Ciò chì hè bonu per liberà l'intestinu di u zitellu
Cuntenutu
- Cosa da fà
- 1. Dà manghjà cù un effettu lassativu
- 2. Stimulà u cunsumu d'acqua
- 3. Evite l'alimenti intrappulati
- Quandu andà à u duttore
A frequenza chì u zitellu caca varieghja secondu a so età è i cambiamenti in l'alimentazione, cù stinzia chì hè cumuna soprattuttu trà u primu è u secondu mesi è dopu chì u zitellu cummencia à manghjà alimenti solidi.
Per prevene è cumbatte a stinzia in u zitellu, hè impurtante allattà u zitellu in i primi mesi, in più di dà alimenti ricchi di fibre, vitamine è minerali, secondu a guida di u pediatra, chì aiutanu à migliurà u funziunamentu di l'intestinu è idrata e feci, facilitendu a so eliminazione.
Cosa da fà
Per cumbattà a stinzia in u zitellu, hè impurtante chì u zitellu riceva alimenti sani chì sustenenu u funziunamentu di l'intestini, è assai acqua. Cusì, per liberà l'intestinu di u zitellu, hè impurtante:
1. Dà manghjà cù un effettu lassativu
Dopu à 6 mesi, u cunsumu d'alimenti chì anu un effettu lassativu pò esse indicatu da u pediatra, aiutendu à migliurà u funziunamentu di l'intestinu è à prumove l'evacuazione. Cusì, alcuni di l'alimenti chì ponu esse indicati sò:
- Frutti: papaia, aranciu cù vinaccia, prugna nera, mandarina, pesca;
- Legumi à foglia cotti: cavulu, brocculu, spinach;
- Ligumi: carotte, patate dolce, barbabietola, zucca;
- Cereali integrali: avena, crusca di granu.
Ùn hè micca cunsigliatu di dà rimedii lassativi, oliu minerale o tè lassativi à u criaturu, cum'è tè sacru di cascara o genipap a menu chì ùn sia indicatu da u pediatra, postu chì ponu irrità l'intestinu è purtà à a produzzione di gasu è di disagiu addominale.
Scuprite altre opzioni di lassativi fatti in casa chì ponu esse indicati da u pediatra.
2. Stimulà u cunsumu d'acqua
In più di l'alimentazione, hè di primura di dà l'acqua à u criaturu per tutta a ghjurnata, soprattuttu quandu ellu principia alimenti solidi, cum'è puree è porridge, per addulcisce e feci. Pò esse ancu necessariu fà i purè, zuppe è porridge un pocu più liquidu, aghjunghjendu più acqua per chì e feci di u zitellu sianu più idratate.
I zitelli chì si nutriscenu solu di latte maternu ricevenu digià abbastanza acqua da u senu di a mamma, ma sì e feces sò sempre secche, duvite parlà cù u vostru pediatra per offre più acqua trà l'alimentazione. Vede quandu cumincià à dà l'acqua à u vostru zitellu.
3. Evite l'alimenti intrappulati
Oltre à offre alimenti chì aiutanu à allentà l'intestini di u zitellu, hè ancu impurtante evità l'alimenti chì causanu stinzia, cume banane d'argentu, guava, pere è mele, soprattuttu quandu sò offerte senza pelle.
Duvete ancu evità di includere verdure cum'è patate, manioc, manioca, pasta, ignami o ignami in a suppa di u zitellu, postu chì tendenu à rende l'intestini più appiccicati.
Quandu andà à u duttore
Se l'intestinu di u criaturu mostra segni di dolore o se a panza si sente assai dura per più di 2 ghjorni di fila, hè impurtante cunsultà u pediatra. Inoltre, se u sangue apparisce in u banchittone o se u banchittu hè assai scuru o guasi biancu, hè ancu un segnu chì ci pò esse sanguinamentu in l'intestinu o prublemi di fegatu, è hè necessariu vede un pediatra. Scuprite chì sò e principali cause di cambiamenti in a caca di i zitelli.
Vede in u video sottu chì fà quandu u zitellu ùn vole micca manghjà: