Cosa hè u Vinu Aranciu, è Pò Benefiziu a Vostra Salute?
Cuntenutu
- Chì ghjè u vinu aranciu?
- Benefici putenziali di u vinu aranciu
- Dà antioxidanti
- Pò riduce u risicu di malatie cardiache
- Pò rallentà a calata mentale
- Pò prutegge contra u sindrome metabolicu
- Altri benefici potenziali
- Troppu alcolu pò esse dannosu
- U fondu
Quandu si tratta di vinu, a maiò parte di a ghjente pensa à i vini rossi è bianchi.
Tuttavia, u vinu aranciu hà guadagnatu pupularità ultimamente cum'è una alternativa rinfrescante.
Forse di manera surpresa, hè un tippu di vinu biancu chì hè pruduttu di manera simile à u vinu rossu, parmittendu à e sumenti d'uva è di a pelle di stà in cuntattu cù u suchju d'uva per un periudu di tempu ().
Stu prucessu arricchisce u vinu cù cumposti cum'è polifenoli, chì sò stati ligati à benefici, cume rallentà u declinu mentale è riduce u risicu di malatie cardiache (,).
Questu articulu esplora cumu si face u vinu aranciu, è ancu i so vantaghji è i so aspetti negativi.
Chì ghjè u vinu aranciu?
U vinu aranciu, ancu chjamatu vinu in cuntattu cù a pelle, ùn hè micca fattu da aranci.
Piuttostu, hè un tipu di vinu biancu chì hè fattu simile à u vinu russu. Tuttavia, stu vinu biancu hà una tonalità di luce à aranciu prufondu, secondu a manera di pruduce.
Normalmente, u vinu biancu hè fattu di uva bianca chì hè pressata per estrà solu u suchju. A pelle, e sementi è i steli sò rimossi prima chì u suchju cummencia à fermentà ().
Isulà u suchju da l'uva hè impurtante, chì a pelle è e sementi cuntenenu cumposti cum'è pigmenti, fenoli è tannini, chì ponu influenzà u gustu è l'aspettu di u vinu.
Cù u vinu aranciu, a pelle è e semente sò permesse di fermentà cù u suchju. Sò sottumessi à un prucessu chjamatu macerazione, in u quali i so cumposti, cumpresi i polifenoli, si liscianu in u vinu, denduli u so culore, u so sapore è a so texture distinti ().
Stu prucessu hè simile à quellu di a produzzione di vinu russu è pò durà da ore à mesi. Più u vinu fermenta cù e bucce è e sementi, più u so culore hè prufondu.
Perchè u vinu aranciu hè fattu in modu simile à u vinu russu, spartenu parechje caratteristiche è putenti cumposti vegetali, chì sò rispunsevuli di i so benefici per a salute.
Questi cumposti includenu kaempferol, quercetina, catechine è resveratrol, chì anu tutte pruprietà antioxidanti è sò ligati à benefici per a salute, cumprese una infiammazione ridutta è un risicu più bassu di malatie cardiache è certi tumori (,).
Riassuntu
U vinu aranciu hè un tipu di vinu biancu chì hè fattu in modu simili à u vinu russu, fermentendu u suchju d'uva bianca cù e sementi è e bucce di uva bianca.
Benefici putenziali di u vinu aranciu
Attualmente, solu uni pochi di studii anu studiatu i benefici per a salute di u vinu aranciu.
Cusì, i seguenti benefici potenziali sò quelli chì pudete aspettà da u vinu biancu, in più di quelli raccolti da i cumposti in a pelle è i semi di uva bianca.
Dà antioxidanti
L'antioxidanti sò molecule chì neutralizanu e molecule chjamate radicali liberi.
I radicali liberi sò molecule instabili chì ponu causà danni cellulari quandu i so livelli diventanu troppu alti in u vostru corpu. Stu dannu pò elevà u risicu di e malatie croniche, cum'è e malatie cardiache è u cancheru ().
U vinu aranciu pò cuntene assai più antioxidanti cà u vinu biancu. Hè perchè hè fattu fermentendu u suchju d'uva bianca cù a pelle è i semi di uva bianca. Stu prucessu permette à i so antioxidanti di filtrà in u vinu (, 8).
A pelle è e sementi di uva bianca cuntenenu cumposti chjamati polifenoli, cumprendu resveratrolu, kaempferol è catechine, chì funzionanu tutti cume antioxidanti in u vostru corpu (,).
Un studiu hà trovu chì u vinu biancu pruduttu cù stu prucessu di macerazione avia sei volte più attività antioxidante di u vinu biancu standard. A so attività antioxidante era simile à quella di u vinu russu ().
Pò riduce u risicu di malatie cardiache
Parechji studii mostranu chì bere vinu hè ligatu à un risicu più bassu di malatie cardiache. Questu benefiziu per a salute hè probabilmente dovutu à u so contenutu di alcolu è polifenoli.
Un studiu cumpresu 124.000 persone hà osservatu chì beie quantità moderate di alcolu era ligatu à un risicu minore di malatie cardiache è di morte per via di tutte e cause ().
In più, un’analisi di 26 studii hà scupertu chì u vinu ligeru à moderatu - finu à 5 once (150 ml) per ghjornu - era ligatu à un 32% di menu risicu di malatie cardiache ().
Rispuntendu à u vinu biancu, u vinu aranciu hè più altu in polifenoli, dunque u beie vi darà probabilmente i stessi benefici per a salute di u core cum'è u vinu russu.
