Greva testiculare: cosa fà è cunsequenze pussibule
Cuntenutu
Soffre un colpu à i testiculi hè un accidente assai cumunu in l'omi, soprattuttu postu chì si tratta di una regione chì hè fora di u corpu senza alcunu tipu di prutezzione da l'osse o da i musculi. Cusì, un colpu à i testiculi pò causà dolore assai severu è altri sintomi cum'è nausea, vomitu è ancu svenimentu.
In questi casi, per riduce u dolore è accelerà a recuperazione, alcune precauzioni includenu:
- Applica compressi freddi à l'area intima, per riduce u gonfiore;
- Evite una intensa attività fisica chì implica corsa o saltu, per esempiu;
- Purtate biancheria intima più stretta, per sustene i testiculi.
Se u dulore ùn diminuisce cù queste precauzioni, pudete sempre aduprà un analgésicu, cum'è acetaminofene o acetaminofene, per esempiu. Ma prima di piglià a medicina hè assai impurtante vede un duttore, chì u dulore severu pò esse un segnu di una complicazione più seria.
Ancu s'ellu hè più frequente in l'atleti, in particulare in u football è in altri sporti d'impattu, u colpu à i testiculi pò accade parechje volte in tutta a vita, lascendu à ogni omu preoccupatu di a so salute. In ogni casu, in a maiò parte di i casi, u colpu ùn provoca alcuna cunsequenza seria fora di u dulore.
Possibili cunsequenze
A maiò parte di i casi di colpisce i testiculi ùn causanu chè un dolore severu è una infiammazione chì si calma dopu à qualchì ora. Tuttavia, a seconda di a forza applicata à u colpu, ponu derivà cunsequenze più gravi, cum'è:
- Rumpitura testiculare: hè abbastanza raru, ma pò accade quandu u colpu hè assai forte o accade per via di un accidente di trafficu, per esempiu. Di solitu, in più di u dulore, ci hè un gonfiu assai intensu di a regione, è dinò a voglia di vomitu o svenimentu. Questi casi anu bisognu à esse trattati à l'uspidale cù chirurgia.
- Torsione testiculare: u colpu pò spessu fà cresce u testiculu è girà liberamente, purtendu à a torsione di u cordu spermaticu. Questa situazione, in più di u dulore, provoca gonfiore in u situ è a presenza di un testiculu più altu chì l'altru. Amparate più nantu à a torsione è cumu si tratta.
- Dislocazione testiculare: accade quandu u colpu face entra u testiculu in u corpu, sopra l'ossu di l'anca, essendu più frequente in accidenti di moto. In questi casi, l'omu ùn si sente più unu di i testiculi è, dunque, deve andà à l'uspidale per currege u prublema.
- Epididimite: hè una di e cunsequenze e più cumune è accade quandu l'epididimu, chì hè a parte chì cullega u testiculu à i vas deferenti, s'infiamma, pruvucendu dulore è gonfiore. In questi casi, l'infiammazione si migliora di solitu da sola, senza necessità di trattamentu specificu.
Ancu se a sterilità hè una primura assai cumuna dopu un colpu à i testiculi, hè una cunsequenza assai rara chì di solitu accade solu in i casi i più gravi induve ci hè una distruzzione guasgi cumpleta di i testiculi o quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu prestu.
Quandu andà à u duttore
In generale ùn hè micca necessariu d'andà à l'uspidale dopu un colpu à i testiculi, ma u colpu pò esse severu quandu u dulore ùn migliora micca in duie ore, ci hè nausea severa, a zona di i testiculi cuntinua à gonfia, quì hè a presenza di sangue in l'urina o una frebba apparisce pocu dopu à u colpu senza altru mutivu apparente.
In questi casi, hè cunsigliatu di andà à l'ospedale per esami cume ultrasuoni o risonanza magnetica, per identificà s'ellu ci hè un prublema è inizià u trattamentu adattatu.