Malatia Cerebrovascular
Cuntenutu
- Chì sò e cause di e malatie cerebrovascolari?
- Sintomi di malatie cerebrovascolari
- Cumu hè trattatu
- Prospettive è speranza di vita per e malatie cerebrovascolari
- Complicazioni di malatie cerebrovascolari
- Prevenzione di e malatie cerebrovascolari
Panoramica
A malatia cerebrovascolare include una serie di condizioni chì influenzanu u flussu di sangue attraversu u cervellu. Questa alterazione di u flussu di sangue pò volte compromettà e funzioni di u cervellu sia in una basa temporanea sia permanente. Quandu un tale avvenimentu accade di colpu, hè chjamatu accidente cerebrovascolare (CVA).
Chì sò e cause di e malatie cerebrovascolari?
Cundizioni chì rientranu in a rubrica di malatie cerebrovascolari includenu:
- Corsa: U tippu più cumunu di malatie cerebrovascolari. U segnu distintivu di un colpu hè u permanente perdita di sensazione o funzione motrice. E duie categurie generali di colpi sò emorragiche (sanguinanti in u cervellu) o ischemiche (flussu di sangue insufficiente in u cervellu).
- Attaccu ischemicu transitoriu (TIA): Questu hè simile à un colpu, ma u i sintomi si risolvenu cumpletamente in 24 ore. A TIA hè qualchì volta chjamata "mini colpu".
- Aneurismi di i vini sanguini chì furniscenu u cervellu: Un aneurismu hè causatu da un indebulimentu di u muru di l'arteria, dendu à un rigonfiu in u vascellu sanguinu.
- Malformazioni vascolari: Si riferisce à anomalie presenti in arterie o vene.
- Dimenza vascular: Indebulimentu cognitivu chì hè di solitu permanente.
- Emorragia subaracnoidea: Stu termine hè adupratu per discrive u sangue chì perde da un vaso sanguinu nantu à a superficia di u cervellu.
Sintomi di malatie cerebrovascolari
I sintomi di malatie cerebrovascolari ponu differisce leggermente secondu a situazione specifica chì avete. Tuttavia, l'ictus hè a presentazione più cumuna di e malatie cerebrovascolari.
I colpi sò caratterizati da l'apparizione improvvisa di i sintomi, è a sopravvivenza è i risultati funzionali sò sensibili à u tempu. Per aiutà à identificà i segni d'avvertimentu di un colpu, aduprate l'acronimu FAST:
- Facial droop: Un latu di a faccia pò parè "droopy" o a persona pò esse incapace di surrisu.
- Arm debility: A persona ùn hè capace di alzà u bracciu sopra a so testa
- Sdifficultà peech: A persona hà parlatu sfocatu, hè incapace di truvà parolle, o ùn hè capace di capisce ciò chì a ghjente li dice
- Time à chjamà 911: Cercate subitu assistenza medica se ancu unu di sti sintomi hè prisente.
Altri sintomi di un TIA o un colpu includenu:
- severu mal di testa
- vertu o vertigine
- vomitu è nausea
- perdita di memoria o cunfusione
- numbness è cinghje in u bracciu, a perna o a faccia, di solitu da solu una parte di u corpu
- discorsu slurred
- prublemi di visione
- difficultà o incapacità à marchjà
Cumu hè trattatu
U trattamentu specificu dipende da u tippu di malattia cerebrovascolare chì avete. Tuttavia, u trattamentu si centra à migliurà u flussu di sangue di u vostru cervellu. Basatu nantu à a causa di a perdita di u flussu di sangue, u vostru duttore sceglie tra parechje opzioni di trattamentu. U trattamentu più efficace per voi dipenderà da a misura di a perdita di flussu di sangue.
A maiò parte di i casi di malatie cerebrovascolari sò trattate cù medicazione. Queste medicazione pò include:
- medicazione per a pressione sanguigna
- medicazione per u colesterolu
- diluenti di sangue
I medicazione sò generalmente dati à e persone chì e so arterie sò menu di u 50 per centu bluccate o strette. In i casi più gravi, a chirurgia per rimuovere a placca o blocchi, o per inserisce un stent pò esse necessaria.
Se a funzione cerebrale hè già stata ridotta o alterata da una malattia cerebrovascolare, allora pudete avè bisognu di avè una terapia fisica, una terapia occupazionale è una logopedia cum'è una parte di u prucessu di recuperu.
Prospettive è speranza di vita per e malatie cerebrovascolari
Sicondu a, 6,5 milioni di persone anu avutu qualchì tipu di colpu in i Stati Uniti in 2015. In 2014, a malatia cerebrovascolare o l'ictus era nantu à a lista di e principali cause di morte.
Per e persone chì sopravvivenu à un colpu, i dui risultati più impurtanti sò risultati funzionali è speranza di vita. Queste sò determinate da a situazione specifica chì causa l'ictus, a gravità di l'ictus, è a risposta di l'individuu à a terapia di riabilitazione.
Una malatia cerebrovascolare, in particulare un colpu, deve riceve assistenza medica immediata per avè i migliori risultati.
A seconda di a gravità di a vostra situazione, pudete esse lasciatu cù una disabilità mentale permanente, prublemi di mobilità, o debolezza o paralisi in i vostri bracci, faccia o gambe.
Tuttavia, cun attenzione medica immediata, medicazione, chirurgia, procedure interventistiche, o una cumbinazione di questi, parechje persone tornanu à a funzionalità normale.
Complicazioni di malatie cerebrovascolari
E cumplicazioni di malatie cerebrovascolari chì ponu sviluppà includenu:
- invalidità permanente
- perdita di e funzioni cugnitive
- paralisi parziale in certi membri
- difficultà di parlà
- perdita di memoria
Ci hè ancu una pussibilità di morte per un avvenimentu cardiovascular chì hè seriu o ùn riceve micca assistenza medica immediata.
Prevenzione di e malatie cerebrovascolari
Ancu se a malatia cerebrovascolare hè una cundizione medica abbastanza cumuna, ci sò cose chì pudete fà per aiutà à prevene.
Parechji cumpurtamenti di salute sò assuciati à riduce u risicu di colpu:
- micca fumà, o piantà si
- dopu à una dieta sana è equilibrata
- cuntrollà a vostra pressione alta
- abbassendu u colesterolu in u sangue
- esercitendu
- perde u pesu sè site in sovrappesu
- essendu cuscenti di i risichi di qualsiasi tippu di terapia di sostituzione ormonale
- visitendu u vostru duttore regularmente per i cuntrolli annuali
- abbassendu i vostri livelli di stress
- riducendu a quantità di alcolu chì beie
A prevenzione di e malatie cerebrovascolari hè sempre u megliu scopu. Tuttavia, se pensate chì qualchissia intornu à voi abbia sintomi simili à un colpu, chjamate 911 subitu. L'assistenza medica immediata aiuterà à dà a migliore furtuna per a piena recuperazione.