Partinarii chì Campanu cù HIV
Cuntenutu
- Assicuratevi chì un cumpagnu gestisce u so HIV
- Pigliate medicazione per HIV per prevene l'HIV
- PrEP
- PEP
- Sapete u livellu di risicu di i diversi tipi di sessu
- Aduprà a prutezzione
- Ùn sparte micca aghi intravenosi
- U takeaway
Panoramica
Solu perchè qualcunu vive cun HIV ùn significa micca chì aspettanu chì u so cumpagnu sia un espertu in questu. Ma capisce l'HIV è cumu prevene l'esposizione hè criticu per mantene una relazione sicura è sana.
Fate li dumande è fassi educà à ciò chì significa campà cù a cundizione. Mantene una cumunicazione aperta è discute u desideriu di esse implicatu in a gestione di u so HIV.
U sustegnu emotivu pò ancu aiutà una persona chì vive cun HIV à gestisce megliu a so salute. Questu pò migliurà a so salute generale.
Una relazione sana pò cumprende:
- aiutendu un cumpagnu à rispettà u so trattamentu, se necessariu
- parlendu cun un prufissore sanitariu nantu à a profilassi preespositiva (PrEP) o profilassi postesposizione (PEP), dui tipi di medicazione
- discussione è scelta di e migliori opzioni di prevenzione dispunibili per e duie persone in a relazione
Dopu à ognunu di sti suggerimenti si pò diminuisce a probabilità di trasmissione di HIV, alleviare e paure infundate cù l'aiutu di l'educazione, è potenzialmente migliurà a salute di e duie persone in a relazione.
Assicuratevi chì un cumpagnu gestisce u so HIV
L'HIV hè una malattia cronica trattata cun terapia antiretrovirale. I medicazione antiretrovirali cuntrullanu u virus abbassendu a quantità di HIV trovu in u sangue, chì hè ancu cunnisciutu cum'è a carica virale. Queste medicazione riduce ancu a quantità di u virus in altri fluidi corporei cum'è sperma, secrezioni anali o rettali, è fluidi vaginali.
A gestione di l'HIV richiede una grande attenzione. I medicazione devenu esse presi cum'è urdinatu da un prufessore sanitariu. Inoltre, gestisce l'HIV significa andà à un prufessiunale sanitariu spessu cum'è cunsigliatu.
Trattendu u so HIV cun terapia antiretrovirale, e persone chì campanu cù a malattia ponu gestisce a so salute è prevene u risicu di trasmissione. L'ubbiettivu di u trattamentu HIV hè di abbassà a quantità di HIV in u corpu finu à ottene una carica virale indetectabile.
Sicondu a, qualchissia chì stà cun HIV cù una carica virale indetectable ùn trasmette micca HIV à l'altri. Definiscenu una carica virale indetectabile cum'è menu di 200 copie per millilitru (mL) di sangue.
U sustegnu chì qualchissia senza HIV pò offre à un cumpagnu chì stà cun HIV pò influenzà positivamente cumu u partner HIV-positiu gestisce a so salute. Un studiu in u Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes chì se e coppie di u stessu sessu "travaglianu inseme per ghjunghje à un scopu", a persona chì vive cun HIV era più prubabile di stà in traccia cù a cura di HIV in tutti l'aspetti.
Stu sustegnu pò ancu rinfurzà altre dinamiche di relazione. in u listessu ghjurnale hà trovu chì una rutina medica chì include entrambe e persone pò incuragisce u cumpagnu chì stà senza HIV à esse di più sustegnu.
Pigliate medicazione per HIV per prevene l'HIV
E persone chì campanu senza HIV ponu vulè cunsiderà medicinali preventivi per evità u risicu di piglià HIV. Attualmente, ci sò duie strategie per prevene l'HIV cun terapia antiretrovirale. Unu di i medicazione hè presu ogni ghjornu, cum'è misura preventiva. L'altru hè presu dopu esposizione putenziale à HIV.
PrEP
PrEP hè medicazione preventiva per e persone chì ùn anu micca HIV ma sò in risicu di acquistallu. Hè una medicazione orale una volta à ghjornu chì ferma l'HIV da infettà e cellule in u sistema immunitariu. A Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti (USPSTF) a ricumanda à tutti quelli à risicu aumentatu di HIV.
Se una persona senza HIV face sessu cù una persona chì vive cun HIV chì hà una carica virale rilevabile, piglià PrEP pò diminuisce u so risicu di acquistà HIV. PrEP hè ancu una opzione se impegnassi in sessu cù un cumpagnu chì u so statutu hè scunnisciutu.
U CDC afferma chì PrEP ridurrà di più di u risicu di cuntrae HIV da u sessu.
Un regime PrEP implica:
- Appuntamenti medichi regulari. Questu include esse scrutiniatu per infezioni di trasmissione sessuale (ITS) è avè una funzione renale monitorata intermittentemente.
