Cumu identificà a paraparesia spastica è cumu trattà
Cuntenutu
- Chì causa a paraparesia
- Principali sintomi
- A paraplegia hè listessa cosa chì a paraparesia?
- Cumu hè fattu u trattamentu
A paraparesia hè una cundizione carattarizata da l'incapacità di spustà parzialmente i membri inferiori, chì pò accade per via di cambiamenti genetichi, dannu spinali o infezioni virali, resultendu in difficultà à marchjà, prublemi urinarii è spasme musculari.
I sintomi ponu apparisce in ogni mumentu di a vita, cun difficultà à marchjà per via di a perdita di forza è di a resistenza musculare chì sò percepite. Inoltre, ci ponu esse spasmi musculari, difficultà cù l'erezione è prublemi urinarii.
A paraparesia ùn hà cure, ma u trattamentu hè di primura per migliurà a qualità di vita di a persona è riduce i sintomi, è l'attività fisiche è a terapia fisica sò indicate.
Chì causa a paraparesia
A paralisi parziale di i membri inferiori pò esse classificata secondu a so causa in dui tippi principali:
- Paraparesi spastica ereditaria, chì hè carattarizatu da cambiamenti genetichi è ereditarii chì causanu danni o degenerazione progressiva di e vie nervose. I sintomi di stu tipu di paraparesi ponu apparisce à ogni età, ma di solitu apparisce trà l'età di 10 è 40 anni è hè carattarizatu da un indebulimentu progressivu è un irrigidimentu di e gambe.
- Paraparesi spastica tropicale, induve a paralisi parziale di i membri inferiori si verifica per via di l'infezzione da u virus HTLV-1 è i sintomi piglianu di solitu u tempu d'apparisce, essendu generalmente nutati trà 40 è 50 anni.
In più di a causa genetica è infettiva, a paraparesia pò accade ancu per qualchì situazione chì cunduce à una cumpressione frequente di i membri o ferita spinali, cum'è accidenti di vittura, cadute di cavalli è ernie di discu, per esempiu, in più di pudè esse cunsequenza di a sclerosi multipla.
Principali sintomi
I sintomi di paraparesi ponu apparisce in ogni mumentu, soprattuttu s'ellu hè causatu da alterazioni genetiche, è i sintomi ponu apparì ancu in u primu annu di vita. I sintomi sò progressivi è affettanu i membri inferiori, i principali sò:
- Debbulezza è rigidità musculare progressiva;
- Spasmi musculari, in certi casi;
- Difficultà di equilibriu;
- Prublemi urinarii;
- Disfunzione di erezione;
- Difficultà à marchjà;
- Mal di schiena chì pò irradià finu à e gambe.
Sicondu a gravità di i sintomi, a persona pò sente a necessità di aduprà una stampella o una sedia à rotelle, per esempiu. A cunsultazione cù un ortopedistu o medicu generale hè indicata quandu cumpariscenu i primi sintomi indicativi di paraparesi, chì in questu modu, hè pussibule chì i testi diagnostichi sianu fatti è u trattamentu sia stabilitu, impedendu l'evoluzione di a malatia.
Di solitu, a paraparesia hè diagnosticata escludendu e malatie cù sintomi simuli, cum'è a sclerosi multipla, per esempiu, in più di l'imaging per risonanza magnetica di u cervellu è di a medula spinale è l'elettromiografia, chì hè un esame chì verifica i feriti musculari è musculari. cunduzione di l'impulsu elettricu generatu da l'attrezzatura. Capite cumu si face l'elettromiografia.
In casu di paraparesi ereditaria, i test genetichi ponu esse richiesti per verificà a presenza di qualsiasi mutazione, è ancu a storia di a famiglia, da pudè esse vistu se i parenti stretti anu l'alterazione o i sintomi di a malatia.
A paraplegia hè listessa cosa chì a paraparesia?
Malgradu l'indicazione di paralisi di i membri inferiori, paraplegia è paraparesi sò diversi. A paraparesia currisponde à una incapacità parziale di move i membri inferiori chì i sintomi ponu apparisce in ogni mumentu di a vita, chì a malattia pò esse ereditaria o causata da un virus.
In casu di paraplegia, a paralisi di i membri inferiori hè tutale, vale à dì, a persona ùn pò micca move e gambe in ogni mumentu, diventendu dipendente di a sedia à rotelle. Sta situazione accade di solitu per via di e ferite di a medula spinale è risulta micca solu in a mancanza di mobilità di i membri inferiori, ma ancu in l'incapacità di cuntrullà l'urina è l'intestinu. Capite ciò chì hè a paraplegia.
Cumu hè fattu u trattamentu
A paraparesia ùn hà cure, allora u trattamentu si face cù u scopu di alleviare i sintomi, è di solitu hè cunsigliatu da u duttore per aduprà droghe capaci di alleviare u dolore è i spasmi musculari chì ponu accade, cum'è Baclofen, per esempiu. Inoltre, e sessioni di fisioterapia sò raccomandate.
A fisioterapia hè essenziale in u trattamentu di a paraparesi, chì l'esercizii realizati aiutanu à mantene a mobilità di i membri è stimulanu a forza, a mobilità è a resistenza musculare, in più di aiutà à prevene crampi è spasmi.