Mani è pedi freti: 10 cause principali è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Temperatura fredda
- 2. Stressu
- 3. Fumà
- 4. Cattiva circulazione
- 5. Anemia
- 6. Aterosclerosi
- 7. Pressione alta
- 8. Ipotiroïdismu
- 9. Fallimentu di u core
- 10. Diabetes
- Quandu andà à u duttore
Sentì mani è pedi freti hè un prublema relativamente cumunu, soprattuttu durante l'inguernu, quandu a temperatura esterna hè più bassa. Tuttavia, quandu stu sintomu hè assai cumunu o apparisce ancu quandu ùn hè micca fretu, pò ancu esse un segnu di prublemi più gravi, cum'è u diabete, a cattiva circulazione, l'ipotiroïdismu è ancu e malatie cardiache.
S'ellu si face rimarcà chì e mani o i pedi sò freti assai spessu o se questu accade ancu in ambienti caldi, hè impurtante andà à u medicu generale per identificà a causa è inizià u trattamentu u più adattu.
E cause più cumune sò:
1. Temperatura fredda
E to mani è i pedi ponu avè u fretu quandu a temperatura esterna hè più bassa di l'abitudine. Quandu sta situazione accade, u corpu risponde custrincendu i vini sanguini, ciò chì significa chì ci hè menu circolazione di sangue in e mani, resultendu in diminuzione di a temperatura è di pallore.
E mani è i pedi friddi si presentanu principalmente in i zitelli, anziani o persone chì anu menu massa musculare.
Cosa da fà: si cunsiglia l'usu di vestiti più caldi, cume giacche, guanti è calzini, per chì a differenza di temperatura ùn sia micca cusì grande è, dunque, sia pussibule di mantene i pedi è e mani à a temperatura nurmale. Bere bevande calde, fà muvimenti di u corpu, risciacquà i pedi è e mani cù acqua calda, o aduprà sacchi d'acqua calda pò ancu esse suluzioni per riscaldà e vostre estremità è mantene a temperatura di u vostru corpu.
2. Stressu
U stress provoca una liberazione di cortisol, adrenalina è norepinefrina in u sangue, ciò chì aumenta a strettezza di i vasi sanguini è provoca una diminuzione di u flussu di sangue. Ciò accade per via di una pressione aumentata, chì face a quantità di sangue chì ghjunghje à e mani è à i pedi menu, pruvucendu chì e mani è i pedi diventinu freti.
Cosa da fà: praticà eserciziu fisicu cum'è marchjà, nuà, andà in bicicletta o ballà, aiuta à cuntrullà u stress. Hè ancu impurtante di fà qualchì attività chì dà piacè o chì schiarisce a mente, cum'è yoga o meditazione, chì permette di riduce u stress è di aumentà u benessere. In i casi più severi, hè impurtante cunsultà u psichiatru perchè l'usu di medicazione, cum'è l'ansiolitici, chì devenu esse prescritti da u duttore, pò esse necessariu. Eccu ciò chì si deve fà per gestisce u stress.
3. Fumà
E sigarette prumove a cuntrazione di i navi è aumentanu l'accumulazione di placche grasse in l'arterie, ciò chì rende u sangue più difficiule da passà è ghjunghje à l'estremità di u corpu cum'è e mani è i pedi è, dunque, sò più propensi à stà ghjalati.
Cosa da fà: hè impurtante evità di fumà o piantà di fumà. Scuprite alcune strategie per smette di fumà.
4. Cattiva circulazione
E mani è i pedi ponu avè u fretu se ci hè una cattiva circulazione, postu chì una cattiva circulazione hè una situazione induve ci hè difficultà per u sangue à passà per l'arterie o e vene.
In più di e mani è di i pedi friddi, ponu prisentà altri sintomi, cum'è gonfiore, sensazione di zinghje è pelle più secca nantu à e mani è i pedi. Vede 10 cause di cattiva circulazione è ciò chì pudete fà per cumbatte.
