Poejo: à chì serve è cumu cunsumà
Cuntenutu
U pennyroyal hè una pianta medicinali cù pruprietà digestiva, espettorante è antisettica, essendu principalmente aduprata per aiutà à u trattamentu di i raffreddori è di l'influenza è per migliurà a digestione.
Sta pianta hè assai aromatica è si trova spessu in i lochi umidi, nantu à e sponde di fiumi o di corsi d'acqua. U pennyroyal hà un aroma intensu è penetrante, perchè hè astringente, cuntrae i tessuti è tende à asciugà e mucose, quandu in cuntattu cù a bocca pò pruduce una sensazione di durezza.
U so nome scientificu hè Mentha Pulegium è pò esse acquistatu in negozi di alimenti sanitari, mercati di strada o trattendu farmacie.
Per chì ghjè
E pruprietà di u pennyroyal includenu e so proprietà digestive, stimulanti, stomacali, sudoranti, astringenti, emenagogue, febrifugali, antiinfiammatorie, espettoranti, carminative, antiparassitarie è antisettiche è, dunque, ponu esse aduprate in parechje situazioni, cume:
- Lotta à l'influenza è u fretu;
- Alleghje a tosse;
- Combatte a mancanza di appetitu;
- Migliurà a digestione è allevia i sintomi di cattiva digestione;
- Riduce i sintomi di ardori di stomacu;
- Luttà contr'à i parassiti intestinali;
- Sollievu a frebba.
Inoltre, hè statu dimustratu chì l'oliu essenziale di pennyroyal puderia serve da pesticida, è pò ancu esse utile per cuntrullà a crescita di funghi, batteri è parassiti in e piante, per esempiu.
Malgradu e varie indicazioni, u pennyroyal deve esse adupratu solu sottu a raccomandazione di u duttore o erborista è ùn deve micca rimpiazzà u trattamentu indicatu, essendu solu un cumplementu.
Cumu cunsumà
U pennyroyal pò esse cunsumatu in forma di tè, chì pò esse fattu cù e so foglie, steli è fiori, ma pò ancu esse adupratu in cucina per staghjunà piatti salati, cum'è piatti di pesce, açorda, infusione, liquore, oliu aromatizatu, in piatti di carne, è ancu piatti dolci, cum'è pudding, pie, marmellata è insalata di frutti.
Per fà u tè pennyroyal, basta à mette 10 grammi di foglie in una pignatta è copre cù 200 ml d'acqua bullente. Stufa finu à u caldu, strain è dopu beie. Pigliate 2 à 3 cups à ghjornu.
E foglie schiacciate ponu esse aduprate per appiicassi à e ferite perchè agisce da rinfrescante è antisetticu. E foglie schiacciate agiscenu cum'è repellente naturale per alluntanà mosche, zanzare, furmicule è falene.
Effetti secondari è contraindicazioni
L'effetti secundarii di u pennyroyal sò in relazione cù u cunsumu in quantità elevate, chì pò causà sintomi lievi, cum'è dolore addominale, nausea, vomitu è diarrea, è sintomi più gravi cum'è attacchi, cambiamenti di fegatu, cambiamenti respiratorii è abortu, quandu cunsumatu. u principiu di a gravidanza.
Pennyroyal hè contraindicatu per i zitelli sottu 12, e donne incinte è per e persone chì anu prublemi di rene.