Cosa hè a Sovradosa, cosa fà è cume evità
Cuntenutu
- Cosa da fà in casu di overdose
- Cume aduprà naloxone in sovradosaggio di oppioidi
- Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
- Cumu evità una sobredose
A sobredose hè un inseme di effetti dannosi causati da u cunsumu eccessivu di droghe o medicazione, chì pò accade di colpu o pianu, cù l'usu custante di ste sostanze.
Succede quandu una dosa alta di droghe o medicazione hè ingerita, ùn lascendu micca tempu per u corpu per eliminà l'eccessu di droga prima di causà effetti collaterali periculosi. Alcuni segni chì ponu indicà una sovradosaggio includenu:
- Pèrdita di cuscenza;
- Sonnu eccessivu;
- Cunfusione;
- Respirazione rapida;
- Vumitu;
- Pelli fredde.
Tuttavia, questi segni ponu ancu variare secondu u tippu di droga presa è, dunque, e persone chì usanu una droga anu da pruvà à esse informate di u tippu di effetti chì ponu sorgere. Verificate chì sintomi di overdose ponu sorgere cù i principali tipi di droghe.
A sobredose hè una cundizione clinica seria è, dunque, a persona deve esse valutata rapidamente da una squadra medica d'urgenza per evità complicazioni cum'è perdita di funzioni d'organi, malfunzione cerebrale è morte.
Cosa da fà in casu di overdose
In casu di overdose, soprattuttu quandu a vittima mostra segni chì si svene o perde a cuscenza, hè per via di:
- Chjama a vittima per nome è pruvà à tenela sveglia;
- Chjama l'emergenza chjamà una ambulanza è riceve cunsiglii di primu aiutu;
- Verificate se a ghjente respira;
- Sì cusciente è respira: lasciate a persona in a pusizione a più còmuda finu à l'arrivu di l'assistenza medica;
- S'ellu hè incusciente, ma respira: mette a persona da u so latu, in a pusizione di securità laterale, affinch'ella ùn s'affoghi s'ella ci vole à vomità;
- Sì inconsciente è ùn respira: cumincià u massaggio cardiacu finu à chì l'aiutu medicale vene. Vede cumu fà u massaggio currettamente.
- Ùn induce micca u vomitu;
- Ùn offre micca bevande o cibu;
- Fighjate nantu à a vittima finu à chì l'ambulanza vene, verificendu s'ellu cuntinueghja à respirà è se a so situazione in generale ùn s'aggrava micca.
Inoltre, se hè pussibule, a droga suspettata di causà una sobredose deve esse purtata in sala d'urgenza, per guidà u trattamentu medicu secondu a causa di u prublema.
Se ci hè un suspettu chì a persona pò esse un overdosing da l'usu di oppioidi, cum'è eroina, codeina o morfina, è s'ellu ci hè una penna naloxone vicinu, deve esse amministrata finu à l'arrivu, chì hè un antidotu per stu tipu di sustanzi:
Cume aduprà naloxone in sovradosaggio di oppioidi
U Naloxone, cunnisciutu ancu cum'è Narcan, hè un medicamentu chì pò esse adupratu cum'è antidotu dopu l'usu di oppioidi, postu chì hè capace di spegne l'effettu di ste sostanze annantu à u cervellu. Cusì, questu medicamentu hè assai impurtante in casu di sovradosaggio da oppioidi, è pò salvà a vita di a persona in pochi minuti.
Per aduprà naloxone, mette l'adattatore nasale nantu à a punta di a siringa / penna di medicazione è poi spingi u stantu finu à chì a metà di u cuntenutu sia amministratu in a narice di ogni vittima.
Normalmente, u naloxone hè offertu à e persone chì usanu assai oppioidi per u trattamentu di u dolore severu, ma pò ancu esse distribuitu à e persone chì usanu droghe oppioidi, cume l'eroina.
Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
U trattamentu hè fattu secondu u tippu di droga adupratu, a quantità, l'effetti presentati da a vittima di sovradosaggio è u tempu chì a droga o u mischju di droghe hè stata presa.
Per eliminà a maiò parte di a droga da u corpu, i duttori ponu fà trattamenti cum'è lavaggiu gastricu è intestinale, aduprà carbone attivatu per ligà a droga in u corpu è impedisce a so assorbimentu, aduprà un antidotu per a droga o amministrà altri medicamenti per cuntrullà u sintomi di sobredose.
Cumu evità una sobredose
U megliu modu per prevene l'overdose hè di evità l'usu di droghe, ancu quelle chì sò permesse, cum'è alcolu, sigarette è medicazione, è piglià medicazione solu in cunfurmità cù i cunsiglii medichi.
Tuttavia, in casu di usu regulare di droghe, unu deve esse cuscente chì e pause in usu ponu diminuisce a tolleranza di u corpu à a droga, rendendu più faciule a sovradosazione cù piccule porzioni di u pruduttu.
Inoltre, ùn si deve mai pruvà l'usu di droghe senza accumpagnamentu, perchè in casu d'emergenza, cum'è un sovradosaggio, l'aiutu deve esse chjamatu urgentemente.