Morsicatura di vespa: cosa fà, quantu dura è chì sintomi
Cuntenutu
U morsu di a vespa hè di solitu assai scomudu perchè provoca un dolore assai severu, gonfiore è rossu rossu à u situ di sting. Tuttavia, questi sintomi sò in particulare legati à a dimensione di u stinger, micca à l'intensità di u velenu.
Ancu se questi insetti ponu sembrà più velenosi ch'è una vespa, ùn sò micca è, dunque, causanu sintomi più lievi, postu chì u stinger ùn stà micca in u situ di u morsu liberendu più velenu, cum'è in u casu di e vespe. Cusì, ùn ci hè bisognu di caccià u stinger prima di inizià u trattamentu.
Per alleviare i sintomi, ciò chì duvete fà hè:
- Lavate a zona cun acqua è sapone, per impedisce l'entrata di microorganismi da u morsu, chì pò peghju a reazione di a pelle;
- Applica una cumpressa fredda nantu à u situ di muccuni per 5 à 10 minuti. Per fà questu, fate una compressa o un pannu pulitu in acqua di ghiaccio, sguassate l'acqua in eccessu è mette nantu à u puntu;
- Passate un unguentu antihistaminicu per e stinghje, cum'è Polaramine o Polaryn.
L'applicazione di a cumpressa fredda pò esse ripetuta parechje volte durante u ghjornu, ogni volta chì sentite a necessità di alleviare gonfiore o dolore. L'unguentu deve esse applicatu solu da 3 à 4 volte à ghjornu, o secondu l'istruzzioni di u fabricatore.
In a maiò parte di i casi, sti passi sò abbastanza per migliurà i sintomi è alleviate u disagiu causatu da u morsu in pochi minuti, tuttavia, se u dolore ùn migliora o i sintomi diventanu più intensi, impedendu u muvimentu di e mani, per esempiu, hè assai impurtante và à l'uspidale, postu chì si pò sviluppà una reazione allergica severa, chì deve esse trattata cù rimedi più specifici.
Di solitu, a vespa morde solu quandu si sente minacciata, dunque i nidi di vespe chì sò fora di portata di solitu ùn causanu micca prublemi.
Quantu ci vole à sbuffassi
In parechji casi, u gonfiore di u morsu di a vespa dura solu 1 ghjornu, migliurendu considerabilmente dopu l'applicazione di a compressa fredda. Tuttavia, e persone chì sò più sensibili à u velenu d'insetti ponu avè una reazione più esagerata, chì face chì u gonfiore duri più, finu à 2 o 3 ghjorni.
Ancu s'ellu hè più raru, ci sò ancu e persone chì u gonfiu pò migliurà è aggravassi torna dopu à 2 ghjorni di u morsu, restendu finu à 7 ghjorni. In queste situazioni, in più di l'applicazione di a compressa fredda, hè ancu pussibule di mantene u situ di u morsu più altu, soprattuttu mentre dorme, per accelerà a recuperazione.
Chì sò i sintomi di u morsu di a vespa
I sintomi presentati dopu à un morsu di vespa ponu varià secondu a sensibilità di ogni persona, ma i più cumuni sò di solitu:
- Dolore severu in u situ di morsu;
- Gonfiore è rossu;
- Sensazione di bruciu in a stizza;
- Difficultà à spustà u situ sting.
Ancu se u morsu di a vespa provoca sintomi chì ùn sò micca periculosi per a salute, ci sò persone chì sò più sensibili à u so velenu. In questi casi, una reazione allergica più severa, cunnisciuta cum'è reazione anafilattica, pò esse identificata per mezu di sintomi cum'è pruriti assai severi in a zona, gonfiore di e labbra è di a faccia, una sensazione di una palla in gola o difficoltà à respirà. In queste situazioni, si deve andà immediatamente à l'ospedale o chjamà aiutu medicu per inizià u trattamentu cù corticosteroidi è agenti antiallergici.
Amparate più nantu à cumu identificà una reazione anafilattica è cumu si tratta.
Quandu andà à l'uspidale
In a maiò parte di i casi, u morsu di a vespa pò esse trattatu in casa, senza cumplicazioni maiò. Tuttavia, hè impurtante andà à l'uspidale quandu:
- U gonfiore richiede più di 1 settimana per sparisce;
- I sintomi aggravanu cù u tempu;
- Ci hè assai difficultà in u muvimentu di u locu di u morsu;
- Gonfiore di a faccia o difficultà à respirà apparisce.
Di solitu, in questi casi hè necessariu cumincià u trattamentu cù droghe direttamente in a vena, cum'è antihistaminici, corticosteroidi o antibiotici, per esempiu.