Cosa da fà: hè cunsigliatu di beie assai acqua per idratà u corpu è liberà tossine accumulate, in più di marchjà per almenu 30 minuti ogni ghjornu per stimulà a circulazione sanguigna. Sì una cattiva circulazione causa assai fastidiu hè impurtante cunsultà un duttore per inizià un trattamentu più adattu, chì pò cumprende l'usu di medicinali per migliurà a circulazione o diuretici.
5. Anemia
L'anemia hè una malatia chì hè carattarizata da una diminuzione di i globuli rossi in u sangue, chì sò incaricati di u trasportu di l'ossigenu, chì li permette di ghjunghje in tutte e parte di u corpu. Ci sò sfarenti tippi d'anemia, ma i sintomi i più cumuni sò stanchezza è debbulezza, mal di testa è pelle pallida o saccu cunghjuntivale, spaziu chì hè à l'internu di a palpebra inferiore, pallidu.
In i casi severi di anemia, hè cumunu d'avè sintomi cum'è mani è pedi freti, postu chì u trasportu di l'ossigenu ùn si face micca in modu nurmale. Scuprite se hè anemia è quali sò i sintomi.
Cosa da fà: in casu di sintomi di anemia, hè impurtante andà à u medicu generale per valutà i sintomi è fà un test di sangue induve hè valutata a quantità di globuli rossi è di emoglobina. U trattamentu di l'anemia varieghja secondu u tippu, ma hè cumunu di cumprende a cunsumazione di cibi ricchi di ferru, prisenti, per esempiu, in carne, in i visceri cum'è u fegatu, in l'ovu, in ligumi cum'è spinach è cavulu, o in legumi., cum'è ceci, fasgioli è lenticchie.
6. Aterosclerosi
A aterosclerosi hè carattarizata da l'accumulazione di placche grasse in l'arterie chì rendenu i navi più stretti, rendendu più difficiule per u sangue di passà. Cum'è u sangue hà più difficultà à passà, diventa più difficiule per ghjunghje à l'estremità cum'è e mani è i pedi, facenduli diventà freti.
Oltre à mani è pedi freddi, l'aterosclerosi pò causà pressione sanguigna aumentata o stanchezza è e so cause principali sò a pressione alta, u tabaccu è u colesterolu altu.
Cosa da fà: Hè impurtante d'andà regolarmente à u medicu generale per fà analisi di sangue è diagnosticà qualsiasi cambiamenti in salute, cum'è l'aterosclerosi. A aterosclerosi pò esse trattata cù medicazione indicati da u duttore, cum'è Statine, ma hè ancu assai impurtante manghjà in bona salute, chì pò esse indicatu da un nutrizziunistu. Capite cumu hè trattata l'aterosclerosi.
7. Pressione alta
A pressione alta, o ipertensione, hè carattarizata da un aumentu di pressione sanguigna sopra à 140/90 mmHg, chì face u sangue più difficiule da circulà. Quandu accade questu, a quantità di sangue chì ghjunghje à e mani è i pedi diminuisce, è hè normale chì l'estremità diventinu frette.
Cosa da fà: hè impurtante vede u medicu generale per valutà i valori di pressione sanguigna, a storia di a salute è adattà u trattamentu. U trattamentu hè generalmente fattu cù farmaci antiipertensivi, prescritti da u duttore. Inoltre, hè cunsigliatu di avè una dieta sana cù pocu assunzione di sale, esercitassi, mantene un pesu sanu, evità u stress, e bevande alcoliche è ùn fumate micca. Sapete chì fà quandu a pressione hè alta.
8. Ipotiroïdismu
L'ipotiroïdismu accade quandu ci hè una pruduzzione inferiore o nulla di ormoni tiroidiali, chì provoca una riduzione di u metabolismu, causendu cambiamenti in u corpu cum'è una diminuzione di a frequenza cardiaca, chì pò esse associata à mani è pedi freddi.
