Pericoronarite: chì hè, sintomi è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
A pericoronite hè una situazione in cui ci hè un'infiammazione, accumpagnata o micca da infezioni, in un dente chì hè parzialmente cupertu da e gengive, dendu à u dulore, gonfiore lucale è, spessu, cattivu fiatu. Ancu se a pericoronarite pò accade in qualsiasi dente, hè più cumunu di esse rimarcatu in i terzi molari, cunnisciuti popularmente cum'è denti di saviezza.
Sta situazione si verifica principalmente per via di l'accumulazione di u restu di l'alimentu chì si accumula in a regione è, perchè hè spessu difficiule d'accede, lavà i denti ùn basta micca per rimuoverli. Cusì, favurisce a proliferazione di batteri, dendu à l'infiammazione è l'infezioni.
U trattamentu per a pericoronite hè effettuatu cum'ellu hà urdinatu u dentistu, l'usu di medicinali antiinflamatori è analgésici per alleviare u dolore hè di solitu raccomandatu è, quandu ùn ci sò segni d'infezione, si pò raccomandà a rimozione di eccessive gengive o denti di saviezza.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a pericoronite hè fattu secondu a guida di u dentistu, è l'usu di antiinflamatori è analgésichi hè generalmente indicatu per riduce u gonfiore è alleviare u dolore, cum'è Ibuprofen è Paracetamol, per esempiu. Quandu ci sò segni d'infezzione, u dentistu pò raccomandà l'usu di antibiotici per luttà contr'à l'infezzione, cum'è Amoxicillina, per esempiu.
Quandu i segni infiammatori è infettivi spariscenu, u dentistu pò sceglie di caccià u dente di a saviezza o di fà a gingivectomia, chì cunsiste à rimuovere l'eccessu di gomme, facilitendu u dente à esce.
U trattamentu di a pericoronarite di solitu dura uni pochi di ghjorni, tuttavia, s'ella ùn hè fatta currettamente o a pulizia di i denti ùn hè micca fatta o fatta in modu incorrettu, ci ponu esse complicazioni, cum'è infezioni gravi, per esempiu, chì ponu allungà u tempu di trattamentu. Scuprite cumu si deve fà l'igiene orale.
Trattamentu in casa
U trattamentu in casa pò esse fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, ma ùn sò micca un sustitutu per a guida di u dentistu. Per alleviare u gonfiore è u dolore, pudete fà una cumpressa cù acqua fredda in a regione per circa 15 minuti.
Inoltre, si pò risciacquà cù acqua calda è sale, postu chì aiutanu à luttà contr'à eventuali agenti infittivi è acceleranu u prucessu di guarigione, ma questu deve esse fattu solu secondu a guida di u dentistu, altrimente pò aggravà a situazione clinica di a persona.
Sintomi di pericoronite
I sintomi di a pericoronarite appariscenu principalmente trà l'età di 20 è 30, o prima, chì hè u periodu in u quale nurmalmente i denti di a saviezza cumincianu à apparisce è causanu disconfort. Cusì, a pericoronarite pò esse percepita attraversu i sintomi seguenti:
- Dolore leve o radiante à l'arechje o à a testa;
- Gonfiore lucale;
- Mal ciatu;
- Sangue sanguinante;
- Difficultà à masticà o à ingolle;
- Aumentazione di i nodi linfatichi di u collu;
- Malaise;
- Febbra bassa.
Inoltre, l'alveolite hè un segnu di pericoronite, chì currisponde à l'infezzione è l'infiammazione di a parte interna di l'ossu à a quale u dente si adatta. Capite più nantu à l'alveolite.
U diagnosticu di pericoronarite hè fattu da u dentistu basatu annantu à l'analisi di i sintomi presentati da a persona, oltre à una valutazione di e gengive è esami di imaging, in cui si osserva a posizione di i denti in l'arcu dentale, in più di a situazione è a pusizione di crescita di u dente. saviezza, aiutendu u dentistu à definisce a migliore forma di trattamentu.