Sex Painful (Disparununia) è Ménopause: Chì hè u Link?
Cuntenutu
Mentre passate a menopausa, a caduta di i livelli di estrogeni causa assai cambiamenti in u vostru corpu. Cambiamenti in i tessuti vaginali causati da a mancanza di estrogeni ponu rende u sessu dolorosu è scomudu. Parechje donne segnalanu una sensazione di secchezza o di strettezza durante u sessu, purtendu à u dolore chì varieghja da lieve à grave.
U sessu dulurosu hè una cundizione medica chjamata dispareunia. Ciò chì a maiò parte di e donne ùn si rendenu micca contu hè chì a dispareunia hè abbastanza cumuna. Trà u 17 è u 45 per centu di e donne in menopausa dicenu di sperimentalla.
Senza trattamentu, a dispareunia pò purtà à infiammazione è strappatura di i tessuti vaginali. Inoltre, u dulore, o a paura di u dulore, pò causà ansietà quandu si tratta di fà sessu. Ma u sessu ùn deve micca esse una fonte d'ansietà è di dolore.
A Dispareunia hè una vera cundizione medica, è ùn avete micca da esità à vede un duttore per trattamentu. Eccu un sguardu più prufondu in u ligame trà ménopause è dispareunia.
Effetti secundarii cumuni di a menopausa
A menopausa pò causà una lista di lavanderia di sintomi scomodi. Ogni donna hè diversa, però, dunque l'insieme di sintomi chì sperimentate pò differisce da l'altri.
I sintomi più cumuni chì e donne sperimentanu durante a menopausa includenu:
- vampate di calore, sudori di notte, è lavore
- l'aumentu di pisu è a perdita musculare
- insonnia
- siccità vaginale
- diprissioni
- ansietà
- libido ridutta (voglia sessuale)
- pelle seca
- crescita urinazione
- petti duluriti o teneri
- mal di testa
- menu petti pieni
- diluizione o perdita di capelli
Perchè u sessu diventa doloroso
I sintomi chì e donne sperimentanu durante a menopausa sò principalmente legati à livelli inferiori di l'ormoni sessuali femminili estrogeni è progesterone.
I livelli inferiori di questi ormoni ponu causà una riduzione di u stratu magru di umidità chì copre i muri vaginali. Chistu pò causà u revestimentu vaginale per diventà seccu, irritatu è infiammatu. A inflamazioni pò causà una cundizione chjamata atrofia vaginale (vaginite atrofica).
I cambiamenti in l'estrogenu ponu ancu riduce a libido generale, è rendenu più difficiule di diventà stimulatu sessualmente. Questu pò rende difficiule per a vagina di diventà naturalmente lubrificata.
Quandu u tissutu vaginale diventa più seccu è diluente, diventa ancu menu elasticu è più facilmente feritu. Durante u sessu, a frizione pò causà piccule lacrime in a vagina, chì porta à u dolore durante a penetrazione.
Altri sintomi associati à a secchezza vaginale includenu:
- pruritu, stinging, è brusgiate intornu à a vulva
- sintendu u bisognu di urinare spessu
- oppressione vaginale
- sanguinamentu ligeru dopu u rapportu sessuale
- dulore
- frequenti infezioni di l'urinariu
- incontinenza urinaria (fuga involuntaria)
- aumentu risicu di infezioni vaginali
Per parechje donne, u sessu dulurosu pò esse una fonte di vergogna è ansietà. À a fine, pudete perde interessu à fà sessu. Questu pò avè un profondu effettu nantu à a vostra relazione cù u vostru cumpagnu.
Uttenendu aiutu
Sì i vostri sintomi sò severi è affettanu a vostra qualità di vita, ùn abbiate paura di vede un duttore per amparà nantu à i medicazione dispunibili.
U vostru duttore cunsiglierà probabilmente prima di aduprà un lubrificante à base d'acqua (OTC) o una crema idratante vaginale durante u sessu. U lubricante deve esse senza prufumi, estratti di erbe, o culori artificiali, chì ponu esse irritanti. Puderiate bisognu di pruvà parechji prudutti per truvà quellu chì funziona per voi.
Sì avete sempre u dolore, u vostru duttore pò prescrive una terapia localizzata di estrogeni. A terapia di estrogeni hè dispunibule in parechje forme:
- Creme vaginali, cum'è l'estrogeni cuniugati (Premarin). Queste liberanu l'estrogenu direttamente in u vaginu. Sò applicati duie à trè volte à settimana. Ùn li duvite micca aduprà ghjustu nanzu à u sessu cum'è lubricante perchè ponu penetrà in a pelle di u to cumpagnu.
- Anelli vaginali, cum'è l'anellu vaginale estradiol (Estring). Quessi sò inseriti in a vagina è liberanu una bassa dose di estrogeni direttamente in i tessuti vaginali. Hanu bisognu di esse rimpiazzati ogni trè mesi.
- Compresse di estrogeni orali, cum'è l'estradiol (Vagifem). Quessi sò posti in u vaginu una o duie volte à settimana cù un applicatore.
- Pillula di estrogeni orali, chì pò trattà a secchezza vaginale cù altri sintomi di a menopausa, cume e vampate di calore. Ma l'usu prolongatu aumenta u risicu di certi cancri. L'estrogenu orale ùn hè micca prescrittu à e donne chì anu avutu u cancheru.
Per mantene i beneficii di a terapia di l'estrogeni, hè impurtante di continuà à fà sessu regulare. Fate cusì aiuta à mantene i tessuti vaginali sani aumentendu u flussu di sangue versu a vagina.
Altre opzioni di trattamentu includenu ospemifene (Osphena) è prasterone (Intrarosa). Osphena hè una tavuletta orale, mentre Intrarosa hè un insertu vaginale. Osphena agisce cum'è estrogenu, ma hè senza ormoni. Intrarosa hè un steroide chì rimpiazza ormoni chì sò generalmente fatti in u corpu.
U fondu
U sessu dulurosu durante o dopu a ménopause hè un prublema per parechje donne, è ùn hè nunda da vargugnassi.
Se a secchezza vaginale affetta a vostra vita sessuale o a vostra relazione cù u vostru cumpagnu, hè ora di uttene l'aiutu chì avete bisognu. Più aspettate per trattà a dispareunia, più puderete fà danni à u vostru corpu. S'ellu ùn hè trattatu, a secchezza vaginale pò causà piaghe o lacrime in i tessuti vaginali, chì ponu peghju.
Un duttore o ginecologu pò ricumandà trattamenti per stà sopra i sintomi è aiutavvi à vultà à una vita sessuale sana.