Pitiriasi rosa: ciò chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
Pitiriasi rosea, cunnisciuta ancu cum'è pitiriasi rosea di Gilbert, hè una malattia di a pelle chì provoca l'apparizione di macchie squamose di culore rossu o rusulinu, specialmente nantu à u troncu, chì cumpariscenu à pocu à pocu è spariscenu da soli, durendu trà 6 à 12 settimane.
In a maiò parte di i casi, hè cumunu chì una grande piazza apparisca cù parechji più chjucchi intornu, i grandi sò chjamati lochi parenti. A pitiriasi rosa appare di solitu solu una volta in a vita, in a primavera o in u vaghjimu, ma ci sò persone chì ponu avè e macchie ogni annu, intornu à u listessu periodu.
U trattamentu di a pitiriasi rosea di Gilbert deve sempre esse guidatu da un dermatologu è hè fattu per alleviare i sintomi, postu chì e macchie di solitu spariscenu cù u tempu, senza lascià una cicatrice.
Principali sintomi
U sintimu più caratteristicu di pitiriasi rosa hè l'apparizione di una tacca rossa o rossa trà 2 è 10 cm di dimensione chì hè accumpagnata da macchie più chjuche, tonde è prurigine. Queste macchie ponu piglià finu à 2 ghjorni per apparì.
Tuttavia, ci sò ancu casi induve altri sintomi ponu sorgere, cume:
- Febbra sopra à 38º;
- Dolore di stomacu, testa è articulazione;
- Malaise è perdita di l'appetite;
- Pezzi arrotondati è rossu nantu à a pelle.
Questi cambiamenti di a pelle devenu sempre esse osservati è valutati da un dermatologu per identificà u prublema currettu è inizià u trattamentu adattatu, secondu ogni casu.
Verificate chì altri prublemi di a pelle ponu causà l'apparizione di macchie rosse.
Ciò chì provoca pitriasi rosa
Ùn ci hè ancu nisuna causa specifica per l'apparizione di pitiriasi rosea, tuttavia, hè pussibule chì sia causata da un virus chì provoca una leggera infezione di a pelle. Tuttavia, stu virus ùn si sparghje micca da persona à persona, postu chì ùn sò micca segnalati casi di pitiriasi rosea chì hà pigliatu à qualcunu altru.
E persone chì parenu esse più propensi à sviluppà pitriasi rosa sò e donne, durante a gravidanza, sottu à l'età di 35 anni, tuttavia, sta malattia di a pelle pò accade à chiunque è à ogni età.
Cumu hè fattu u trattamentu
A pitiriasi rosa si risolve di solitu dopu à circa 6 à 12 settimane, tuttavia, s'ellu ci hè pruritu o disagiu, u dermatologu pò raccomandà u trattamentu cù:
- Creme emollienti, cum'è Mustela o Noreva: idrata in fondu a pelle, accelerendu a guarigione è calmendu l'irritazione;
- Creme corticoide, cum'è hydrocortisone o betamethasone: alleviate a prurigazione è riduce l'inflamazioni di a pelle;
- Rimediu antialergicu, cum'è l'idrossizina o a clorfenamina: sò aduprate soprattuttu quandu e prurigine influenzanu u sonnu;
In i casi induve i sintomi ùn si migliuranu cù queste opzioni di trattamentu, u duttore pò cunsiglialle u trattamentu cù i raggi UVB, in cui a regione affetta di a pelle hè esposta, in un dispositivu, à una luce speciale.
In certe persone, e macchie ponu piglià più di 2 mesi à sparisce è di solitu ùn lascianu alcun tippu di cicatrice o macchia nantu à a pelle.