Plasmapheresis: chì hè, cumu si face è cumplicazioni pussibuli
Cuntenutu
A plasmaferesi hè un tipu di trattamentu adupratu soprattuttu in casu di malatie in cui ci hè un aumentu di a quantità di sostanze chì ponu esse dannose per a salute, cum'è proteine, enzimi o anticorpi, per esempiu.
Cusì, a plasmaferesi pò esse raccomandata in u trattamentu di Purpura Trombotica Trombocitopenica, Sindrome di Guillain-Barré è Myasthenia Gravis, chì hè una malattia autoimmune caratterizata da a perdita progressiva di a funzione musculare per via di a produzzione di autoanticorpi.
Questa procedura hà per scopu di rimuovere e sostanze presenti in u plasma per mezu di u prucessu di filtrazione. U plasma currisponde à circa u 10% di u sangue è si compone di proteine, glucosiu, minerali, ormoni è fattori di coagulazione, per esempiu. Amparate più nantu à i cumpunenti di sangue è e so funzioni.
Per chì ghjè
A plasmaferesi hè una prucedura chì hà per scopu di filtrà u sangue, eliminendu e sostanze chì sò prisenti in u plasma è rientranu u plasma in u corpu senza e sostanze chì causanu o cuntinueghjanu a malatia.
Cusì, sta prucedura hè indicata per u trattamentu di e malatie chì si verificanu cù l'aumentu di alcuni di i cumpunenti di u plasma, cum'è anticorpi, albumin o fattori di coagulazione, cum'è:
- Lupu;
- Myasthenia gravis;
- Mieloma multiplu;
- Macroglobulinemia di Waldenstrom;
- Sindrome di Guillain-Barré;
- Esclerosi multipla;
- Purpura trombocitopenica trombotica (PTT);
Ancu se a plasmaferesi hè un trattamentu assai efficace in u trattamentu di queste malatie, hè impurtante chì a persona continui à fà u trattamentu farmacologicu indicatu da u duttore, chì l'esecuzione di sta prucedura ùn impedisce micca a produzzione di sostanze relative à a malattia.
Hè per esempiu, in casu di malatie autoimmune, per esempiu, a plasmaferesi prumove a rimozione di l'autoanticorpi in eccessu, tuttavia a produzzione di sti anticorpi ùn hè micca paralizzata, è a persona deve aduprà droghe immunosoppressive secondu a guida di u duttore.
Cumu hè fattu
A plasmaferesi hè realizata per mezu di un cateteru chì hè piazzatu in u jugulare o femorale è ogni sessione dura una media di 2 ore, chì pò esse fatta ogni ghjornu o in ghjorni alternati, secondu a guida di u duttore. A seconda di a malattia trattata, u duttore pò raccomandà più o menu sessioni, cù 7 sessioni di solitu esse indicate.
A plasmaferesi hè un trattamentu simile à l'emodialisi, in u quale u sangue di a persona hè eliminatu è u plasma hè separatu. Stu plasma hè sottumessu à un prucessu di filtrazione, in u quale e sostanze presenti sò rimosse è u plasma senza sostanze hè restituitu à u corpu.
Questa prucedura, tuttavia, filtra tutte e sostanze presenti in u plasma, sia benefiche sia dannose, è, dunque, u volumu di sostanze benefiche hè ancu rimpiazzatu per mezu di l'usu di un saccu di plasma novu furnitu da a banca di sangue di l'ospedale, evitendu complicazioni per u persona.
Cumplicazioni pussibuli di a plasmaferesi
A plasmaferesi hè una prucedura sicura, ma cum'è qualsiasi altra prucedura invasiva, hà risichi, i principali essendu:
- Formazione di ematoma in u situ di accessu venoso;
- Risicu d'infezzione in u situ d'accessu venoso;
- Risicu più altu di sanguinamentu, per via di a rimozione di fattori di coagulazione prisenti in u plasma;
- Risicu di reazioni di trasfusione, cume a reazione allergica à e proteine presenti in u plasma chì hè statu trasfusu.
Cusì, per assicurà chì ci sia menu risicu di cumplicazioni, hè impurtante chì sta prucedura sia fatta da un prufessiunale furmatu chì rispetti e cundizioni d'igiene in relazione à a sicurezza di i pazienti. Inoltre, hè impurtante chì a trasfusione di plasma frescu sia ancu effettuata, chì cusì hè pussibile garantisce chì e sostanze essenziali per u funziunamentu currettu di u corpu sò ancu in quantità ideali.