Hè impurtante nutà chì i benefici di u core per a salute di u vinu sò in leia cù l'ingestione di vinu chjaru à moderatu. À u cuntrariu, un ingestimentu forte di alcolu aumenta u vostru risicu di malatie cardiache (
Pò rallentà a calata mentale
A ricerca suggerisce chì beie vinu cù moderazione pò rallentà u declinu mentale legatu à l'età (,).
Un'analisi di 143 studii hà nutatu chì l'ingestione ligera à moderata d'alcol, in particulare u vinu, era ligata à un risicu riduttu di dimenza è di calata cognitiva in adulti anziani ().
Queste scoperte ponu esse spiegate da cumposti cum'è resveratrol, chì agiscenu cum'è antioxidanti in u vostru corpu per riduce l'infiammazione è prutegge u vostru cervellu da i danni cellulari ().
I studii suggerenu chì u resveratrol pò interferisce cù a produzzione di peptidi amiloidi-beta, chì sò cumposti chì ponu aumentà u vostru risicu di malattia d'Alzheimer (,).
Mentre chì u vinu biancu ùn hè micca altu in resveratrol, u vinu aranciu hè una surghjente megliu di questu compostu, chì hè fermentatu cù a pelle chì cuntene resveratrol è e sementi di uva bianca (, 18).
Pò prutegge contra u sindrome metabolicu
U sindrome metabolicu hè un gruppu di cundizioni chì ponu aumentà u risicu di malatie cardiache, ictus è diabete di tippu 2.
I fattori di risicu includenu un eccessu di grassu intornu à a vostra cintura, un colesterolu HDL bassu (bonu), è una pressione alta, trigliceridi è livelli di zuccheru in sangue à digiunu ()
Parechji studii anu dimustratu chì i bevitori di vinu anu un risicu significativamente più bassu di sindrome metabolicu ch'è e persone cun poca ingestione d'alcol è quelli chì ùn beie mancu (,).
Un grande studiu in adulti anziani cun un risicu elevatu di malatie cardiache hà trovu chì bassu - 3,4 once (100 ml) o menu per ghjornu - è bevitori di vinu moderatu - più di 3,4 once per ghjornu - avianu un risicu di 36% è 44% di malatie cardiache, rispettivamente, cà i non bevitori ().
Altri benefici potenziali
U vinu aranciu pò offre altri benefizii putenziali per u so altu cuntenutu antioxidante, cum'è:
- Pò riduce u risicu di u cancheru. Bevi unu à dui bichjeri di vinu à ghjornu hè ligatu à un risicu più bassu di cancheru di colon, intestinali è prostata. Tuttavia, assumi più alti ponu aumentà u vostru risicu di certi tumori (,).
- Pò aiutà cun diabete. U vinu biancu in cuntattu cù a pelle hè più altu in resveratrol, chì pò migliurà u cuntrollu di u zuccherinu in sangue ().
- Pò prumove a longevità. Studi annantu à l'animali mostranu chì u resveratrol pò allargà a durata di a vita è luttà contr'à e malatie. Tuttavia, s'ellu hà questu effettu in l'omu ùn hè chjaru (,).
Comparatu à altri vini bianchi, u vinu aranciu hè più altu in cumposti benifichi chjamati polifenoli, chì ponu offre parechji benefici per a salute, cumprese a prutezzione contra u sindrome metabolicu, rallentendu u declinu mentale, è riducendu u risicu di malatie cardiache.
Troppu alcolu pò esse dannosu
Mentre beie quantità moderate di vinu pò prufittà di a vostra salute, cunsumà troppu hè dannosu.
Di seguito sò alcuni di l'effetti negativi di bere troppu alcolu:
- Dipendenza da alcolu. Bia troppu alcolu di modu regulare pò purtà à dipendenza è alcolismu ().
- Malatie di u fegatu. Bere più di 2-3 bicchieri (o più di 30 grammi di alcolu) ogni ghjornu pò fà cresce u risicu di malatie di u fegatu, cumpresu a cirrosi - una malatia grave è potenzialmente in periculu per a vita caratterizata da cicatrici (,).
- Aumentatu risicu di depressione. I studii suggerenu chì i bevitori pesanti anu un risicu più altu di depressione cà moderati è micca bevitori (,).
- Aumento di pesu. Un bichjeru di vinu di 5 once (148-ml) cuntene 120 calorie, dunque, beie più bichjeri pò cuntribuisce à una alta assunzione di calorie è à guadagnà pesu ().
- Risicu aumentatu di morte: I studii indicanu chì i bevitori pesanti anu un risicu più elevatu di morte prematura di i moderati è di i non bevitori (,).
Per riduce sti risichi, hè megliu à limità si à una bevanda standard per ghjornu per e donne è duie bevande standard per ghjornu per l'omi ().
Una bevanda standard hè definita cum'è un bicchiu di 5 once (148 ml) di vinu 12% -alcolu ().
RiassuntuBere più di un bichjeru di vinu standard per e donne o più di dui bichjeri standard per l'omi pò fà cresce u vostru risicu di effetti negativi nantu à a salute.
U fondu
U vinu aranciu hè un tipu di vinu biancu chì hè fattu in modu simili à u vinu russu.
Per via di u so modu di trasfurmazione, pò cuntene cumposti vegetali più benefichi cà altri vini bianchi.
I so benefici potenziali includenu rallentà u declinu mentale è riduce u risicu di malatie cardiache è sindrome metabolicu.
Sì dighjà beie vinu biancu, cunsidereghja di passà à u vinu aranciu, chì hè più sanu.
Tuttavia, sè ùn beie alcolu, ùn ci hè bisognu di cumincià à beie vinu aranciu per i so benefici per a salute, postu chì ci sò megliu modi dietetichi per migliurà a vostra salute.