Organizà u mo appartamentu hà salvatu a mo sanità durante a pandemia di coronavirus
Cuntenutu
E cose ùn si sò mai sentite cusì tumultuose chè in tuttu l'annu 2020 quandu apparentemente tuttu hà decisu di chjappà u fan in una volta. Mi prusperu quandu aghju u cuntrollu di u mo tempu, u mo calendariu suciale, u cuntrollu remoto ... u nome. È di colpu travaglia, campu, è dormu in u mo picculu appartamentu mentre u mondu fora hè decisamente in u caosu. Inutili, hè statu un incubo per un freak di cuntrollu cum'è mè.
Certi ghjorni sò megliu cà altri. Amu travaglià da casa cù u mo cucciolu di Bruxelles Griffon accucculatu accantu à mè. Ma l'altri ghjorni sò duri, è a mo ansietà si amplifica da u bombardamentu costante di e cattive e poi peggiori notizie è di ùn pudè vede a mo famiglia. È quandu u mo statu mentale va un pocu scentratu, cusì facenu i mo circondi. In fondu, a mo disorganizazione mentale spessu si manifesta fisicamente in forma di clutter ... in ogni locu.
Qualchissia chì entre in u mo appartamentu puderà dì ciò chì si passa in a mo testa. Piatti fatti? Cuntati puliti? E cose sò boni. Aghju avvoltu u mo travagliu à tempu, aghju avutu un bon pastu, è aghju avutu sempre u tempu di fighjà l'ultimu episodiu di qualunque reality show si trasmette mentre pulisci a cucina durante a publicità.
Ma quandu ùn hè micca una bella ghjurnata, u mo appartamentu pare ciò chì a mo mamma chjama una "zona di disastru". Ùn hè micca bruttu, per se, ma nunda ùn hè particularmente urdinatu. Forse chì e mail micca aperte sò accatastate da qualchì parte è tutte e mo scarpe sò sparse in pianu invece di mette cù cura. Sembra chì ogni ghjornu passatu in l'isolamentu di distanza suciale apre a pussibilità di più disordine induvatu da l'ansietà.
"Quandu a ghjente sperimenta ansietà, u so sistema nervosu hè in un statu accrescitu", spiega Kate Balestrieri, Psy.D., CSAT-S, psicologu clinicu è forensicu licenziatu. "Questu significa chì pudete sentite più internamente preoccupatu di penseri chì ponu esse ossessivi o ruminanti. È quandu questu hè u casu, i travaglii di casa o d'igiene ponu cascà à fiancu ".
Quellu ultimu pocu ùn puderia micca esse più veru per mè, è ancu se hè cumpletamente bè di lascià u pavimentu micca spazzatu (ci sò sicuramente pesci più grandi da frigge avà), una volta ghjuntu à un certu livellu di impurità, in realtà provoca ancu più ansietà. "Per e persone pulite, un spaziu di vita disurganizatu pò aghjunghje una strata extra di sopraffazione à una mente chì si sente digià ansiosa", spiega Balestrieri. "Unu di l'elementi i più impurtanti per l'ansietà hè di sentasi impotente, impotente, vulnerabile o fora di cuntrollu". (Assuciatu: Cumu Pulizia è Organizazione Pò Migliurà A Vostra Salute Fisica è Mentale)
A suluzione (almenu, per mè) era di esce da a mo propria testa è di piglià l'azzione per ùn solu mi sentu megliu, ma ricuperà un picculu sensu di cuntrollu - qualcosa chì tutti anu bisognu di più avà.
Aghju principiatu cù u mo armariu. L'aghju lasciatu sopra, è era avà una fonte d'ansietà constante chì avissi da pruvà à ignurà ogni volta ch'e aghju avutu à scaccià e cose. Aghju previstu di cumincià à urganizà u mo armariu un weekend quandu sapia chì u mo fidanzatu seria fora. a casa, allora puderia avè qualchì tempu solu cù u compitu in manu.
U mo primu passu: aghju tiratu una Marie Kondo è aghju pigliatu tuttu da u mo armariu è u mettu nantu à u mo lettu. U stress di vede solu tuttu spannatu era guasgi troppu à l'iniziu, ma ùn ci era più volta avà. Aghju ghjucatu a prima stagione E Vere Casalinghe di New York in fondu per aiutami à friddà, dopu separatu i mo panni in trè munzelli: tene, donu è pruvà - seguitendu i passi urganizatori esperti di stilista Anna DeSouza.
Più hè grande u pile di donazioni, megliu mi sentu. Dopu avè purtatu soprattuttu sweatshirts è leggings quist'annu, aghju fattu una pausa, dumandandu s'ellu averebbe mai l'uppurtunità di portà di novu jeans o un vestitu. Ùn aghju micca lasciatu spirale i penseri negativi, allora aghju pigliatu e mo decisioni è aghju continuatu.
Ogni pezzu chì aghju decisu di tene torna in u mo armariu cun cura è classificatu per categurie - qualcosa chì aghju ancu pigliatu da DeSouza. Emu passatu à u mo vestitore è i cestini di almacenamentu sottu à u mo lettu chì eranu inundati di scarpi. Prima di sapè, eru nantu à a cucina, sguassendu l'armarii è scacciendu cunservati scaduti è spezie.
In a settimana dopu, l'unità di scaffali in u mo salone di fronte, u mo cabinet di medicina ... ogni spaziu di almacenamentu ingombratu è trascuratu hè statu rializatu, è una parte di u pesu di u stress chì portava cuminciò à svanisce. (In cunnessione: Khloé Kardashian hà riorganizatu u so frigorifero, è hè a roba di i sogni di tipu A)
Avà, u spaziu induve mi svegliu, manghju, travagliu, esercitazione, socializà, è dorme - a mo piccula bolla induve u mo fidanzatu, u cane, è avà passanu quasi ogni mumentu hè di colpu torna in u mo cuntrollu. Possu respira più faciule. A paura esistenziale sempre porta a so brutta testa di tantu in tantu (hey, simu sempre in un annu eletturale è in una pandemia), ma ùn aghju micca felpe chì cascanu da sopra à a mo testa ogni volta chì apru u mo armariu, allora hè un vincite! In ultimamente, aghju menu piccule cose, è dunque poche cose chì mi stressanu, ancu sì mi sentu quantunque chì aghju pocu cuntrollu di ciò chì accade fora di a porta di u mo appartamentu.