Arechja infiammata: cause principali è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Otitis externa
- 2. Otitis media
- 3. Inghjulia mentre si pulisce l'arechja
- 4. Presenza d'ogetti à l'internu di l'arechja
- Quandu andà à u duttore
L'infiammazione à l'arechja quandu hè identificata è trattata currettamente ùn riprisenta alcun risicu, essendu solu scomoda, postu chì provoca dolore, prurito in l'arechja, diminuzione di l'audizione è, in certi casi, liberazione di una secrezione fetida da l'arechja.
Malgradu esse facilmente risolvibili, l'infiammazione in l'arechja deve esse valutata è trattata da un duttore specializatu, soprattuttu quandu u dolore dura più di dui ghjorni, ci hè un sintimu di sturdimentu o vertigine è u dolore in l'arechja hè assai intensu, cume si pò esse un signu infjammazione o infezzione in l'arechja.
Inflammazione in l'arechja pò esse abbastanza scomoda, soprattuttu per i zitelli, è per quessa, quandu i primi sintomi di l'infiammazione apparisce, hè impurtante cunsultà u duttore per chì a causa pò esse identificata è u trattamentu pò esse iniziatu. E cause principali di l'infiammazione in l'arechja sò:
1. Otitis externa
Otitis externa hè a causa più cumuna di dolore è infiammazione in l'arechja è hè più frequente in i zitelli è i zitelli chì passanu assai tempu in spiaggia o in piscina, per esempiu. Questu hè perchè u calore è l'umidità ponu favurisce a proliferazione di batteri, purtendu à infezioni è infiammazioni di l'arechja è resultendu in sintomi cum'è u dolore, prurite in l'arechja è, in certi casi, a presenza di secrezione giallastra o biancastru.
Di solitu in otite ci hè una sola arechja affettata, in ogni casu in rari i dui ponu esse affettati. Vede cumu identificà otite.
Cosa da fà: Quandu i sintomi di otitis externa sò rimarcati, hè impurtante andà à u pediatricu o l'otorinolaringoiatra, affinchì u diagnosticu sia fattu è u trattamentu pò esse iniziatu. U trattamentu hè generalmente fattu cù l'usu di medicazione per riduce l'infiammazione, cume Dipyrone o Ibuprofen, ma se si trova a presenza di secrezioni, l'usu di antibiotici pò ancu esse raccomandatu da u duttore. Scuprite chì sò i rimedii più usati per u dolore à l'arechja.
2. Otitis media
L'Otitis media currisponde à l'infiammazione di l'arechja chì di solitu nasce dopu à l'influenza o attacchi di sinusite, è hè caratterizata da a presenza di secrezione in l'arechja, diminuzione di l'audizione, rossi è febbre. Per via di l'influenza o sinusite, l'otite media pò esse causata da virus, batteri, funghi o allergie. Amparate più nantu à otite media.
Cosa da fà: Hè impurtante di cunsultà u duttore per chì a causa di l'otite media sia identificata è u trattamentu pò esse iniziatu, chì di solitu si face cù antidolorifici è antiinflamatori. Se l'otite media hè causata da un agente infettivu, l'usu di antibiotici, di solitu Amoxicillina, per 5 à 10 ghjorni pò ancu esse raccomandatu.
3. Inghjulia mentre si pulisce l'arechja
A pulizia di l'arechja cù un tampone di cuttone pò spinghje a cera è ancu rompe u timpanu, chì provoca dolore è scarica di secrezione in l'arechja.
Cosa da fà: Per pulisce currettamente e vostre arechje è prevene cusì infezioni, pudete asciugà l'angulu di u asciugamanu nantu à tutta l'arechja dopu à u bagnu o applicà duie gocce d'oliu d'amandula à l'internu di l'arechja per ammorbidisce a cera, è dopu, cù l'aiutu di una siringa, mette ancu una salina in l'arechja è girate pianu pianu u capu per chì u liquidu esca.
Hè impurtante evità di pulì l'arechje cù un tampone di cuttone è d'introduce oggetti stranieri in questa cavità, chì in più di l'infezioni pò causà gravi prublemi di salute. Amparate à pulisce currettamente l'arechja.
4. Presenza d'ogetti à l'internu di l'arechja
A prisenza d'oggetti in l'arechja, cum'è i buttoni, i picculi ghjoculi o l'alimentu, hè più cumuna in i zitelli, è di solitu hè accidente. A presenza di corpi stranieri in l'arechja porta à l'infiammazione, cun dolore, prurito è scarica di secrezione in l'arechja.
Cosa da fà: S'ellu si osserva chì u criaturu hà piazzatu accidentalmente oggetti in l'arechja, hè impurtante d'andà à u pediatricu o otorinolaringologu per avè l'ughjettu identificatu è cacciatu. In i casi più severi, a rimozione chirurgica di l'ughjettu pò esse necessaria.
Ùn hè micca cunsigliatu di pruvà l'ughjettu solu in casa, perchè questu pò spinghje l'ughjettu più luntanu è causà complicazioni.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à l'otorinolaringoiatra quandu u dulore in l'arechja dura più di 2 ghjorni è ci hè a presenza di alcuni di i sintomi seguenti:
- A diminuzione di a capacità uditiva;
- Frebba;
- Sensazione di sturdulenza o sturdulenza;
- Liberazione di secrezione biancastru o giallasciu in l'arechja è un cattivu odore;
- Dolore à l'arechja assai severu.
In u casu di i zitelli, i sintomi sò nutati da u so cumpurtamentu, chì pò esse osservatu in casu di dolore à l'arechja, irritabilità, agitazione, perdita di appetitu, u zitellu principia à mette a manu nantu à l'arechja parechje volte è di solitu scuzzuleghja u so testa versu u latu parechje volte. Vede cumu identificà u dolore di l'arechja in i zitelli.