Ciò chì pò causà perdita di visione

Cuntenutu
A perdita di a visione pò, in a maiò parte di i casi, esse evitata perchè e situazioni chì portanu à una perdita di vista progressiva sò facilmente cuntrullate cambiendu abitudini alimentari, purtendu occhiali da sole è esami di routine di l'ochji, chì ponu identificà qualsiasi prublema oculare sempre in fase iniziale, chì pò esse trattatu è a visione cunservata.
A retinopatia diabetica è a degenerazione maculare, per esempiu, ponu esse facilmente evitate cuntrullendu u glucosiu in sangue è purtendu occhiali da sole, rispettivamente. Inoltre, si consiglia di cunsultà periodicamente cun l'oftalmologu, soprattuttu s'ellu ci hè una storia in a famiglia di perdita di vista, soprattuttu quandu ci hè una storia di glaucoma è cataratta.

I principali cause di perdita di vista sò:
1. Cataratta
A cataratta hè carattarizata da l'invechjamentu di a lente di l'ochju, resultendu in visione sfocata, sensibilità aumentata à a luce è perdita progressiva di visione è pò accade per tutta a vita o pocu dopu a nascita. A cataratta pò nasce per via di varie situazioni, cume l'usu di medicinali corticosteroidi, colpi à l'ochju o à a testa, infezioni oculari è invecchiamento.
Ancu se pò purtà à a perdita di a visione, a cataratta hè cumpletamente riversibile per via di a chirurgia, induve a lente di l'ochju hè rimpiazzata da una lente oculare. U spettaculu di a chirurgia ùn dipende micca da l'età di a persona, ma da u gradu di visione indebolita. Scopri cumu si face a chirurgia di a cataratta è cumu hè u post-operatoriu.
Cumu evità: A cataratta hè una malattia difficiule da evità, micca menu perchè u zitellu pò digià nasce cù cambiamenti in a lente di l'ochju. Tuttavia, hè impurtante andà à l'oftalmulogu per esaminà chì ponu identificà qualsiasi prublema di visione, soprattuttu quandu ci sò sintomi d'infezzione oculare o se a persona hà diabete, miopia, ipotiroïdismu o eccessu di medicazione, per esempiu.
2. Degenerazione maculare
A degenerazione maculare, cunnisciuta ancu cum'è degenerazione retiniana, hè una malattia caratterizata da danni è usura à a retina, risultendu in a perdita graduale di a capacità di vede l'uggetti chjaramente è l'apparizione di una zona scura in u centru di a visione. Sta malatia hè di solitu liata à l'età, essendu più cumuna da l'età di 50 anni, ma pò accade ancu in e persone chì anu una storia di famiglia, anu carenze nutrizionali, sò spessu esposti à luce ultravioletta o anu ipertensione, per esempiu.
Cumu evità: Per prevene a degenerazione di a retina, hè impurtante di avè abitudini alimentari sani, evità di fumà è di purtà occhiali da sole per pruteggevi da i raggi ultravioletti, in più d'andà à l'oftalmologu regularmente se avete sintomi o storia di famiglia.
In certi casi, secondu u gradu di evoluzione di a malatia, u duttore pò cunsiglià trattamentu laser, medicazione orale o intraoculare, cum'è Ranibizumab o Aflibercept, per esempiu. Scuprite più dettagli di u trattamentu per a degenerazione maculare.
3. Glaucoma
U Glaucoma hè una malattia cronica chì pò purtà à a perdita progressiva di a visione per via di a morte di e cellule di u nervu otticu. U Glaucoma hè una malattia silenziosa, dunque hè impurtante di fà attenzione à l'aspettu di certi sintomi, soprattuttu s'ellu ci hè una storia di famiglia di glaucoma, cume diminuzione di u campu di vista, dolore à l'ochji, visione sfocata o sfocata, mal di testa severu, nausea è vomitu.
Cumu evità: Benchì ùn ci sia cure, a perdita di a visione per u glaucoma pò esse prevenuta misurendu a pressione oculare in esami oculari di routine. Di solitu, quandu si verifica chì a pressione in l'ochju hè alta, hè necessariu fà una serie di esami oculari chì permettenu u diagnosticu di a malattia è, cusì, prevene a prugressione. Vede chì testi identificanu u glaucoma.
U trattamentu per u glaucoma deve esse raccomandatu da l'oftalmologu secondu u gradu di coinvolgimentu oculare, è l'usu di gocce d'ochji, medicamenti, trattamentu laser o chirurgia pò esse raccomandatu, chì hè indicatu solu quandu l'altre opzioni di trattamentu ùn anu micca l'effettu desideratu. .

