza è sopratuttu quandu dorme, per rimuovere l'eccessu di sporcizia nantu à a pelle tutta a ghjurnata. A pelle assai grassa pò esse lavata finu à 3 à 4 volte à ghjornu. Preferibilmente, prudutti specifici per u tippu di pelle devianu esse aduprati, orientati dopu a valutazione da u dermatologu.
3. Ùn toglie micca u truccu
U trucco deve esse cacciatu u più prestu pussibule, postu chì l'accumulazione nantu à a pelle provoca ancu un intoppu di i pori è facilita a furmazione di punti neri è brufoli, in particulare prudutti di bassa qualità chì sò prudutti à base d'olii.
Cumu trattà: per quelli chì sò propensi à l'acne hè raccomandatu di aduprà un truccu specificu per a pelle grassa, à base d'acqua, tuttavia l'ideale hè di pruvà à lascià a pelle u più naturale pussibule, in più di rimuovere sempre tuttu u truccu cù u rimucchiatore. quandu si ghjunghje in casa.
4. Aduprate prudutti assai grassi
L'usu di crema solare o creme idratanti assai grasse o grasse, micca ideali per ogni tippu di pelle, aumenta a furmazione di punti neri è brufoli.
Cumu trattà: si deve sempre circà di sceglie i prudutti specifichi à u tippu di pelle, chì sò chjamati "non comedogenici", chì sò quelli chì causanu a menu tendenza à intuppà i pori di a pelle.
5. Cunsumu di certi alimenti
U cunsumu cibi infiammatori per a pelle, cum'è latte, dolci, carboidrati è cibi fritti, ponu aumentà e probabilità di acne, postu chì alteranu a produzzione ormonale è stimulanu l'infiammazione di a pelle è l'apparizione di punti neri è brufoli.
Cumu trattà: evità una dieta ricca in carboidrati, grassi è preferisce focalizassi nantu à una dieta ricca in frutti, verdure, omega-3 è acqua, chì anu effetti antiossidanti è antiinflamatori.
6. Avè una malatia ormonale
U sindromu di l'ovariu polichisticu hè una malattia chì aumenta a produzzione di androgeni, chì sò ormoni maschili chì funzionanu aumentendu a produzzione d'oliu da a pelle è rendendula più propensa à a produzione di acne.
Cumu trattà: u trattamentu per sta sindrome pò esse fattu cù l'usu di contraccettivi o altri capaci di regulà l'ormoni. Amparate più nantu à cumu identificà è trattà u sindrome di l'ovariu polististicu.
7. Reazione à i medicazione
Certi medicazione ponu causà reazzioni à l'infiammazione di a pelle cù a furmazione di l'acne cum'è effetti collaterali, è un esempiu cumunu hè l'usu di corticosteroidi è antiinflamatori.
Cumu trattà: quandu hè pussibule, parlate cù u duttore nantu à a pussibilità di cambià u medicamentu, tuttavia, hè pussibule aduttà misure per riduce l'acne mentre si usa u medicamentu, cume l'usu di lozioni detergenti o creme chì riducenu a furmazione di l'acne, cume l'acidu retinoicu , per esempiu.
8. Sole eccessivu
Esponesi à u sole eccessivu pò furmà brufoli, chì e radiazioni UV ponu accelerà l'infiammazione è a produzzione d'oliu di a pelle, chì facilita a produzzione di acne.
Cumu trattà: evità di sovraesponesi à u sole, preferendu i tempi cù menu radiazioni UV, cume prima 10 ore di mane o dopu à 4 ore di sera. In più di pruteggevi sempre cun una crema solare adatta.
9. Predisposizione genetica
Avè una genetica favurèvule hè unu di i fattori principali per a furmazione di l'acne, in particulare in quelli chì anu brufoli eccessivi o assai grandi, chì queste persone anu una tendenza più grande à avè reazzioni immune è formanu lesioni infiammatorie nantu à a pelle.