Altri sintomi chì ponu esse associati à l'ipotiroïdismu sò stanchezza, difficoltà à tollerà u fretu, prublemi di cuncentrazione o di memoria o di guadagnu di pesu. Vede altri sintomi di ipotiroïdismu è cumu si face u trattamentu.
Cosa da fà: u trattamentu deve esse guidatu da l'endocrinologu, ma di solitu si face cù medicinali chì aiutanu à cuntrullà a produzzione di ormoni. Siccomu l'ipotiroïdismu tende à esse crònicu, pò esse necessariu piglià medicazione per a vita.
9. Fallimentu di u core
L'insufficienza cardiaca hè una malattia seria chì hè caratterizata da l'incapacità di u core di pompà u sangue chì u corpu hà bisognu, ciò chì significa chì u sangue pò ùn esse capace di furnisce abbastanza nutrienti è ossigenu, in particulare in l'estremità, lascendu e mani è i pedi. ghjacciu.
Oltre à e mani è i pedi freddi, i sintomi più cumuni di fallimentu cardiacu sò stanchezza, difficoltà à respirà, battiti cardiaci elevati, gonfiore in e gambe o vertigini. Scopri di più nantu à ciò chì hè l'insufficienza cardiaca, chì sintomi è trattamentu sò.
Cosa da fà: sì i sintomi di fallimentu cardiacu sò prisenti ogni ghjornu, hè impurtante cunsultà u cardiologu per valutà i sintomi è diagnosticà a malattia per mezu di analisi di sangue, elettrocardiograma, ecocardiograma o radiografia di u torace. U trattamentu di solitu include l'usu di medicinali per abbassà a pressione, cum'è lisinopril, medicazioni per u core, cum'è digoxina, o medicinali diuretici cum'è furosemide. Hè ancu cunsigliatu di ùn fumà, di mantene una dieta sana è di esercitassi, secondu e raccomandazioni di u duttore.
10. Diabetes
U diabete hè una malattia caratterizata da livelli di zuccheru in sangue aumentati, chì pò purtà à u restringimentu di e arterie, rendendu u passaghju di u sangue più cumplicatu è rendendu difficiule di ghjunghje à e mani è à i pedi, facenduli diventà freddi.
I sintomi di u diabete varienu secondu u so tippu, ma i più cumuni sò difficultà à pensà, palpitazioni, pallore, a voglia di urinare troppu spessu, sete è fame o stanchezza costanti.
Cosa da fà: se ci sò sintomi di diabete hè impurtante cunsultà un medicu generale per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu, chì, secondu u tippu di diabete, pò esse fattu cù rimedi antidiabetichi orali o insulina. Hè ancu cunsigliatu di mantene una dieta sana, senza manghjà, per esempiu, alimenti cù zuccheru, chì devenu esse prescritti da u nutrizziunistu. Vede ciò chì u diabeticu pò manghjà è chì evità.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante vede un duttore quandu, in più di mani è pedi freti, cumpariscenu altri sintomi, cum'è:
- Cunsiglii assai bianchi, cunnisciuti in certi lochi cum'è "chilblains";
- Unghie, punta di e dite o labbre purpurine;
- Gonfiore di e ghjambe è di i pedi;
- Sensazione di zingara in l'estremità di u corpu;
- Dolore à i vitelli quandu si cammina;
- Sensazione di svenimentu;
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Stanchezza frequente.
Hè impurtante di fà casu à i sintomi per chì a valutazione di u duttore sia fatta u più prestu pussibule, per evità un pussibule peghju di a malatia. Dopu chì u duttore hà valutatu i sintomi, secondu l'età è a storia persunale, alcune analisi di sangue, un elettrocardiogramma o altri testi ponu ancu esse urdinati per fà una valutazione più completa di u prublema pussibule.
Se in famiglia ci sò persone cun malatie cum'è insuffisenza cardiaca, scarsa circolazione, ipotiroïdismu o diabete, hè impurtante informà u medicu generale, postu chì ci hè una pussibilità più grande di ch'elli apparsu.