- Esse esaminatu per HIV. U screening hè fattu prima di riceve una prescrizione è ogni trè mesi dopu.
- Pigliate una pillula ogni ghjornu.
PrEP pò esse coperto da assicuranza. Alcune persone puderanu esse capace di truvà un prugramma chì sustene u medicamentu. U situ web Per piacè PrEP Me furnisce ligami per e cliniche è i fornitori chì prescrivenu PrEP, oltre à informazioni nantu à a copertura assicurativa è opzioni di pagamentu gratuiti o à pocu costu.
Oltre à piglià PrEP, cunsiderate ancu altre opzioni, cume l'usu di preservativi. PrEP richiede una o trè settimane per offre una prutezzione, secondu l'attività sessuale. Per esempiu, ci vole più tempu per chì a medicazione sia efficace per prutege a vagina da a trasmissione di l'HIV di più ch'è l'anu. Inoltre, PrEP ùn prutege micca contr'à l'altri STI.
PEP
PEP hè un medicamentu orale pigliatu dopu à u sessu s'ellu ci hè statu un risicu di esposizione à HIV. Questu pò cumprende casi quandu:
- un preservativu si rompe
- un preservativu ùn era micca usatu
- qualchissia senza HIV vene in cuntattu cù sangue o fluidi corporei da qualcunu cun HIV è una carica virale rilevabile
- qualchissia senza HIV vene in cuntattu cù sangue o fluidi corporei da qualchissia chì u so status di HIV hè scunnisciutu per elli
U PEP hè efficace solu se pigliatu in 72 ore dopu l'esposizione à HIV. Deve esse presu ogni ghjornu, o cum'è altrimenti prescrittu, per 28 ghjorni.
Sapete u livellu di risicu di i diversi tipi di sessu
U sessu anale aumenta e probabilità di HIV più di qualsiasi altru tipu di sessu. Ci hè dui tippi di raporti anali. U sessu anale ricettivu, o esse in fondu, hè quandu u pene di un cumpagnu penetra in l'anu. U sessu anale ricettivu senza preservativu hè cunsideratu l'attività sessuale di più risicu per l'acquistu di HIV.
Esse in cima durante u sessu hè cunnisciutu cum'è sessu anale inseritu. U sessu anale inseritivu senza preservativu hè un altru modu di cuntrae l'HIV. Tuttavia, u risicu di acquistà HIV in questu modu hè più bassu paragunatu à u sessu anale ricettivu.
L'impegnu in u sessu vaginale hà un risicu minore di trasmissione di HIV da u sessu anale, ma hè sempre impurtante di prutege si per mezu di metudi cum'è l'usu currettu di u preservativu.
Ancu sè estremamente raru, hè pussibule di cuntattà u VIH attraversu u sessu orale. Aduprà un preservativu o una barriera in lattice durante u sessu orale pò ancu riduce u risicu di cuntrae altre STI. Un'altra opzione hè di evità u sessu orale in presenza di ulcere genitali o orali.
Aduprà a prutezzione
Aduprà un preservativu durante u sessu diminuisce u risicu di trasmissione di HIV. I preservativi ponu ancu prutegge contra l'altri STI.
Amparate à aduprà un preservativu currettamente per riduce a chance chì si rompe o malfunzioni durante u sessu.Aduprate un preservativu fattu di materiali resistenti cum'è u lattice. Evite quelli fatti da materiali naturali. A ricerca mostra chì ùn impediscenu micca a trasmissione di HIV.
I lubrificanti ponu ancu riduce u risicu di esposizione. Questu hè perchè impediscenu chì i preservativi fallinu. Puderanu riduce a frizione è diminuisce a possibilità di lacrime microscopiche in u canale anale o in a vagina.
Quandu sceglite un lubricante:
- Optate per un lubrificante chì hè à base d'acqua o di silicone.
- Evite aduprà lubrificanti à base d'oliu cù preservativi in lattice postu chì degradanu u lattice. I lubricanti à base d'oliu includenu vaselina è lozione per e mani.
- Ùn aduprate micca lubricanti cù nonoxynol-9. Pò esse irritante è pò aumentà a probabilità di trasmissione di HIV.
Ùn sparte micca aghi intravenosi
Se aduprate aghi per injectà droghe, hè cruciale per ùn sparte aghi intravenosi o siringhe cù nimu. A spartera di l'aghi aumenta u risicu di HIV.
U takeaway
Praticendu u sessu cù i preservativi, hè pussibule avè una relazione romantica sana è cumpleta cù qualchissia chì campa di HIV. Piglià una medicazione preventiva cum'è PrEP o PEP pò riduce a probabilità di esposizione à HIV.
Se qualchissia cun HIV hà una carica virale indetectabile, ùn pò micca trasmette l'HIV à l'altri. Questu hè un altru modu impurtante chì u cumpagnu senza HIV hè prutettu contr'à u virus.