4. Retinopatia diabètica
A retinopatia diabetica hè una cunsequenza di alti livelli di glucosiu in sangue, essendu più cumuni in e persone cun diabete di tip 1 è chì ùn anu micca un cuntrollu adeguatu di diabete. U zuccherinu in sangue eccessivu pò causà danni progressivi à a retina è i vini sanguini chì irriganu l'ochji, dendu à a visione sfocata, a presenza di macchie scure in a visione è a perdita progressiva di a visione.
A retinopatia diabetica pò esse classificata secondu a misura di a lesione in l'ochju, essendu a forma più seria chjamata retinopatia diabetica proliferativa, chì hè caratterizata da l'apparizione è a rottura di vasi più fragili in l'ochji, cù emorragia, staccamentu di a retina è cecità.
Cumu evità: A retinopatia diabetica pò esse evitata cuntrullendu a glicemia chì deve esse effettuata da i pazienti diabetichi secondu a guida di l'endocrinologu. Inoltre, hè impurtante per i diabetichi di avè esami oculari annuali in modu chì qualsiasi cambiamenti d'ochji ponu esse identificati prestu è ponu esse invertiti.
In casu di retinopatia diabetica proliferativa, l'oftalmologu pò raccomandà di fà procedure chirurgiche per eliminà i nuovi vasi furmati in l'ochju o smette di sanguinà, per esempiu. Tuttavia, hè necessariu chì a persona seguita e linee guida di l'endocrinologu per u cuntrollu di u diabete.
5. Staccamentu di a retina
U staccamentu di a retina, chì hè carattarizatu quandu a retina ùn hè micca in a so pusizione curretta, hè una situazione chì deve esse trattata subitu in modu chì a perdita cumpleta di visione ùn accada micca. Sta situazione pò accade per via di un colpu assai forte à l'ochju o à a testa, o per via di malatie o di prucessi infjammatori, pruvucendu chì una parte di a retina abbia una pruvista insufficiente di sangue è ossigenu, chì pò comportà a morte di u tessutu oculare è, dunque, cecità.
U staccamentu di a retina hè più frequente in e persone di più di 50 anni o chì anu subitu un forte colpu à a testa è ponu esse percepiti per via di l'apparizione di piccule macchie scure in u campu di a visione, lampi di luce chì apparisce di colpu, disconfortu in u assai sfocatu ochju è visione, per esempiu.
Cumu evità: Per evità u distaccamentu di a retina, si raccomanda chì e persone di più di 50 anni o chì anu subitu qualchì tippu d'accidentu o chì anu diabete, per esempiu, anu esami regulari di l'ochji per chì u duttore possi verificà chì a retina sia in a pusizione curretta.
Se un cambiamentu di pusizione hè percepitu, a chirurgia hè necessaria per risolve stu prublema è prevene a cecità. A chirurgia hè l'unica forma di trattamentu per u distaccamentu di a retina è u tippu di chirurgia dipende da a gravità di a situazione, chì pò esse effettuata da laser, criopexia o iniezione di aria o gas in l'ochju. Cunnosce l'indicazione per ogni tippu di chirurgia.