Chì ghjè u Pianu di Consegna è Cumu fà

Cuntenutu
U pianu di nascita hè raccomandatu da l'Organizazione Mondiale di a Sanità è cunsiste in l'elaborazione di una lettera da a donna incinta, cù l'aiutu di l'ostetrica è durante a gravidanza, induve registra e so preferenze in relazione à tuttu u prucessu di partu, procedure mediche di rutina è cura di u nascitu.
Sta lettera hà per scopu di persunalizà un mumentu chì hè assai particulare per i genitori di u criaturu è mantene li più infurmati nantu à e prucedure di rutina chì si facenu durante u travagliu. U megliu modu per presentà un pianu di nascita hè in a forma di una lettera, chì hè assai più persunale di un mudellu presu da Internet è darà à a levatrice un'idea di a personalità di a mamma.
Per rializà u pianu di nascita, hè impurtante chì a donna incinta abbia tutte l'infurmazioni necessarie è, per quessa, pò assiste à e classi di preparazione à u partitu, parlà cù l'ostetricu è leghje alcuni libri nantu à u sughjettu.

Per chì ghjè
U scopu di u pianu di nascita hè di soddisfà e preferenze di a mamma in relazione à tuttu u prucessu di nascita, cumprese l'esecuzione di alcune procedure mediche, purché si basanu nantu à informazioni scientificamente pruvate è aggiornate.
In u pianu di nascita, a donna incinta pò mintuvà s'ellu preferisce esse aiutata da e donne, se hà una preferenza in quantu à u sollievu di u dulore, ciò chì pensa à l'induzione di u partu, se vole avè una pausa d'acqua, se hè necessariu, se preferite un monitoru continuu di u fetu, basta chì siate debitamente infurmatu chì questu ultimu casu vi impedirà di alzassi è di muvassi durante u partitu. Cunnosce e trè fasi di u travagliu.
Inoltre, alcune donne preferenu ricorrere à una doula, chì hè una donna chì accumpagna a gravidanza è furnisce un supportu emotivu è praticu à a donna incinta durante u partu, chì duverebbe ancu esse menzionatu in a lettera.
Cumu fà u pianu di nascita
I prufessiunali chì anu da fà a consegna duveranu leghje è discutere stu pianu cù a donna incinta, durante a gravidanza, per assicurà chì u ghjornu di a consegna tuttu vada cum'è previstu.
Per preparà u pianu di nascita, pudete aduprà un mudellu di pianu di nascita furnitu da un prufessiunale sanitariu, chì si pò truvà nant'à internet o a donna incinta pò sceglie di scrive una lettera persunalizata.

In questa lettera, a donna deve menzionà e so preferenze in quantu à situazioni cum'è:
- Locu induve vulete chì a consegna si faci;
- Cundizioni di l'ambiente induve a consegna avverrà, cume illuminazione, musica, presa di foto o video, frà altri;
- Escorte chì vulete esse presente;
- Intervenzioni mediche chì pudete o ùn vulete micca fà, cume l'amministrazione di ossitocina, analgesia, episiotomia, clistere, rimozione di peli pubici o rimozione di a placenta;
- Tipu di cibu o di bevande chì beverete;
- Se si vole una rumpitura artificiale di u saccu amnioticu;
- Posizione di espulsione di u zitellu;
- Quandu vulete cumincià à allattà;
- Quale taglia u cordone umbilicale;
- Intervenzioni effettuate nantu à u nascitu, cum'è l'aspirazione di e vie aeree è di u stomacu, l'usu di gocce d'occhi di nitratu d'argentu, iniezione di vitamina K o amministrazione di u vaccinu contra l'epatite B.
U pianu di nascita deve esse stampatu è purtatu à a maternità o l'ospedale à u mumentu di a consegna, ancu se in alcune maternità, u documentu hè presentatu prima.
Ancu se a donna incinta hà un pianu di nascita, tocca à a squadra chì l'aiuta à decide qualessu hè u modu u più sicuru per cunduce a nascita. Se u pianu di nascita ùn hè micca seguitu per alcuna ragione, u duttore deve ghjustificà a ragione à i genitori di u zitellu.