Pneumoconiosi: chì hè, cumu prevene è trattà
Cuntenutu
A Pneumoconiosi hè una malatia prufessiunale causata da l'inalazione di sustanzi chimichi, cum'è a silice, l'aluminiu, l'amianto, u grafitu o l'amianto, per esempiu, purtendu à prublemi è difficultà respiratorii.
A pneumoconiosi si face di solitu in e persone chì travaglianu in i lochi induve ci hè un cuntattu direttu è custante cù assai polvere, cum'è mine di carbone, fabbriche metallurgiche o lavori di custruzzione è, dunque, hè cunsiderata cum'è una malattia prufessiunale. Cusì, quandu travaglia, a persona inhala queste sostanze è, cù u tempu, si pò fà fibrosi pulmonare, rendendu difficiule l'espansione di i pulmoni è resultendu in cumplicazioni respiratorie, cum'è bronchite o enfisema crònicu.
Tipi di pneumoconiosi
A pneumoconiosi ùn hè micca una malattia isolata, ma parechje malatie chì ponu avè più o menu listessi sintomi ma chì si differenzianu per causa, vale à dì per a polvere o a sustanza inalata. Cusì, i principali tippi di pneumoconiosi sò:
- Silicosi, in chì l'aspirazione di polvere di silice in eccessu;
- Antracosi, chjamata ancu pulmone neru, in a quale hè inalata a polvara di carbone;
- Berilliosi, in cui ci hè inalazione costante di polvere o gasi di berilliu;
- Bisinosi, chì hè carattarizata da l'inalazione di polvere da u cotone, di u linu o di e fibre di canapa;
- Siderosi, in cui ci hè una inalazione eccessiva di polvere chì cuntene particelle di ferru. Quandu, in più di u ferru, e particule di silice sò inalate, sta pneumoconiosi hè chjamata Siderosilicosi.
A pneumoconiosi di solitu ùn causa micca sintomi, tuttavia, se a persona hà un cuntattu costante cù queste sostanze potenzialmente tossiche è presenta una tosse secca, difficoltà à respirà o rigore in u torace, hè raccomandatu di circà aiutu medicu per chì i testi ponu esse fatti è per diagnosticà una possibile pneumoconiosi .
A legge hè tenuta chì e cumpagnie effettuanu esami à u mumentu di l'ingressu, prima di u licinziamentu è durante u periodu di cuntrattu di a persona per verificà eventuali malatie di travagliu, cum'è pneumoconiosi. Cusì, hè raccomandatu chì e persone chì travaglianu in queste condizioni facenu almenu 1 cunsultazione cù u pneumologu à l'annu per verificà u so statu di salute. Vede quale sò l'ammissione, u licenziamentu è l'esami periodichi.
Cumu evità
U megliu modu per prevene a pneumoconiosi hè di aduprà una maschera ben adattata à a faccia durante u travagliu, per evità di inalà chimichi chì causanu a malattia, in più di lavà e mani, i bracci è a faccia prima di andà in casa.
Tuttavia, u postu di travagliu deve ancu furnisce cundizioni favurevuli, cume avè un sistema di ventilazione chì aspira a polvere è posti per lavà e mani, i bracci è a faccia prima di lascià u travagliu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a pneumoconiosi deve esse guidatu da un pneumologu, ma di solitu include l'usu di medicinali corticosteroidi, cum'è Betamethasone o Ambroxol, per riduce i sintomi è facilità a respirazione. Inoltre, a persona deve evità di esse in posti assai inquinati o polverosi.