Autore: Christy White
Data Di Creazione: 8 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
Chì hè a policitemia, e cause, cumu identificà è trattà - Salute
Chì hè a policitemia, e cause, cumu identificà è trattà - Salute

Cuntenutu

A Policitemia currisponde à un aumentu di a quantità di globuli rossi, chjamati ancu globuli rossi o eritrociti, in u sangue, vale à dì sopra 5,4 milioni di globuli rossi per µL di sangue in donne è sopra 5,9 milioni di globuli rossi per µL di sangue in l'omi.

A causa di l'aumentu di u numeru di globuli rossi, u sangue diventa più viscuosu, ciò chì face circulà u sangue più difficiule attraversu i vasi, chì pò causà certi sintomi, cum'è mal di testa, vertigini è ancu un infartu.

A Policitemia pò esse trattata non solu per riduce a quantità di globuli rossi è viscosità di u sangue, ma ancu cù u scopu di alleviare i sintomi è prevene complicazioni, cum'è colpu è embolia pulmonare.

 

Sintomi di policitemia

A policitemia di solitu ùn causa micca sintomi, soprattuttu se l'aumentu di u numeru di globuli rossi ùn hè micca cusì grande, essendu rimarcatu solu à traversu u test di sangue. Tuttavia, in certi casi, a persona pò sperimentà mal di testa costante, visione sfocata, pelle rossa, stanchezza eccessiva è prurito di a pelle, soprattuttu dopu u bagnu, chì pò indicà policitemia.


Hè impurtante chì a persona faci u numeru di sangue regolarmente è, se qualchì sintomi relativi à a policitemia si presentanu, andate immediatamente da u duttore, perchè l'aumentu di a viscosità sanguigna per via di l'aumentu di u numeru di globuli rossi aumenta u risicu di colpu, infartu agutu di miocardiu.Miocardiu è embolia pulmonaria, per esempiu.

Cumu hè fattu u diagnosticu

U diagnosticu di policitemia hè fattu da u risultatu di u conte di sangue, in u quale si nota micca solu l'aumentu di u numeru di globuli rossi, ma dinò un aumento di i valori di ematocritu è ​​emoglobina. Vede ciò chì sò i valori di riferimentu di u conte di sangue.

Sicondu l'analisi di u conte di sangue è u risultatu di altri testi realizati da a persona, a policitemia pò esse classificata in:

  • Policitemia primaria, chjamatu ancu policitemia vera, chì hè una malattia genetica caratterizata da una produzzione anormale di cellule sanguine Capite più nantu à a policitemia vera;
  • Policitemia parente, chì hè carattarizatu da un aumentu di u numeru di globuli rossi per via di a diminuzione di u volumu di plasma, cum'è in u casu di a disidratazione, per esempiu, micca necessariamente indicendu chì ci era una produzzione più grande di globuli rossi;
  • Policitemia secundaria, chì accade per via di malatie chì ponu purtà à fà cresce micca solu u numeru di globuli rossi, ma ancu in altri parametri di laburatoriu.

Hè impurtante chì a causa di a policitemia sia identificata per stabilisce u megliu tipu di trattamentu, evitendu l'apparizione di altri sintomi o cumplicazioni.


Principali cause di policitemia

In u casu di policitemia primaria, o policitemia vera, a causa di l'aumentu di a produzzione di globuli rossi hè una alterazione genetica chì provoca perturbazioni in u prucessu di produzzione di globuli rossi, chì porta à un aumento di globuli rossi è, qualchì volta, leucociti è piastrine.

In a relativa policitemia, invece, a causa principale hè a disidratazione, chì in questi casi ci hè a perdita di fluidi corporei, purtendu à un apparente aumentu di u numeru di globuli rossi. Normalmente in u casu di policitemia relativa, i livelli di eritropoietina, chì hè l'ormone incaricatu di regulà u prucessu di produzzione di globuli rossi, sò normali.

A policitemia secondaria pò esse causata da parechje situazioni chì ponu purtà à un aumentu di u numeru di globuli rossi, cume malatie cardiovascolari, malatie respiratorie, obesità, fumà, sindrome di Cushing, malatie di fegatu, leucemia mieloide cronica in fase iniziale, linfoma, rene disordini è tuberculosi. Inoltre, u numeru di globuli rossi pò aumentà per via di l'usu prolungatu di corticosteroidi, di supplementi di vitamina B12 è di farmaci usati per trattà u cancheru di u senu, per esempiu.


Cumu trattà

U trattamentu di a policitemia deve esse guidatu da un ematologu, in casu di l'adultu, o da un pediatre in casu di u zitellu è di u zitellu, è dipende da a causa di l'aumentu di u numeru di globuli rossi.

Di solitu, u trattamentu hà per scopu di diminuisce a quantità di globuli rossi, di fà u sangue più fluidu è, cusì, allevia i sintomi è riduce u risicu di cumplicazioni. In casu di policitemia vera, per esempiu, si raccomanda di eseguire flebotomia terapeutica, o sanguinamentu, in cui sò rimossi eccessi di globuli rossi.

Inoltre, u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali, cum'è l'aspirina, per rende u sangue più fluidu è riduce u risicu di furmazione di coaguli, o di altri medicamenti, cum'è Hydroxyurea o Interferon alfa, per esempiu, per diminuisce a quantità di globuli rossi.

A Nostra Scelta

I dui Strumenti di Stretching è Self-Care chì Kristen Bell usa ogni notte

I dui Strumenti di Stretching è Self-Care chì Kristen Bell usa ogni notte

Quandu ci ò un milione di co e da fà è olu 24 ore in un ghjornu, l'autocura ùn hè micca olu "bellu d'avè", hè un "bi ognu di avè". K...
Se pensate chì site cundannatu Quandu si tratta di Risicu di Cancer, Manghjate Più Kale

Se pensate chì site cundannatu Quandu si tratta di Risicu di Cancer, Manghjate Più Kale

Hè faciule entu opraffattu quandu i tratta di valutà u vo tru ri icu di cancru - qua i tuttu ciò chì manghjate, beie è fate pare e e ligatu à una malatia o à l'a...