Cumu trattà: u trattamentu hè fattu cù prudutti d'attualità, prescritti da u dermatologu, è in i casi i più gravi, cum'è in l'acne di gradu II o IV, per esempiu, pò esse necessariu aduprà medicazione in pasticchi, cum'è antibiotici o isotretinoina, per esempiu .
10. Gravidanza
Esse incinta pò causà a produzzione di brufoli, chì accade solu in alcune donne, per via di l'aumentu di progesterone, chì aumenta l'oliu.
Cumu trattà: si consiglia di sceglie di lavà a pelle cù sapone dolce o dolce duie volte à u ghjornu è applicà sempre una lozione tonica dopu lavatu è asciugatu a faccia. U trattamentu cù pillule, acidi o procedure estetiche deve esse evitatu durante stu periodu. Amparate più ciò chì si deve fà in casu di brufoli in gravidanza.
A spina dorsale pò esse sia esterna sia interna, è questu accade perchè l'ostruzzione di a glàndula sebacea ùn hà micca trovu un modu per esce da a pelle, essendu intrappulata in una cista, chì pò esse assai dolorosa, tuttavia, u trattamentu hè u listessu. Capite megliu i sfarenti tippi di acne è cosa fà.
Di solitu, l'acne ùn causa micca rischi per a salute, a menu chì ùn abbiate un'infiammazione eccessiva è sviluppate una infezione seria.Tuttavia, se l'eccessu di brufoli ùn hè micca trattatu, pò causà cicatrici è macchie nantu à a faccia è u corpu chì ponu influenzà negativamente l'emozionale di a persona, essendu ancu un risicu per a depressione.
Cumu evità i brufoli
Per evità l'apparizione di brufoli, ci vole à fà casu, cum'è:
- Evite i dolci è l'alimenti fritti, in più di e bevande alcoliche è gassate, chì impediscenu a digestione è danneghjanu a pelle;
- Avè una dieta ricca in omega 3, zincu è antioxidanti, cum'è salmone, semi di girasole, frutti è ligumi perchè sò ricchi di sustanzi impurtanti per aiutà à riduce l'infiammazione di a pelle;
- Pulite a pelle cù prudutti cusmetichi adatti per a pelle grassa duie volte à u ghjornu, a mattina è a notte, è i saponi cù acidu acetil salicilicu sò una bona opzione;
- Ferru un filtru solare senza oliu per u visu prima di mette u truccu, ancu s'ellu hà digià qualchì fattore prutettore, per prutege a pelle da l'effetti dannosi di u sole;
- Fate una leggera esfoliazione una volta à a settimana per caccià e cellule morte.
Scuprite più cunsiglii da u nutrizziunistu per una dieta chì evita stu prublema:
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu l'acne ùn pò micca esse evitata, u trattamentu deve esse preferibilmente fattu cù l'usu di prudutti d'attualità, cum'è lozioni di pulizia di a pelle o creme chì impediscenu a furmazione di lesioni, cum'è l'acidu retinoicu, l'acidu salicilicu, l'adapalene o perossu di benzoile., Per esempiu, prescrittu da u Dermatologu, è pò esse acquistatu o preparatu in farmacie cumposte.
Altre opzioni, più aduprate in acne resistente o più severu, sò l'usu di antibiotici, cum'è Tetraciclina o Eritromicina, o, in l'ultimu casu, l'usu di Isotretinoin, cunnisciutu cum'è Roacutan, perchè anu un effettu più putente in u cuntrollu di u furmazione di pimples.. Hè impurtante chì questi rimedii sò aduprati solu sottu à a guida di u Dermatologu, per via di u risicu di effetti collaterali.
Per evità l'usu di medicazione, ci sò ancu tecniche di radiofrequenza, fototerapia cù luci speciali, laser è luce pulsata chì sò assai utili per riduce è sgonfia a regione di l'acne. Scuprite più infurmazioni nantu à l'opzioni di trattamentu per i brufoli.